Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miks kaikilla on aina selkäkipuja?

Vierailija
05.11.2014 |

Mulla on aina ollu hyvä selkä.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nykyään tehdään paljon istumatyötä ja toiseksi selkä vioittuu helposti. 

Vierailija
2/38 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Mulla on selkärankareuma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on selkä kipeä vain jos saan kylmää selkään ja jos istun huonossa asennossa koko päivän. Onneksi työni on fyysistä, joten istun hyvin harvoin tunteja.

Vierailija
4/38 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet harrastavat liian vähän oikeasti terveellistä liikuntaa, joten keskivartalon lihaksisto on huonossa kunnossa. Siihen päälle huonot elintavat ja selän rasittaminen, ja soppa on valmis.

Vierailija
5/38 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kipuili välilevy ennen kuin aloitin säännöllisen liikunnan. Kyllä lihasten vahvistaminen on avain moneen vaivaan.

Vierailija
6/38 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kai jtn vikaa alaselässä. Muuten hyvä selkä mut n. Kerran vuodessa satutan alaselän niin, että oon työkyvytön about viikon. En tiedä onko rintojen koolla jtn vaikutusta asiaan, vaik hartiat on kunnossa ja selkälihakset kai ihan hyvät. Mulla on kuitenkin isot rinnat (uk34J = eu75o)

Vierailija
7/38 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä saa helposti saikkua. Ja siis entisessä työssäni monet feikkasivat selkäkipuja. Toki joillain se oikeastikin vaivaa.

Vierailija
8/38 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiskeho ei ole tehty istumaan 8 h tietokoneen ääressä ja sen jälkeen vielä joitain tunteja television edessä.

Se vaatii liikettä.
Siksi ihmisillä on selkä kipee.

Vierailija
9/38 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on traumatausta joka viottanu selkää jonkin verran. Ja nyt kun on ylipainoa liikaa niin selkäkään ei kestä. Ei se hoikempanakaa kyl kestäny sen enempää.

Vierailija
10/38 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla puuttuu nikamista palasia.

Vierailija
11/38 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluinta on että selkäkipuiset lihavat ihmiset menee hierontaan, tykkäävät siinä köllötellä paikallaan. Niiden pitäisi mennä uimaan, kuntosalille yms. Läski pois, lihasta tilalle. Kivut häviää.

Ei auto moottorikaan korjaannu vaikka joku hieroisi konepeltiä.

Vierailija
12/38 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on skolioosi ja välilevy pamahti töissä (raskas fyysinen työ)

Vierailija
13/38 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi koska ihminen on polveutunut apinasta, joka käveli kyyryssä ja jolla oli kestävämpi rygge. tämän takia ihminen esim nostelee kaikki tavarat luonnostaan niin, että selkä rasittuu, vaikka selkää säästääkseen pitäisi mennä kyykkyyn ja ottaa nostovoima reisistä. tämä ei kuitenkaan ole luontevaa ko. apinajutun vuoksi :P juk juk!!

Vierailija
14/38 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 16:43"]Koska nykyään tehdään paljon istumatyötä ja toiseksi selkä vioittuu helposti. 
[/quote]
Kyllä selkä pysyy kunnossa istumatyötäkin tekevällä, jos vain muuten pitää huolta kropastaan; urheilee, ei ylipainoa yms.

Vierailija
15/38 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 16:58"]Mulla on traumatausta joka viottanu selkää jonkin verran. Ja nyt kun on ylipainoa liikaa niin selkäkään ei kestä. Ei se hoikempanakaa kyl kestäny sen enempää.
[/quote]
Väitätkö oikeesti, ettei ylipaino rasita selkää?

Vierailija
16/38 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 16:41"]

Mulla on aina ollu hyvä selkä.

[/quote]

Ja paljonkos sitä ikää mahtaa olla? Ei mullakaan mitään selkävaivoja ollut alle neljäkymppisenä, nykyään selkä vaivaa enemmän tai vähemmän joka kuukausi. Sairaslomaa en kyllä ole hakenut, kun ei ne kivut makaamalla lähde.

Vierailija
17/38 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa kipu mikä näiltä vakiosaikuttajilla löytyy on huomionkipeys, tämä on jämpti juttu.

Vierailija
18/38 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuminen, kumartelu, tavaroiden nostelu selällä jalkojen sijaan, kierrot, vedon saaminen, huono työskentely- ja nukkumisasento, liika autolla ajaminen, tietokoneella kököttäminen jne. Nämä kaikki nykyihmisen harrastukset ja työskentelyasennot tekevät sen, että selkä väsyy, kipeytyy ja napsahtelee. 

Selkää pitäisi jumpata, treenata ja tukea, koko keskivartalokorsettia pitäisi treenata (siis myös vatsalihaksia), tulisi istumisen sijaan seistä töissä, nousta usein ylös, asentaa tietokone sopivalle korkeudelle, välttää liikaa autolla ajamista ja nukkua kunnollisessa sängyssä. Jos näistä toimenpiteistä huolimatta selkä kipeytyy, sitä tulisi kuntouttaa liikkumalla, ei makaamalla. Tähän aikaan vuodesta on parempi kulkea vaikka kauppakeskuksissa kuin maata kotona, jos saa saikkua selän vuoksi. Ulkona taas voi olla liukasta, ja hipsuttelu ja kaatumisen pelkääminen ei tee sekään selälle hyvää. 

Ole ap onnekas jos sulla on hyvä selkä. Tosi monella ei ole. Ja tietääkseni suurimmalla osalla suomalaisista on selkävaivoja ainakin kerran elämässään, esim. raskaana ollessa tulee herkästi selkäkipuja ja iskiasvaivoja, kun vauva painaa hermoja. 

Vierailija
19/38 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikilla oo. Mutta minä ymmärrän silti, että monella on. Monella on päänsärky tai syöpäkin, vaikka minulla ei olisi juuri tällä hetkellä.

Vierailija
20/38 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:26"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 16:58"]Mulla on traumatausta joka viottanu selkää jonkin verran. Ja nyt kun on ylipainoa liikaa niin selkäkään ei kestä. Ei se hoikempanakaa kyl kestäny sen enempää.
[/quote]
Väitätkö oikeesti, ettei ylipaino rasita selkää?
[/quote]

Sanoinko jossain noin?
Totuus on se, että selkäni oireilee MYÖS hoikkana. Vai väitätkö tietäväsi mun selkäni kipuilut mua paremmin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi