Dowton Abbeyn kolmas jakso oli ihan vinkeä
Kaikilla naisilla oli jotain outoa säpinää. Odotan mielenkiinnolla miten niissä käy. Sen Batesin jutun esille kaivaminen oli turhaa. Ei sitä juonta enää jaksaisi seurata.
Kommentit (69)
Noseekohan Cora tän kauden keskeiseksi henkilöhahmoksi? Siitähän oli nyt viitteitä, kun se pääsi Lontooseen hengittämään ja puhumaan älyllisiä asioita tunkkaisen kartanon sijaan.
Ennen sen hahmo on lähinnä puhunut omituisella aksentilla ja toppuutellut miestänsä.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 08:01"]
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 14:32"]Luulen, että Edithin mies ilmestyy jossain vaiheessa kynnykselle (ollut jossain vankilassa, muistinsa menettäneenä tms) ja siinä he kohtaavat Edith adoptoimansa lapsi sylissään. Sitten he viettävät elämänsä yhdessä happily ever after. Se vanha rouva on kyllä paras koko sarjassa. Sopii osaansa kuin valettu. Baxterin juttua vatvotaan minukin mielestäni liikaa. Antakaa nyt heidän olla hetki onnellisiakin. [/quote] Baxter on Coran kamarineiti, entinen varas. Anna ja John Bates ovat aviopari.
[/quote]
Joo, sori, Bates
Sen vanhan rouvan (Maggie Smith) ja Mrs Crawleyn ystävyys on kuvattu tosi hienosti. Molemmilla on omat mielipiteensä ja sanailu on välillä aika nasevaa, mutta silti viihtyvät yhdessä ja tuntuvat arvostavan toisiaan ja ystävyyttään.
Bates ja Anna - ei jaksa enää kiinnostaa.
Edithin kohdalla juoni tuntuu jotenkin leviävän. Saippuaoopperatyyli häiritsee.
Tom on minusta ihana hahmo. Inhimillinen ja uskottava pienessä epävarmuudessaan. Ja varmaan fiksuin tuosta porukasta.
Maryn kilpakosinta on myös ihan kivaa katsottavaa, toivottavasti kuviota ei vaan enää venytetä kovin pitkälle, muuten menee maku.
Jotakin vinkeää saisi tapahtua alakerran väelle, liian hiljaista on ollut siellä, pelkästään sitä anna-bates kuvion jankkaamista.
Tämä on sarja, jonka katsomisen jälkeen jää hyvä olo ja miettii, että onpas tämä hyvä. Ei jää sellaista tunkkaista ja tylsistynyttä fiilistä joka tulee kun töllää jotain tositv-skeidaa pari tuntia.
Hei, viidennestä tuotantokaudesta päätetty. Jee!
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 10:14"]
Hei, viidennestä tuotantokaudesta päätetty. Jee!
[/quote]
Niin siis sitä viidettä tuottistahan me joka tiistai katsellaan... Vai puhutko nyt kuudennesta tuotantokaudesta?
Ihmetytti kun Anna oli niin järkyttynyt Maryn pyynnöstä hankkia hänelle jokin ehkäisymenetelmä apteekista. Anna ja Bateshan ovat naimisissa mutta Anna ei ilmeisesti itse käytä mitään ehkäisyä? Ei hän ole kyllä ollut raskaanakaan (eikä lapsen hankkimisesta ole koskaan ollut mitään puhetta), joten harjoittavatkohan he avioparina mitään keskinäistä kanssakäymistä?
Keskeytetty yhdyntä oli tuolloin ehkäisykeinona.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 10:31"]
Ihmetytti kun Anna oli niin järkyttynyt Maryn pyynnöstä hankkia hänelle jokin ehkäisymenetelmä apteekista. Anna ja Bateshan ovat naimisissa mutta Anna ei ilmeisesti itse käytä mitään ehkäisyä? Ei hän ole kyllä ollut raskaanakaan (eikä lapsen hankkimisesta ole koskaan ollut mitään puhetta), joten harjoittavatkohan he avioparina mitään keskinäistä kanssakäymistä?
[/quote]
Nehän on jo aika vanhoja, voi johtua ihan vaan siitä, että lapsia ei ole tullut. Ja nyt kun Anna vei sen pessaarin kotiinsa niin katotaan vaan, jossain seuraavassa jaksossa Bates löytää sen ja ajattelee, että eikö vaimo halua lapsia ja miksi ei ja siitä tulee sitten kahnausta seurattavaksi tähän sarjaan.
