Terapeutti yrittää laittaa minua perinteisen naisen muottiin
Olen siis ihan syntymäsukupuoleltani nainen ja identifioidun naiseksi.
Ärsyttää vaan sellainen perinteisen naisen muotin pakottaminen ylleni.
Esimerkiksi ensin terapeutti ei tiennyt, että olen ollut naimisissa. Kun tämä selvisi, minua alkoi leimata "eronneen naisen" leima, kysyi esim. suoraan onko avioero minusta häpeällinen asia (Ei ole.) ja sitten kyseli yksityiskohtia ex-liitostani. Vihjaili, että eroon johti liika itsenäisyyteni ja ettei miestä tarvittu perinteisessä mielessä mihinkään. Kävin liian usein esim. teatterissa tai matkoilla ilman miestä (joka oli itse työmatkoilla). Kyseli kodonhoidosta vaikkei se kiinnosta minua pakollista enempää.
Kommentit (18)
Sun tehtäväsi on hoitaa itse itseäsi ja tehdä omia oivalluksia tämän terapiasuhteen kautta ja avulla.
Ei valittaa psykoterapeutistasi nettiin menemättä yhtään itseesi.
Sulla ja yhteiskunnalla menee rahat hukkaan, jos et tajua ja hyväksy tätä perusjuttua psykoterapiasta.
Terapeutilla ei ole tarvetta / kiinnostusta laittaa ketään mihinkään muottiin.
Mutta terapeutillesi ja itsellesi kertoo paljon se että sinä koet näin. Siitä voittekin päästä ihan asiaan oletetussa terapiassasi.
Nykyään Suomessa perinteinen nainen on työssäkäyvä äiti, joka hoitaa työn lapset ja kodin. Tuo oli todellisuutta kuuskytluvulla.
Terapeuttejakin on joka lähtöön ja heillä sitten omat elämänarvonsa, joita joidenkin on vaikea piilottaa. Uskon hyvin tämän tarinan, koska vähän vastaavaa on käynyt minunkin tutuille ja itse valitessani terapeuttia pystyin jo ensitapaamisella sanomaan, että meillä ei tule synkkaamaan.
Mitä hyötyä ylipäätään on terapeuteista, Mitä näistä käynneistä odotetaan?
Vierailija kirjoitti:
Terapeutilla ei ole tarvetta / kiinnostusta laittaa ketään mihinkään muottiin.
Mutta terapeutillesi ja itsellesi kertoo paljon se että sinä koet näin. Siitä voittekin päästä ihan asiaan oletetussa terapiassasi.
Hyvin kommentoitu ja nähty.
Aapee älähti tästä. Kolahti häneen, mutta kieltää kaiken.
Mikä on perinteinen nainen?
Eikös ne just niillä teatterireissuilla käy?
Aapee pistää laput silmille ja korville ja huutaa kovaa, kun joku kyseenalaistaa.
En usko, että terapeutti oikeastaan yritti laittaa häntä muottiin, vaan pikemminkin terapeutti on omien käsitystensä ja oman henkilökohtaisen historiansa vanki. Luultavasti niin ahdasmielinen, ettei sovi ammattiin.
Kuulostaa että oli liiankin hyvä terapeutti kun räjäytti pakan auki tosta noin vaan. Mutta jos ei halua kuunnella niin voihan sitä ostaa vaikka käärmeöljyä.
Miksi menet kuuntelemaan asioita itsestäsi, jotka luultavasti itse tiedät paremmin.
Lopeta terapia tai vaihda terapeuttia.