Pitääkö absolutistin tarjota juhlissa alkoholijuomia vierailleen?
Tällainen kysymys tuli mieleeni tuosta vegaanikeskustelusta.
Pitääkö kutsussa kertoa, jos juhlat ovat alkoholittomat? Että vakaumukselliset alkoholinjuojat ymmärtäisivät kieltäytyä kutsusta.
Kommentit (26)
Mun mielestä tää kysymys on ihan absurdi.
Pitääkö keliaakon tarjoilla vehnäpullaa, vegaanin pihviä tai kala-allergikon savulohta, koska ne nyt vaan "kuuluu" hyviin tarjottaviin.
Miksi alkoholi joka on nyt vaan kulttuurisesti hyväksytty päihde ja hermomyrkky, olis joku poikkeus?
En ole absolutisti, mutta en tarjonnut juhlissani alkoholia. En voi sietää känniääliöitä.
Kutsuun omat juomat mukaan, toi en näy syytä miksi et vähän viiniä tarjoilisi...
Mua ärsyttää tää suomalainen "kulttuuri", että juhlat tuomitaan automaattisesti epäonnistuneiksi ja tylsiksi, jos ei ole viinatarjoilua! Minun ja mieheni häissä ei ollut alkumaljan lisäksi alkoholitarjoilua meidän piikkiin. Tästä ilmoitettiin etukäteen kertomalla, että alkoholijuomia voi ostaa juhlapaikan baaritiskiltä omaan laskuun. Emme ole absolutisteja, mutta meille ei vain viina tai miedommatkaan maistu, emmekä voi sietää humalassa sössöttävää väkeä. Häissämme oli aivan huippu tunnelma alusta loppuun asti, vaikka alle puolet kävi ostamassa omaan laskuunsa ehkä yhden oluen tai drinksun. Ei meinattu saada porukkaa lähtemään juhlapaikalta ajoissa pois, kun oli niin kiva jutella ja tanssia, vaan henkilökunta joutui hieman jo hätyyttämään. Tunnelmaa voi nostaa muullakin kuin alkoholilla, ja itse olisin ainakin henkilökohtaisesti erittäin loukkaantunut siitä, jos mun lähellä olisi ihmisiä, jotka eivät kestä olla seurassani selvin päin :D Että jos ei seura maistu selvin päin, niin sitten voidaan olla olematta tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta ei tarvitse. En muutenkaan keksi oikein muita juhlia, kuin häät missä alkoholitarjoilu on jonkinlainen oletusarvo, yleensä omat juomat kuskataan kaikkialle, jos halutaan yhtään enempää ottaa.
Hauskimmat häät ikinä olivat serkkuni häät luonnon helmassa - n. 200 vierasta. Kahvia vahvempaa ei tarjottu.
Kun niitä alkukuohareita tarjotaan, otan alkoholittoman, vaikken olekaan mikään absolutisti. Minulla vain on mukavien ihmisten kanssa mukavaa muutoinkin.
Omissa juhlissamme ei tarjota pakkopommacia (sitä on kyllä tarjolla alaikäisille ja limpparin ystäville) vaan aikuisille on alkoholitonta kuohuviiniä sen tavallisen rinnalla.
Juu eihän sitä sielläkään pakko ole tietenkään. Sanoinkin, että jonkinlainen oletusarvo. Alkoholia ei ole pakko tarjota missään juhlissa.
Hauskimmat häät ikinä olivat serkkuni häät luonnon helmassa - n. 200 vierasta. Kahvia vahvempaa ei tarjottu.
Kun niitä alkukuohareita tarjotaan, otan alkoholittoman, vaikken olekaan mikään absolutisti. Minulla vain on mukavien ihmisten kanssa mukavaa muutoinkin.
Omissa juhlissamme ei tarjota pakkopommacia (sitä on kyllä tarjolla alaikäisille ja limpparin ystäville) vaan aikuisille on alkoholitonta kuohuviiniä sen tavallisen rinnalla.