Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pihi kun prkl!

Vierailija
06.11.2014 |

Miten joku voi olla niin itsekäs että toisille lahajn antaminen on täysin mahdotonta vaikka on itse saanut lahjoja toisilta. Mitään ei järjestetä ja mikään ei saisa maksaa mitään ja sen vuoksi ei voi mennä tai lähteä porukassa mihinkään? Mutta kaikki mitä saadaan niin otetaan kyllä kiljuen vastaan? Mikä näitä urveloita vaivaa?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän muutamankin tyypin joka satsaa vain itseensä. Jos joku pitää synttärit niin paikalle tullaan mutta mitään ei tuoda. Häälahjaksi annetaan uskomatonta kamaa 5-20e arvoinen roju mutta sitten itse matkustetaan viikoiksi ulkomaille. Ehkäpä he ovat valinnoistaan onnellisia. Tosin olemme oppineet tyylin emmekä vie heille ENÄÄ myöskään mitään.

Vierailija
2/14 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset on ymmärtäneet sen että kukaan ei tarvitse mitään toiselta joten miksi tuhlata rahaa siihen että se toinen heittää lahjan vaatehuoneen perälle tai roskiin? Minäkään en halua että kukaan kantaa kotiini mitään sellaista mitä en halua koska en tarvitse mitään. Lahjojen ostaminen on rahan tuhlausta. Miksi sen on niin vaikeaa ymmärtää. POIKKEUS omat pienet lapset mutta heillekin voi ostaa ns järkeviä ja tarpeellisia lahjoja: pulkka, polkupyörä, leluja jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ole pihi, vaan itsekäs. Pihiys on mun mielestä positiivinen luonteenpiirre, rahan säästäminen hyvä asia.

Vierailija
4/14 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraanvaraisuus, hyvä seura, jotain makeaa, kiinteää tai nestettä: tuliaiset on tapa, tulijat on vierailun sisältö ja talon henki on kaiken a ja o!

Vierailija
5/14 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on muuttunut...tavaraa on kaikilla liikaa. Nykyisin toiset huomioiva ei kanna muille tarpeetonta tavaraa lisää. Mutta osaa kyllä käytöstavat ja sanoo kiitos saadessaan itse jotain, vaikka miten pinnan alla sapettaisi.

Vierailija
6/14 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tai mutta hyviin tapoihin kuuluu muistaa juhliaa tavalla tai toisella. Onko lahja sitten tavara vai kokemus niin antaja voi sen päättää. se ettei muista kuin syömällä ja juomalla mahansa täyteen on todella dorkamaista käytöstä. Toki jos kaveripiirssä on yhteinen sopimus ettei kukaan tuo toiselle mitään niin sitten ok, näistä vain varsin vaikea sopia ainakin suuremmassa porukassa.

Vierailija
7/14 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lahjan saaminen joku itseisarvo? Ole psk kaveri jos et tuo lahjaa, enkä kutsu sinua enää mihinkään, niinkö? Niin ja jos et järjestä juhlia niinkuin minä niin en muuten kutsu sinua omiin juhliini. Eiköhän se ole niin että jokainen järjestää sellaiset juhlat kui ITSE HALUAA ja nauttii siitä. Se mitä muut tekevät on heidän asiansa  juhlijalle tietysti plussaa jos joku tuo jotain. Miksi ajattelen näin niin viimekesänä olimme häissä joissa "suositeltiin" (lue käskettiin) ostamaan lahja lahjalistalta. Järkytyimme sillä listalla ei ollut yhtään lahjaa alle 100e:n millä ostat köyhänä opiskelijana? vietkö silti omanlahjan, jätätkö osalistumatta vai mitä teet? Yhteislahjan ostaminen ei onnistu kun emme tunteneet muita vieraita niin hyvin että sitä olisi voinut ehdottaa. Minusta tuntuu että monelle on lahjojen(tai rahan) saaminen kaikkein tärkeintä omissa juhlissa. Mikä pahinta niin nama juhlat järjestetään niin halvalla kuin mahdollista, suorastaan hävettää olla vieraana.

Vierailija
8/14 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta nämä kommentit kuulostavat aika katkerilta. Oletteko jääneet tappiolle juhlistanne? niin mekin.

Vierailija
9/14 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 11:07"]

Minusta nämä kommentit kuulostavat aika katkerilta. Oletteko jääneet tappiolle juhlistanne? niin mekin.

[/quote]

Tärkeintä ei ole saaminen, vaan antaminen, tottahan tuon nyt naisina tiedätte!

Vierailija
10/14 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko lahja juttu on mielenkiintoinen kysymys. Jos on tiukkaa muutekin niin miksi pitäisi tuhlata "turhiin" lahjoihin? Saako silti osalistua? Jos lahjattomuus olisikin vihje? Ymmärtääkö toinen vinkin "en tuo sinulle niin älä sinäkään tuo minulle".

En oikein jaksa uskoa että kovinkaan monella juhlijalla olisi lahjat pääasia?

Miksi nämä pihit/köyhät/itsekkäät eivät anna toiselle mitään eivätkä juhli (syötä kavereita) niin kaikki eivät halua olla minkään juhlan keskipisteenä. Eikai se ole keneltäkään muulta pois jos joku haluaa elää eri tavalla?

Vierailija
11/14 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tervettä satsatta ensin itseensä ja vasta sen jälkeen jos on varaa niin muihin. Jos muuten ei pääse lomalle kuin todella kovalla säästämisellä niin onko se väärin? Itselläni On vuodessa 20-30 eri juhlat, jos ostan jokaiselle 30e lahja niin se on jo 600-900e, on muuten aika paljon. Pääsen samalla rahalla etelään. Kummastako nautin enemmän? Siitä että pääsen lomalle vai siitä että SAAN ANTAA lahjoja?

Vierailija
12/14 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeää odottaa toisilta jonkin hintaisia lahjoja, kukin antaa mitä haluaa ja pystyy, lahjojen antaminen on vapaaehtoista. Hienointa mielestäni on, jos saa lahjan, jossa on jotain ideaa, huumoria tai kivoja muistoja riippumatta rshallisesta arvosta. Itselle ei tulisi mieleenkään tehdä toisille mitään listoja. Jos pidän juhlat, haluan nähdä sinne kutsumiani ihmisiä ja tapaaminen on ainoa mitä heiltä toivon.

Vierailija
13/14 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kiitosta kuulu, niin ei lahjojakaan enää tipu! Eikä olisi lahjojen ostaminen rahasta kiinni...

Vierailija
14/14 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 11:46"]

Jos ei kiitosta kuulu, niin ei lahjojakaan enää tipu! Eikä olisi lahjojen ostaminen rahasta kiinni...

[/quote]

Mistä voit tietää etukäteen ettet saa kiitosta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi