Kun menet Giganttiin, niin varaudu tekemään typerä sähkösopimus
Kommentit (58)
Tämän takia käytän, aina kun voin, verkkokauppaa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö noissa sopimuksissa ole irtisanomis aikaa? Kait tiesit mihinkä sitouduit?
Ei ole, koska kyseessä ei ole etämyynti.
Luulen että yhteystietojen kysymyinen liittyy sen myyjän provikkatulojen saantiin.
Itse olin jo menossa kassalle maksamaan niin myyjä alkoi kysymään tietojani. Varmaan merkkaa ylös että myynti tapahtui hänen ansiosta.
Gigantti on kyllä saastaa.Myyjien palkka riippuu siitä kuinka montaa saavat uunotettua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aseella uhatenko pakottivat? 😂
Aseellako Veikkaus on pakottanut köyhiä pelaamaan rahansa kauppojen automaatteihin?
Miten tämä liittyy aiheeseen?
Ja se huijarifirma on kotimaan energia, jos joku ihmettelee. Jostain syystä on jäänyt kaikilta sanomatta.
Joo, jos et ota heiltä tietokoneeseen takuuta ja asennuspalvelua ja virustorjuntaa, niin josko sitten tarkistettaisiin puhelinliittymätä? Ai ei, no entä sitten tällainen sähkösopimus? Ja yksikään näistä ei mene ihan pelkällä otatko - en ota kyselyllä.
Tästä syystä olen itse siirtynyt ihan Verkkokauppa.com:n asiakkaaksi. Siellä kun homma toimii siten, että otetaan vuoronumero, saadaan palvelua, asiakaspalvelija kysyy, tarvitsetko vielä jotain muuta, sanon etten tarvitse, saan tuotteen ja lähden kassan kautta kotiin. Gigantissa olisi enemmän aikaa mennyt kaikesta lisämyynnistä kieltäytymiseen.
Vierailija kirjoitti:
Eikö noissa sopimuksissa ole irtisanomis aikaa? Kait tiesit mihinkä sitouduit?
En ole tehnyt sopimusta Kotimaan Energian, enkä Fortumin, enkä Gigantin kanssa.
Olen pahoillani heidän puolestaan joita ko. firmat on höynäyttäneet, ja haluan varoittaa ihmisiä näistä firmoista. Ovat niin kalliita, että pyörryttää ajatellakin. Tämä Sähköparivaljakko myös myy sähkösopimuksia vastoin hyviä tapoja. Ei hintatieoja kuin sopimuksen teon jälkeen, eikä silloinkaan vaan hinta riippuu markkinoista.
ap
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia käytän, aina kun voin, verkkokauppaa.
Heh heh.
Annathan sä sille verkkokaupallekin kaikki yhteystietosi. Nimesi, osoitteesi, sähköpostin, puhelinnron.
Ja vielä lisäksi muitakin tietoja, mikäli ostat verkkokaupasta luottokortilla.
Vierailija kirjoitti:
Ja se huijarifirma on kotimaan energia, jos joku ihmettelee. Jostain syystä on jäänyt kaikilta sanomatta.
Ja Fortum omistaa ko. yhtiön. Molemmat samanlaisia huijareita.
Verkkokaupassa myyjä näkee jopa sen, mikä on asiakkaan pankkitilin numero, miltä asiakas ostoksensa maksaa.
Gigantissa myyjä ei sitä näe.
Kassalla kun maksaa pankkikortilla niin koko juttu on siinä.
Milloin te sille myyjälle oikein maksatte ostoksenne?
Eihän Gigantin myyjät mitään rahasta, vaan kassa on kokonaan erikseen.
Ainakin tässä meidän kaupungissa, joka on keskisuuri kaupunki. Ja asiakkaita näyttää myymälässä riittävän. Palstaisten haukuista huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Kerran kyseisessä kaupassa myyjä kysyi nimeä ja osoitetta kun olin ostamassa jotain tavaraa. Kysyin mihin hän niitä tarvitsee, minä seison tässä itse henkilökohtaisesti ja maksan kassalla kortilla. Hän ei siis mitenkään voi tarvita tällaisia tietoja mihinkään. Kuulemma järjestelmä vaatii. Jätin tavarat siihen ja sanoin, että minun järjestelmäni estää tällaisten tietojen luovuttamisen joten kaupat jää tekemättä. Vein nekin rahat muualle.
Googlekin kyselee syntymäaikaa ja siitä tuli puhelimeen muistutuksia kunnes roottasin puhelimen. Ei kai kukaan ole niin daiju, että jakelee tuollaisia henkilökohtaisia tietoja jonnekin ulkopuolisten järjestelmiin. Ne on turvallisia täsmälleen niin kauan kunnes jotain tapahtuu. Sitten ihmetellään identiteettivarkauksia.
