HS: Liian iso treffeille
Linkki juttuun, valitettavasti taisi olla vaan tilaajille: https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000008223964.html
Jutun pointtina on valittaa siitä, että lihavat kokevat "painosyrjintää" deittailussa. Näkökulma on ilmeisesti se, että globaali kauneusihanne on keksitty tyhjästä. Erikseen vielä jossain kohtaa mainittiin, että jos on pluskokoinen, niin oikea tapa olla sitä olisi muistuttaa plus-malleja ja olla siis "kurvikas oikeista paikoista".
En ymmärrä, eikö oikeasti haastateltava tai toimittaja ole kumpikaan koskaan lukeneet niitä tutkimuksia, joiden mukaan vyötärö-lantiosuhde ja kasvojen naiselliset estrogeenin tuottamat piirteet ovat universaalisti viehättäviä?
Samoin mainitaan, että hintelät miehet saavat kuulla olevansa liian pieniä. Ihan yhtä lailla naisia viehättää testosteronin muokkaama keho.
Alkoi oikein ärsyttää, kun ilmeisesti se on SYRJINTÄÄ jos ihminen ei viehäty keskivartalolihavasta, hintelästä tai vaikka naamastaan väärältä sukupuolelta näyttävästä. Ihan yhtä vähän tähän on mahdollista itse vaikuttaa kuin seksuaaliseen suuntautumiseen!
P.s. AP on nainen, jolle hintelä mies ei ole ongelma, mutta iso kaljamaha on yksi suurimpia turn-offeja miehessä.
Kommentit (1374)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miltä Miisasta mahtaisi tuntua käydä kanssani treffeillä, jos tietäisi etten viehäty hänestä ollenkaan? Mitä minä siitä saisin, antaisiko yhteiskunta jonkun liikuntasetelin?
Ehkä se sen aistisi treffien aikana.
Kutsun Presidentinlinnaan vähintään.
Niin, mitä hän tuosta saisi sitten? Minä en voi kuvitellakkaan intiimiä kanssakäymistä tuon kokoisen kanssa. En antaisi ottaa edes suihin. Minusta treffit olisivat molempien kannalta huono idea.
Ei ole pelkoa. Kukaan nainen ei kanssasi halua intiimiä tai epäintiimiä kanssakäymistä, eikä himoitse sinun prinssinakkia.
Deittiappien käyttäminen on aivan saatanasta olit sitten millainen vain. Ihmisillä tulee sellainen olo, että nurkan takana voi odottaa aina parempi ja ihmistä on helppo vaihtaa, kuin sukkia.
Kun kaupungilla katselee pariskuntia, niin aika laidasta laitaan löytyy ihmisiä. Kaikki eivät todellakaan ole missin mitoissa olevia naisia ja miehet kuin nuoria Arskoja. On lyhyttä, pitkää, laihaa, lihavaa, nuorta ja vanhaa.
Eikä pariutuminen ole muutenkaan helppoa. Sinkkunaisia on paljon pk-seudulla, kun taas sinkkumiehiä löytyy maakunnista.
Ärsyttää, että tuossa artikkelissa tuodaan kuvaa, että lihavuus on tekijä jonka takia ei pääse treffeille. Tottakai se voi olla sellainen, mutta sellainen piirre voi olla joku muukin.
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin tapauksessa todennäköisesti naisen omat tavoitteet miehen suhteen on liian korkealla!
Liian korkealla kenen mielestä?
Menee taas ominaisuuksien (lihavuus) kausalitetti ja korrelaatio sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut Hesarin jutun. Olen lukenut myös Miisan igpäivityksiä, stooreja ja kommentteja. Igssä hän tuo esille, että kyllä, on syrjintää kun ei pääse treffeille. Oimutsimutsi Elsa Heiko on samaa mieltä "miehet on kuin 4 vuotiaat salaatin kanssa - pitäisi opetella laajentamaan naismakua". Tämä meitä normaalipainoisia ja hoikkia ärsyttää. Lihavien mielestä meidän pitää muuttaa mieltymyksiämme, koska ne ovat lihavien mukaan yhteiskunnan aikaansaamia. Lihavien ei tarvitse laihduttaa.
Elsa Heiko kertoo olevansa hyvin urheilullinen, mutta itse kertoo että kun olivat vaeltamassa niin hän tuli perille paljon muita myöhemmin. Lihavat ei ilmeisesti tajua, että puolison kanssa retkeillessä olisi mukavaa kun ei tarvitsisi odottaa toista koko ajan.
Sitten kannattaa retkeillä vaan samankunto7sen kanssa. Mites kun tulee lapsia ja löhdetcretkeilemään, pitåäkö lasten pysyä tahdissa? Taibkun itse vanhenet ja raihnaistut? Kyllä sitä mennään niuden heikoimpien tahdissa.
Laita se burgeri alas edes siksi aikaa kun kirjoitat. Tekstistäsi ei saa mitään selvää kun diabeteksen turvottamat sormet eivät osu majoneesiselle näppikselle.
Jatka sinä rasvaisilla sormillasi yksin onanointia poken ääressö, ääliö. Minulla on lukihä7riö.
*ääressä
*lukihäiriö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miltä Miisasta mahtaisi tuntua käydä kanssani treffeillä, jos tietäisi etten viehäty hänestä ollenkaan? Mitä minä siitä saisin, antaisiko yhteiskunta jonkun liikuntasetelin?
Niin, mitä hän tuosta saisi sitten? Minä en voi kuvitellakkaan intiimiä kanssakäymistä tuon kokoisen kanssa. En antaisi ottaa edes suihin. Minusta treffit olisivat molempien kannalta huono idea.
Mitä sinä tai muut miehet täällä sössötätte? Kukaan ei pakota teitä treffeille kenenkään kanssa? Sitten kuitenkin joka toisessa ketjussa inisette kun ette saa edes mätsejä Tinderissä, mutta kuitenkaan ette halua oikeasti niitä kuin kauniilta naisilta. Laita sinne Tinderiin ne kriteerit niin ei tule semmoista kauhutilannetta että hui kamalaa läski mätsää teidät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Liian iso treffeille
Pluskokoisen naisen on paljon muita vaikeampaa päästä treffeille, sanoo 29-vuotias Miisa Asikainen."Onko pluskokoisia naisia merkittävästä enemmän kuin miehiä vai eikö pluskokoiset kelpuuta toisiaan treffeille?
THL:n tilastojen mukaan pluskokoisille naisille kyllä pitäisi riittää pluskokoisia miehiä.
Taitaa olla niin, että pluskokoiset painosyrjivät toisiaan.
Ihan turha vierittää syytä muiden niskoille, jos pluskokoiset eivät edes itse ole kiinnostuneet muista pluskokoisista.
Eli Hesarin juttu kuivui kokoon, kun pluskokoiset eivät edes kelpuuta toisiaan treffeille. :)
Noinhan siinä pääsi käymään. Pluskokoiset painosyrjivät toisiaan ja vika on jonkun muun kuin heidän. :)
Noin se aina on, vikaa ei nähdä itsessä.
Miksi pluskokoiset painosyrjivät toisiaan?
Lavea vastaus on valinnanvapaus.
Oikeasti ei ole mitään treffimaailman painosyrjintää, vaan jokaisella on vapaus tehdä tuttavuutta omien kriteeriensä pohjalta. Jos jonku tyyppiset ihmiset eivät kiinnosta toisia, niin turha heitä on syyllistää mistään syrjinnästä.
Aivan turha Hesarin juttu.
Just noin. Itse swaippaan vasuriin kaljottelijat, tupakoitsijat, lihavat, reilusti tatuoidut, vihreät, vasurit, kasvottomat, epämiellyttävät kasvot ja monta muutakin.
En mielestäni kuitenkaan syrji ketään, vaan etsin itselleni mielenkiintoista tuttavuutta.
Onkohan jutun päähenkilö oivaltanut edes valinnan ja syrjinnän eroa?
Koko painosyrjintä terminä on jo ihan idiotismia...
Termi on idiotismiä, mutta termillä kuvattu asia on ihan normaalia käytöstä. Aivan turha on selittää mistään syrjinnästä, jos lihava ulkomuoto ei herätä mielenkiintoa.
Näin on. Niin pitkään kuin jokainen saa vaikuttaa itse treffiseuraansa on turha höpöttää mistään syrjinnästä, se on vaan normaali valintatilanne.
Siinä vaiheessa kun esim. yhteiskunta tai perhe valitsee sun puolesta ja lihavia ei oteta mukaan laskuihin voitaisiin puhua syrjinnästä.
Ihme ulinaa ja vielä naisen suusta.
Miisan tilalla voisi ihan yhtä hyvin olla lihava Mikko ja hänen ongelma olisi yhtä käsin kosketelteva. Treffei yms. ei irtoa, kun hyvin harvat kokevat lihavat mielenkiintoisiksi pariutumisen kannalta.
Se, että noi ei edes pariudu keskenään on outoa. Kait siihenkin joku syy on.
Eihän se tarkoita, että jos on lihava, niin pitää olla kiinnostunut lihavista.
Toki jos oma ulkonäkö ei ole niin tärkeä, niin tokkopa sen vastapuolenkaan ulkonäkö näyttelee niin suurta osaa.
Selvisikö jutusta, että saako Miisa pakkeja myös muilta pluskokoisilta?
Tuota jäin miettimään itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut Hesarin jutun. Olen lukenut myös Miisan igpäivityksiä, stooreja ja kommentteja. Igssä hän tuo esille, että kyllä, on syrjintää kun ei pääse treffeille. Oimutsimutsi Elsa Heiko on samaa mieltä "miehet on kuin 4 vuotiaat salaatin kanssa - pitäisi opetella laajentamaan naismakua". Tämä meitä normaalipainoisia ja hoikkia ärsyttää. Lihavien mielestä meidän pitää muuttaa mieltymyksiämme, koska ne ovat lihavien mukaan yhteiskunnan aikaansaamia. Lihavien ei tarvitse laihduttaa.
Elsa Heiko kertoo olevansa hyvin urheilullinen, mutta itse kertoo että kun olivat vaeltamassa niin hän tuli perille paljon muita myöhemmin. Lihavat ei ilmeisesti tajua, että puolison kanssa retkeillessä olisi mukavaa kun ei tarvitsisi odottaa toista koko ajan.
Sitten kannattaa retkeillä vaan samankunto7sen kanssa. Mites kun tulee lapsia ja löhdetcretkeilemään, pitåäkö lasten pysyä tahdissa? Taibkun itse vanhenet ja raihnaistut? Kyllä sitä mennään niuden heikoimpien tahdissa.
Laita se burgeri alas edes siksi aikaa kun kirjoitat. Tekstistäsi ei saa mitään selvää kun diabeteksen turvottamat sormet eivät osu majoneesiselle näppikselle.
Jatka sinä rasvaisilla sormillasi yksin onanointia poken ääressö, ääliö. Minulla on lukihä7riö.
*ääressä
*lukihäiriö
Onko äikkäope taas täällä. Vai vituttaako, kun sun typeryys oaljastetiin? Vai molempia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Liian iso treffeille
Pluskokoisen naisen on paljon muita vaikeampaa päästä treffeille, sanoo 29-vuotias Miisa Asikainen."Onko pluskokoisia naisia merkittävästä enemmän kuin miehiä vai eikö pluskokoiset kelpuuta toisiaan treffeille?
THL:n tilastojen mukaan pluskokoisille naisille kyllä pitäisi riittää pluskokoisia miehiä.
Taitaa olla niin, että pluskokoiset painosyrjivät toisiaan.
Ihan turha vierittää syytä muiden niskoille, jos pluskokoiset eivät edes itse ole kiinnostuneet muista pluskokoisista.
Eli Hesarin juttu kuivui kokoon, kun pluskokoiset eivät edes kelpuuta toisiaan treffeille. :)
Noinhan siinä pääsi käymään. Pluskokoiset painosyrjivät toisiaan ja vika on jonkun muun kuin heidän. :)
Noin se aina on, vikaa ei nähdä itsessä.
Miksi pluskokoiset painosyrjivät toisiaan?
Lavea vastaus on valinnanvapaus.
Oikeasti ei ole mitään treffimaailman painosyrjintää, vaan jokaisella on vapaus tehdä tuttavuutta omien kriteeriensä pohjalta. Jos jonku tyyppiset ihmiset eivät kiinnosta toisia, niin turha heitä on syyllistää mistään syrjinnästä.
