Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Liian iso treffeille

Vierailija
20.09.2021 |

Linkki juttuun, valitettavasti taisi olla vaan tilaajille: https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000008223964.html

Jutun pointtina on valittaa siitä, että lihavat kokevat "painosyrjintää" deittailussa. Näkökulma on ilmeisesti se, että globaali kauneusihanne on keksitty tyhjästä. Erikseen vielä jossain kohtaa mainittiin, että jos on pluskokoinen, niin oikea tapa olla sitä olisi muistuttaa plus-malleja ja olla siis "kurvikas oikeista paikoista".

En ymmärrä, eikö oikeasti haastateltava tai toimittaja ole kumpikaan koskaan lukeneet niitä tutkimuksia, joiden mukaan vyötärö-lantiosuhde ja kasvojen naiselliset estrogeenin tuottamat piirteet ovat universaalisti viehättäviä?

Samoin mainitaan, että hintelät miehet saavat kuulla olevansa liian pieniä. Ihan yhtä lailla naisia viehättää testosteronin muokkaama keho.

Alkoi oikein ärsyttää, kun ilmeisesti se on SYRJINTÄÄ jos ihminen ei viehäty keskivartalolihavasta, hintelästä tai vaikka naamastaan väärältä sukupuolelta näyttävästä. Ihan yhtä vähän tähän on mahdollista itse vaikuttaa kuin seksuaaliseen suuntautumiseen!

P.s. AP on nainen, jolle hintelä mies ei ole ongelma, mutta iso kaljamaha on yksi suurimpia turn-offeja miehessä.

Kommentit (1374)

Vierailija
1121/1374 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikkei Miisa Hesarin jutussa sano että miesten pitäisi muuttaa mielipidettään, hän sanoo sen omassa instagramissaan

Mielipidettä mistä?

Vierailija
1122/1374 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikkei Miisa Hesarin jutussa sano että miesten pitäisi muuttaa mielipidettään, hän sanoo sen omassa instagramissaan

Saa siinä vaihtaa mielipidettä, jos ei mitään kemiaa ole ts. viisarin värähdystä äijällä tule.

:):):)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1123/1374 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kiihotu seksuaalisesti lihavista. En ole itse lihava. Olen nainen ja mulla on tähän oikeus, olisi myös miehenä. En hauku ketään mutta en myöskään missään nimessä deittailisi hyvin lihavaa jos nykyisen puolisoni kanssa jotakin tapahtuisi.

Mikä itsekritiikin puute ajaa niin toimittajan kuin haastateltavan moiseen artikkeliin kysynpä vaan? Kaikki ei tykkää kaikista sillai, DEAL W IT.

Samaa mieltä. Olen itse normaalipainoinen ja liikunnallinen nuori nainen, enkä todellakaan seurustelisi lihavan kanssa. Syitä on monia, yleisin tietysti se, että en pidä ylipainoisia ihmisiä hyvännäköisinä. Lisäksi haluan urheilla puolison kanssa. Tavoitteenani on myös perustaa jossakin vaiheessa perhe, ja sairaalloisen lihavalla on huomattavasti vaikeampaa osallistua esim. lastenhoitoon, kuin mitä normaalipainoisella. Sairaalloisen lihavat myös yleensä kuolevat muita aikaisemmin terveysongelmiin.

Kaikki eivät tykkää kaikista, eikä ketään voi pakottaa suhteeseen kenenkään kanssa. En ymmärrä, mikä tässä on niin vaikeaa tajuta. Miksi muiden makuun pitää yrittää puuttua?

Vierailija
1124/1374 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ko juttu on samaa sarjaa Hesarin aiemmin julkaiseman Mona Bling -artikkelin kanssa. Siinä transsukupuolinen Mona valitteli, kun suuri osa heteromiehistä ei kelpuuta treffeille, kun kuulee hänen olevan trans.

Lihavia, eikä transihmisiä saa tietenkään kiusata, mutta molempien haastateltavien olisi ehkä aika hyväksyä, ettei romanssit ole mitään vapaakauppaa, vaan preferensseillä on valtava vaikutus kemian syntymiseen. Valitettavasti ominaisuudet kuten sukupuolivähemmistöön kuuluminen, ääripäästä löytyvä ruumiinrakenne, lyhytkasvuisuus, invaliditeetti yms rajaavat markkinoita ja siihen ei oikein itku auta.

Jos se, ettei treffaile itselleen fyysisesti epämieluisia ihmistyyppejä on syrjintää, käytännössä lähes kaikki (paitsi jotkut panseksuaalit) syrjivät, koska emme esim viehäty värää sukupuolta olevasta, vaikka kuinka toinen olisi mukava ja kaikkea. Itsensä ikäisen kumppanin etsiminenkin olisi syrjintää, koska "miksi ei voisi etsiä kumppania tinderin sijaan hoitokodista, - on ne mummotkin varmaan tosi kultaisia jos niille antaa mahdollisuuden".

Ihastuminen vaatii syntyäkseen vetovoimaa, jota ei voi pakottaa. Kun tunteita on jo pelissä, ulkoisilla seikoilla ei ole enää niin paljoa merkitystä, mutta mistä ne tunteet syntyy jos ei alkukiinnostusta ole?

En esim itse heittäisi jo rakasta kumppania ulos lihomisen takia, tai jos pitkään tapailtuani kuulisin kumppanini olevankin trans, voisin elää sen kanssa, mutten kyllä tietoisesti etsisi kumppania lihavasta tai transsukupuolisesta.

Vierailija
1125/1374 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hän tarkalleen ottaen sanoi siellä? Epärealistinen toive ehkä, mutta onhan se inhimillistä toivoa niin. Itse en saanut ihastukseni kohdetta, ja tottakai toivoin, että hän olisi muuttanut mielensä. (Ja ei, ei johtunut ylipainosta tms, olen ihan normaalipainoinen, ja kunhan toivuin sydänsuruista, löysin kumppanin kyllä tinkimättä omista toiveistani.)

Vierailija
1126/1374 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalta kohdaltani en voi allekirjoittaa.

Olen 178 cm pitkä ja 95 kg painava nainen. Olin taannoin sinkkuna vuoden verran ja treffeillä kävin yli 10 miehen kanssa, joista kaikki olisivat halunneet uudet treffit. Nyt seurustelen.

Vähän ihmettelen, miten se iso koko nyt niin turn off olisi... Tärkeintä on että viihtyy kropassaan ja elämässään ja osaa nauttia niistä.

Vierailija
1127/1374 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ettekö itse harrasta liikuntaa julkisilla paikoilla, kun teidän mielestä lihavat ei liiku ja vaan istuvat soffalla? Ettekö näe ikinä lihavia liikkumassa?

Vierailija
1128/1374 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saara kirjoitti:

Olen 178 cm pitkä ja 95 kg painava nainen. Olin taannoin sinkkuna vuoden verran ja treffeillä kävin yli 10 miehen kanssa, joista kaikki olisivat halunneet uudet treffit. Nyt seurustelen.

Vähän ihmettelen, miten se iso koko nyt niin turn off olisi... Tärkeintä on että viihtyy kropassaan ja elämässään ja osaa nauttia niistä.

No onhan hän sinua paljon isompi. Toki suurin syy on , että hänkin valikoi tarkasti oman ihanteen mukaiset miehet ja nämä ei sitten useinkaan viehäty todella lihavasta naisesta.

Vierailija
1129/1374 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saara kirjoitti:

Sama kokemus, mutta 179 cm ja noin 100 kiloa (samaa luokkaa kanssasi), enkä näytä yhtään Miisalta, en ole omenavartaloinen ja olen pitkä.

Käytännössä paksut reidet ja isohko pyöreä peppu, tosi isot tissit, jonkun verran pömppömasua (ei poimuja tai ylävatsassa paljoa tavaraa) ja alleissa läskiä. Ei kaksaria, ei selkäpläskiä…

En sinusta tiedä, mutta minä olen ainakin ihan eri näköinen kuin Miisa, joka on varmaan 10 cm lyhyempi, omenana paljon pyöreämpi.