Mulla on sellainen ongelma, että jo viime tuotantokauden lopulla mä putosin kärryiltä niiden Maryn kilpakosijoiden suhteen. En pysty erottamaan niitä toisistaan, kuka oli se sikalamies ja kenen kamaripalvelija se Green oli ja kuka ylipäänsä oli kukin. Niistä vaan jotenkin puuttuu särmää, johon tarttua.
Eivätkä kaikki tule niin vaan raskaaksi.
Green oli tämän pitkän ja tumman Gillinghamin kamaripalvelija.
Sen sikalamiehen nimeä en muista, mutta on jalat maassa -henkinen aatelinen, valmis muuttamaan maanomistuslakeja, aatelisten verotusta yms.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 10:31"]
[/quote]
Minusta tuntuu, että Anna ja Bates olisivat halunneet lapsia, mutta nähtävästi jompikumpi kärsii jostain syystä lapsettomuudesta. Tosin voi myöskin olla, että sen raiskauksen jälkeen Anna ei enää ole pystynyt seksiin, noin niin kuin henkisesti.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 10:41"]
Mulla on sellainen ongelma, että jo viime tuotantokauden lopulla mä putosin kärryiltä niiden Maryn kilpakosijoiden suhteen. En pysty erottamaan niitä toisistaan, kuka oli se sikalamies ja kenen kamaripalvelija se Green oli ja kuka ylipäänsä oli kukin. Niistä vaan jotenkin puuttuu särmää, johon tarttua.
[/quote]
Green oli Tony Gillinghamin kamaripalvelija, sikamies oli Charles Blake. Ja jo ykköskaudelta tuttu Evelyn Napier -parka jäi taas kerran muista kilpakosijoista jälkeen heti kättelyssä.
Tony on vanha perhetuttu, ihan täydellistä aviomiesmateriaalia noissa piireissä. Charles Blake on vähän kapinallisempi, ei kauheasti arvosta yläluokkaa joka kuvittelee ansaitsevansa kaiken maallisen hyvän ihan vain syntyperänsä perusteella, vaikka on itsekin perimässä aatelisarvon. Evelyn on myös aatelinen, mutta vähän hissukka, jonka Mary hylkää aina kun vastaan tulee joku kiinnostavampi mies (Kemal Pamuk, Charles Blake...)
Kyllä ne mun mielestä on kukin ihan omanlaisiaan miehiä. Oon vaan kade, että Marylla, joka ei itse ole mikään ihanin luonne, on kolme hyvää miestä kilpakosijoina.
Kun Anna ja Bates on aikansa sen ehkäisyvälineen tiimoilta vääntäneet ja väärinymmärrykset purettu (nehän ihan selkeesti on tulossa...), niin epäilen että Anna tuleekin raskaaksi. Muuten niiden juttu ei jaksa enää kiinnostaa, mutta toivoisin pariskunnalle hyvää ja vauveli olis kiva. Vai missä se Bates on vahingoittunut, voisiko sillä olla joku fyysinen juttu ettei saa lapsia...
Eikö se Marigoldin ottoäiti jo älyä, että Edith on lapsen oikea äiti.. :)
Carson on ihan paras hahmo, sen ääni ja aksentti ja koko olemus on ihan mahtava!
Lopetin sarjan seuraamisen, kun palstalaiset alkoivat ylistää tapahtumia.
Tiesin siinä vaiheessa, että sarja on pudonnut Seiska-tasolle.
Menettää paljon huvia, jos muiden mielipiteet noinkin paljon vaikuttavat. Luota itseesi, on minun neuvoni.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 14:32"]Luulen, että Edithin mies ilmestyy jossain vaiheessa kynnykselle (ollut jossain vankilassa, muistinsa menettäneenä tms) ja siinä he kohtaavat Edith adoptoimansa lapsi sylissään. Sitten he viettävät elämänsä yhdessä happily ever after.
Se vanha rouva on kyllä paras koko sarjassa. Sopii osaansa kuin valettu.
Baxterin juttua vatvotaan minukin mielestäni liikaa. Antakaa nyt heidän olla hetki onnellisiakin.
[/quote]
Baxter on Coran kamarineiti, entinen varas. Anna ja John Bates ovat aviopari.