Tämän takia menen mieluummin Clas Ohlsoniin. Ei ahdistella kaiken maailman sopimuksilla.
Jos Clasusta ei löydy, niin sitten Verkkokauppaan ja löydän heti tarvitsemani tuotteen.
Kerran kävin Gigantissa ja myyjä halusi välttämättä tarkistaa puhelinsopimukseni. Sanoi sitten kuitenkin hyvin pettyneenä, että ei pysty tarjoamaan minulle halvempaa liittymää. Oli kyllä ihan asiallinen, mutta vaikutti surulliselta, varmaan provikat on siitä kiinni saako asiakkaan liittymän vaihdettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran kyseisessä kaupassa myyjä kysyi nimeä ja osoitetta kun olin ostamassa jotain tavaraa. Kysyin mihin hän niitä tarvitsee, minä seison tässä itse henkilökohtaisesti ja maksan kassalla kortilla. Hän ei siis mitenkään voi tarvita tällaisia tietoja mihinkään. Kuulemma järjestelmä vaatii. Jätin tavarat siihen ja sanoin, että minun järjestelmäni estää tällaisten tietojen luovuttamisen joten kaupat jää tekemättä. Vein nekin rahat muualle.
Googlekin kyselee syntymäaikaa ja siitä tuli puhelimeen muistutuksia kunnes roottasin puhelimen. Ei kai kukaan ole niin daiju, että jakelee tuollaisia henkilökohtaisia tietoja jonnekin ulkopuolisten järjestelmiin. Ne on turvallisia täsmälleen niin kauan kunnes jotain tapahtuu. Sitten ihmetellään identiteettivarkauksia.
Ei kai syntymäaika ole mikään superhenkilökohtainen asia?
Eri asia, jos kysyisi sotua, jota voi käyttää väärin. Ei pelkällä syntymäajalla mitään tee.
fiksut pärjää aina kirjoitti:
Gigantti on kyllä saastaa.Myyjien palkka riippuu siitä kuinka montaa saavat uunotettua
Ei minulle ole koskaan mitään myyty väkisin Gigantissa.
Esitelty on tuote aina kysyttäessä, mutta eipä ole tyrkytetty.
Usein käyn katselemassa useiseissa liikkeissä, ennenkuin ostopäätöksen teen.
Ja sitten päädyn ostamaan sen, mikä itsestä tuntuu parhaiten sopivan. Luen myös tuotetestejä ja kokemuksia niiden käytöstä.
Eli minulla on jotain vertailu pohjaa, kun noihin liikkeisiin ostoksille menen.
Ystävällinen palvelu on aina ollut, koskaan ei nyrpistellä nenää vaikka ei mitään ostakaan ja on siten vienyt myyjän aikaa tuloksettomasti.
Mutta olenkin jo vanhempi naisihminen ja on pitkä ostohistoria monesta kodinkoneesta.
Vierailija kirjoitti:
Joo, jos et ota heiltä tietokoneeseen takuuta ja asennuspalvelua ja virustorjuntaa, niin josko sitten tarkistettaisiin puhelinliittymätä? Ai ei, no entä sitten tällainen sähkösopimus? Ja yksikään näistä ei mene ihan pelkällä otatko - en ota kyselyllä.
Tästä syystä olen itse siirtynyt ihan Verkkokauppa.com:n asiakkaaksi. Siellä kun homma toimii siten, että otetaan vuoronumero, saadaan palvelua, asiakaspalvelija kysyy, tarvitsetko vielä jotain muuta, sanon etten tarvitse, saan tuotteen ja lähden kassan kautta kotiin. Gigantissa olisi enemmän aikaa mennyt kaikesta lisämyynnistä kieltäytymiseen.
Suurimmalta osalta suomalaisista yrityksistä tai etenkin niiden työntekijöiltä on unohtunut kuka sen palkan viime kädessä maksaa. Sen maksaa asiakkaat. Käsittämättömän paljon suomalaiset on valmiita sietämään kaikkea skeidaa myyjien ja palveluntuottajien puolelta. Asiakkaan pitäisi olla kuningas, nyt se on yleensä itsestään selvyys jonka voi laittaa tekemään mitä huvittaa.
Jos joku suoran sähkölämmityksen omaava omakotiasuja on tehnyt Gigantissa sopimuksen Kotimaan Energian kanssa, niin tappio 3500-5000e kahdessa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Verkkokaupassa myyjä näkee jopa sen, mikä on asiakkaan pankkitilin numero, miltä asiakas ostoksensa maksaa.
.
No ei kyllä näe. Jos joku maksaa sinun tilillesi jotain, näetkö suorituksesta maksajan tilinumeron? Et. Näet nimen.
Miksi he muuten aina pyytävät yhteystietoja vaikka ostaisi pelkän 15e tuotteen? Eikö sitä takuu kuittia muuten mukamas saisi sieltä?