En minäkään kaikkien makuun ole ollut todellakaan, mutta totta kai nyt vientiä riittää tämmösellä kropalla enemmän kuin Miisan.

Vierailija
1130/1374 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saara kirjoitti:

No onhan hän sinua paljon isompi. Toki suurin syy on , että hänkin valikoi tarkasti oman ihanteen mukaiset miehet ja nämä ei sitten useinkaan viehäty todella lihavasta naisesta.

Luitko jutun? Tindermatchit ei laita viestiä tai vastaa niihin, poistavat vaan matchin.

Kommentoidaan ikävästi, oletetaan, että on epäterve sohvaperuna ja ei muuta, ei kehdata deittailla.

Emmä nyt näe, miten tämä on Miisan vika?

Vierailija
1131/1374 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen läski ja nainen. En kehtaisi johonkin tinderiin mennä haukuttavaksi, koska tiedän, että läskejä ei kukaan normaalijärkinen halua ulkoiluttaa. Siksi ihmettelen artikkelin naisen ulostuloa; kuvitteleeko hän saavansa sääliä olemalla lihava, jota ei huolita treffeille, vai olemalla lihava, jonka täytyisi lihavuudestaan huolimatta saada treffejä? Itse läskinä ymmärrän, että en ole houkuttava kohde miehille. En hae treffejä, en valita Hesarissa, syön mitä syön. Jos jostain syystä etsisin kumppania, aivoni sanoisivat, että laihduta. Normaalipainoisena saisin todennäköisesti kumppanin. Mutta olen tyytyväinen läski, en hae ketään, joten saan syödä mitä haluan.

Vierailija
1132/1374 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läskit miehet on yhtä vastenmielisiä, mutta niistä puhutaan vähån juljisuudessa, vaikka näitä on enemmän, kuin naisia. Miesten lihavuus on hyväksyttävämpää, kuin naisten ja lihavia miehiä ei syrjitä, kuten naisia. Tunben monta låskiä miestä, jotka eivät itse halua seurustella kihavan naisen kanssa. Heillä on mielestään oikeus hoikkaan naiseen.

Lihavia naisia on enemmän kuin lihavia miehiä. Katso THL:n tilastot. Ylipainoisia on enemmän miehissä, mutta lihavia naisissa.

Opettele muuten kirjoittamaan. Saattaisit olla halutumpi miesten silmissä.

Vierailija
1133/1374 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saara kirjoitti:

Luitko jutun? Tindermatchit ei laita viestiä tai vastaa niihin, poistavat vaan matchin....

Ihan normimenoa Tinskussa. 😂

Tuollaista käyttäytymistä siellä kokevat kaikki. 😂

Vierailija
1134/1374 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saara kirjoitti:

Luitko jutun? Tindermatchit ei laita viestiä tai vastaa niihin, poistavat vaan matchin....

Ihan normimenoa Tinskussa. 😂

Tuollaista käyttäytymistä siellä kokevat kaikki. 😂

Joo ei tarvitse olla lihava, että huomaa tulleensa poistetuksi, ghostatuksi, penkitetyksi jne.

Vierailija
1135/1374 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulleat mänboobsit, meidän paikkakunnan kovimmat selkä- ja perskarvat, jopa pizzerian pitäjät ovat kateellisia (Kemi on kotipaikkani) Hoikka olen myös, lihaksikkaat ranteet (johtuvat toki Yrjönkadun videoiden katsomisesta), kerroinko jo selkäkarvoistani? Poikien päät kääntyvät täällä 24/7 (Pieksämäki, kotipaikkani) ja työtä tehdään poikien kans täällä kovasti, paljon se on vaatinut!

Kuulemma mittaustulokseni on seuraava: kovasti karvoja, mutta aivoni on noin sadasosa kikherneestä. Kovasti silti tehdään työtä senkin eteen!

Vierailija
1136/1374 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiössäni asuu pariskunta, jossa suominainen on järkyttävän iso, lihava. Miehensä pieni, laiha hiiri, ulkomaalainen. Huvittava näky.