Aivan turha Hesarin juttu.
Just noin. Itse swaippaan vasuriin kaljottelijat, tupakoitsijat, lihavat, reilusti tatuoidut, vihreät, vasurit, kasvottomat, epämiellyttävät kasvot ja monta muutakin.
En mielestäni kuitenkaan syrji ketään, vaan etsin itselleni mielenkiintoista tuttavuutta.
Onkohan jutun päähenkilö oivaltanut edes valinnan ja syrjinnän eroa?
Koko painosyrjintä terminä on jo ihan idiotismia...
Termi on idiotismiä, mutta termillä kuvattu asia on ihan normaalia käytöstä. Aivan turha on selittää mistään syrjinnästä, jos lihava ulkomuoto ei herätä mielenkiintoa.
Näin on. Niin pitkään kuin jokainen saa vaikuttaa itse treffiseuraansa on turha höpöttää mistään syrjinnästä, se on vaan normaali valintatilanne.
Siinä vaiheessa kun esim. yhteiskunta tai perhe valitsee sun puolesta ja lihavia ei oteta mukaan laskuihin voitaisiin puhua syrjinnästä.
Ihme ulinaa ja vielä naisen suusta.
Jos lihava ei saa lovee, niin jonkun muunhan syy se on.
Äläpä viitsi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin tapauksessa todennäköisesti naisen omat tavoitteet miehen suhteen on liian korkealla!
Liian korkealla kenen mielestä?
Liian korkealle saavutettujen treffien määrään nähden.
Käyttäjä104 kirjoitti:
Jotenkin tuntuu että ihmisillä on pointit menneet ohi ja saa monet täällä kuulostamaan aika lapsellisilta ja "etuoikeutetulta" > ihan kuin ihmisillä ois joku etuoikeus ihmisiin ja heidän ulkonäköihin.
Nyt tarkennukseksi haluan kysyä että kun sanotte ettette tykkää lihavista niin nimenomaan tarkotatte mikä olisi vaikeasti ylipainoinen tai sairaalloisen ylipainoinen?
Koska tiettyyn rajaanhan asti BMI voi olla suurikin mutta henkilö näyttää hyvältä. Esim. BMIn mukaan henkilöllä olis 20kg ylipainoo mut luonnossa näyttää semmoselta sopivan beefyltä yhdistelmästä läskiä ja lihasta.
Aatteletteko sitten silleen että jos vaikka menisitte treffeille henkilön kaa joka miellyttää silmää ja olis vaikka 172 cm pitkä ja sitten selviäisi että hän painaisi 92 (ylipainonen) mutta hän näyttää hyvältä niin olisiko tää oikeesti teille turnoff?
No minkälaiset raskaammat kehot on teistä sitten hyväksyttäviä?
Tiiättehän että suurosa suomalaisista luokitellaan ylipainosiksi?
Jos haluat tarkkoja luokituksia, niitä ei voi antaa koska ihmiset ovat erilaisia. Sanotaanko, että jos käteni eivät ylety ympäri, ollaan paljon yli siitä jota pidän haluttavana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
*ääressä
*lukihäiriö
Onko äikkäope taas täällä. Vai vituttaako, kun sun typeryys oaljastetiin? Vai molempia?
*paljastettiin
Vierailija kirjoitti:
Ai se on normaalipainoisten syy, kun lihavat eivät pääse treffeille. Treffailkoot toisiaan, jos muille ei kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä tai muut miehet täällä sössötätte? Kukaan ei pakota teitä treffeille kenenkään kanssa? Sitten kuitenkin joka toisessa ketjussa inisette kun ette saa edes mätsejä Tinderissä, mutta kuitenkaan ette halua oikeasti niitä kuin kauniilta naisilta. Laita sinne Tinderiin ne kriteerit niin ei tule semmoista kauhutilannetta että hui kamalaa läski mätsää teidät.
Heti joku läski taas vinkumassa kun joku kohteliaasti sanoo että ette ole haluttavia.
Mene lenkille.
Eli osui ja upposi. Kertoo sinun ja muitten miesten tasosta, jos pitää Tinderistä etsiä naisseuraa. Ja tiesitkö, että siellä ei tule mätsiä, jos ei itse mätsää ensin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai se on normaalipainoisten syy, kun lihavat eivät pääse treffeille. Treffailkoot toisiaan, jos muille ei kelpaa.
No eihän ne tunnu kelpaavan edes toisilleen. Ihme nirsoilijoita. ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heti joku läski taas vinkumassa kun joku kohteliaasti sanoo että ette ole haluttavia.
Mene lenkille.
Eli osui ja upposi. Kertoo sinun ja muitten miesten tasosta, jos pitää Tinderistä etsiä naisseuraa. Ja tiesitkö, että siellä ei tule mätsiä, jos ei itse mätsää ensin.
Ei kuulu muuta kuin päivän kuudennen big mac aterian mussutus ja mässytys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh. Aika paha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitähän minä kyselin, että mitä Miisa saisi niistä treffeistä, etkö osaa lukea? Niin haluan kauniita naisia ja saan kauniilta naisilta, mitä väärää siinäkin sitten on? Mikä ylensäkkään on sinun pointtisi kommentoida?
Käyttäjä104 kirjoitti:
Jotenkin tuntuu että ihmisillä on pointit menneet ohi ja saa monet täällä kuulostamaan aika lapsellisilta ja "etuoikeutetulta" > ihan kuin ihmisillä ois joku etuoikeus ihmisiin ja heidän ulkonäköihin.
Nyt tarkennukseksi haluan kysyä että kun sanotte ettette tykkää lihavista niin nimenomaan tarkotatte mikä olisi vaikeasti ylipainoinen tai sairaalloisen ylipainoinen?
Koska tiettyyn rajaanhan asti BMI voi olla suurikin mutta henkilö näyttää hyvältä. Esim. BMIn mukaan henkilöllä olis 20kg ylipainoo mut luonnossa näyttää semmoselta sopivan beefyltä yhdistelmästä läskiä ja lihasta.
Aatteletteko sitten silleen että jos vaikka menisitte treffeille henkilön kaa joka miellyttää silmää ja olis vaikka 172 cm pitkä ja sitten selviäisi että hän painaisi 92 (ylipainonen) mutta hän näyttää hyvältä niin olisiko tää oikeesti teille turnoff?
No minkälaiset raskaammat kehot on teistä sitten hyväksyttäviä?
Tiiättehän että suurosa suomalaisista luokitellaan ylipainosiksi?
Kyllä minusta on sinänsä "hyväksyttävää" olla millainen haluaa, mutta henkilökohtaisesti en viehäty tai tunne seksuaalista vetoa raskaita kehoja kohtaan. Tykkään siitä, että toinen on hoikka tai normaalipainoinen, enkä myöskään viehäty kovin lihaksikkaasta miesvartalosta, siis jos puhutaan jostain kehonrakentajahenkisestä. Ihminen voi toki näyttää ihan hyvältä raskaskroppaisenakin, mutta hän ei silti olisi ns. minun tyyppiäni. Toki sitten, jos jonkun ulkonäkö miellyttää, ja sitten tuleekin yllätys, että hän on taulukoiden mukaan ylipainoinen, niin ei tämä olisi minulle ongelma. Minua kiinnostaa enemmän se, miltä ihminen näyttää, ei se, mitä lukemia vaaka näyttää.
Esim. Grace Kellyn, eli "kurvikkaan" 50-luvun tähtösen mitat olivat: 86-61-89. Pituus 169 cm. Ja kaikkien kehopositiivisten ihannoiman vielä kurvikkaamman Marilynin: 93,9-58,4-91.4. Pituutta 166 cm.
Eli eipä se hoikkuus ihanteena niin kovin moderni keksintö ole. Tuohon aikaan vielä käytettiin muotoilevia alusvaatteita ja ihan korsetteja, joilla saatiin vyötärö pieneksi (kun riittävästi pitää kireitä sukkanauhaliivejä, vyötärö jää pysyvästi kapeammaksi. Katsokaa vaikka vanhoja valokuvia. Naisilla voi olla fläsää reisissä vaikka kuinka, mutta vyötärö on uimapuvussakin kapea, koska sitä on nuoresta saakka kuristettu.)