Vierailija
1137/1374 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saara kirjoitti:

Luitko jutun? Tindermatchit ei laita viestiä tai vastaa niihin, poistavat vaan matchin.

Kommentoidaan ikävästi, oletetaan, että on epäterve sohvaperuna ja ei muuta, ei kehdata deittailla.

Emmä nyt näe, miten tämä on Miisan vika?

Kuulostaako hyvin valituilta matcheiltä? Itse en ainakaan ole koskaan haukkunut matchejä. 

Vierailija
1138/1374 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pulleat mänboobsit, meidän paikkakunnan kovimmat selkä- ja perskarvat, jopa pizzerian pitäjät ovat kateellisia (Kemi on kotipaikkani) Hoikka olen myös, lihaksikkaat ranteet (johtuvat toki Yrjönkadun videoiden katsomisesta), kerroinko jo selkäkarvoistani? Poikien päät kääntyvät täällä 24/7 (Pieksämäki, kotipaikkani) ja työtä tehdään poikien kans täällä kovasti, paljon se on vaatinut!

Kuulemma mittaustulokseni on seuraava: kovasti karvoja, mutta aivoni on noin sadasosa kikherneestä. Kovasti silti tehdään työtä senkin eteen!

Miksi tätä viestiä toistellaan, ei enääN jaksa, varsinkin kun koko päivä menny vitnes salilla!

Vierailija
1139/1374 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miltä Miisasta mahtaisi tuntua käydä kanssani treffeillä, jos tietäisi etten viehäty hänestä ollenkaan? Mitä minä siitä saisin, antaisiko yhteiskunta jonkun liikuntasetelin?

Ehkä se sen aistisi treffien aikana.

Kutsun Presidentinlinnaan vähintään.

Niin, mitä hän tuosta saisi sitten? Minä en voi kuvitellakkaan intiimiä kanssakäymistä tuon kokoisen kanssa. En antaisi ottaa edes suihin. Minusta treffit olisivat molempien kannalta huono idea.

Heh. Aika paha.

Joskus töissä oli semmoinen aika reipasmielinen sinkkumies, joka ei suotta kursastellut.

Viikonlopun tai lomien jälkeen kahvihuoneessa kertoi ihan avoimesti saavutuksistaan esim. "En nyt ollu ihan varma, että oliks se sisäl vai jossain poimus, mutta kyl se sielläkin luisti.", " Se oli ihan kauheeta menoa, aivan kuin ei olisi koskaan miestä nähnytkään."

Mitä enemmän käänsimme katseita pois hänen jutuiltaan, sitä kovempaan ääneen hän ne kertoi.

Summa summarum. Hänelle maistui kaikenlaiset brunssit.

Nyt kun mietin tuota hemmoa, niin tää tuli vielä mieleen.

Kertoi "tykittäneensä" jotain "plussapalloa" takaapäin ja kiinnittäneensä huomion, että kyllä kaksi päinvastaisessa vaiheessa olevaa aaltoa kumoavat toisensa ihan "plussapallon" selässäkin.

Jutut olivat mitä olivat, mutta hyvää tulosta tuo hemmo töissä teki.

Joku tiedemies ollut asialla??? 😁😁😁

Vierailija
1140/1374 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saara kirjoitti:

Ohis, mutta tulee kyllä niin paska fiilis kun lukee tällaisia juttuja. Olen ikisinkku 39v nainen, 164cm ja 58kg enkä pääse treffeille juuri koskaan ja jos pääsen, jokaikinen mies haluaa olla kaveri. Olen yrittänyt deittailla 2002-2015 irl ja 2015-2021 lähinnä netissä. Mun täytyy siis olla jotenkin täydellisen epäseksikäs nainen. Miehet kehuu maasta taivaaseen kuinka olen kaunis ja hyvä ystävä, ja alkavat deittailla jotakuta muuta. No, tällä mennään - mutta varmaan kuolisin hämmästyksestä edes koko elämän aikana pääsisin 10 miehen kanssa treffeille...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi