HS: Liian iso treffeille
Linkki juttuun, valitettavasti taisi olla vaan tilaajille: https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000008223964.html
Jutun pointtina on valittaa siitä, että lihavat kokevat "painosyrjintää" deittailussa. Näkökulma on ilmeisesti se, että globaali kauneusihanne on keksitty tyhjästä. Erikseen vielä jossain kohtaa mainittiin, että jos on pluskokoinen, niin oikea tapa olla sitä olisi muistuttaa plus-malleja ja olla siis "kurvikas oikeista paikoista".
En ymmärrä, eikö oikeasti haastateltava tai toimittaja ole kumpikaan koskaan lukeneet niitä tutkimuksia, joiden mukaan vyötärö-lantiosuhde ja kasvojen naiselliset estrogeenin tuottamat piirteet ovat universaalisti viehättäviä?
Samoin mainitaan, että hintelät miehet saavat kuulla olevansa liian pieniä. Ihan yhtä lailla naisia viehättää testosteronin muokkaama keho.
Alkoi oikein ärsyttää, kun ilmeisesti se on SYRJINTÄÄ jos ihminen ei viehäty keskivartalolihavasta, hintelästä tai vaikka naamastaan väärältä sukupuolelta näyttävästä. Ihan yhtä vähän tähän on mahdollista itse vaikuttaa kuin seksuaaliseen suuntautumiseen!
P.s. AP on nainen, jolle hintelä mies ei ole ongelma, mutta iso kaljamaha on yksi suurimpia turn-offeja miehessä.
Kommentit (1374)
Olen ylipainoinen (en liikapainoinen) ja seurustelen himourheilijan kanssa. Ei se haittaa, koska eivät harrastuksemme muutenkaan ole täysin samat. Itse harrastan kyllä liikuntaa kuten kävelyä ja pilatesta, mutta en mitään extreme-lajeja.
Läskit ovat läskien kanssa ja sillä sipuli.
Jos haluu timmimpää niin sit laihdutetaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä en käsitä sitä miksi se on ”syrjintää” että etsin kumppania joka lähtee kanssani vaeltamaan ja liikkumaan eikä minulla siten olisi juuri mitään yhteistä pullukan kanssa? Aivan sama juttu kuin se etten etsi päihteiden suurkuluttajaa tai homoseksuaalia. Eli tietenkään ylipainoiselle ei ole mitään asiaa olla ilkeä, mutta se ettei ”matchaa” heidän kanssaan ei ole mitään ilkeilyä vaan yksinkertaisesti itselle sopivuuden valintaa.
Mietin myös että hyväksyyköhän tämä daami itse ylipainoisia miehiä? Heitä kun luulisi deittisovelluksessa olevan tarjolla ihan siinä missä naisiakin?
Niinpä. Miksi kaksi lihavaa ei huoli toisiaan? Kun miehissä kuin naisissa heitä on niin luulis löytävän toisensa.
Enemmistö ihmisistä on jo lihavia, mutta edes lihavat eivät halua lihavaa kumppania vaan hakevat hoikkaa ja urheilullista naista tai miestä. Ei ihme jos ei löydy.
Joskus ensitreffit alttarilla ohjelmassa oli joku rahka-Petri. Eihän sellainen esim ole sopiva ollenkaan minkään sellaisen naisen kanssa, joka ei tarkkaile syömisiään ja harrasta jotain kestävyysurheilua. Miksi siis artikkelin nainen edes haluaisi tavata sellaista?
Kuten ei myöskään juopotteleva, tupakoiva sohvaperuna ole tälle naiselle sopiva, vaikka olisikin yhtälailla lihava eikö pitäisi naisen ylikiloja minään esteenä suhteelle.
Varmaankin hän lähinnä ihmettelee, että miksi joku Pertti-perusinsinööri, lihava teatterin ja kahviloiden rakastaja Talinrannasta ei halua edes tavata häntä kun huomaa hänen runsaan ylipainonsa. Vaikka heillä saattaisi kasvotusten jutellessa natsata.
Eikö tätä sovikin hieman ihmetellä?
Juu ei lihavaa tänne. Epäterveelliset elämäntavat, ei yhteisiä harrastuksia tai aktiviteetteja, molemmat kokkaa omat ruokansa, kesäisin valitusta kun on liian kuuma jne. En halua sellaista ja siksi en ole sellainen. Ennemmin yksin kuin epätyydyttävässä suhteessa.
Lihavuudesta tulee mielikuva että henkilöllä on huono impulssikontrolli ja hän on ahne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, harva haluaa seurustella juopon tai narkkarin kanssa, joten vastaavasti harva haluaa seurustella reilusti ylipainoisen kanssa. Tuo hesarin jutun henkilö ei taida oikeasti ymmärtää, että lihavuus on monen mielestä oikeasti todella vastenmielistä ja kertoo ihmisestä aika paljon.
Tässäkin asiassa kaikki olisi hyvin, jos ihmiset noudattaisivat Raamatun sanaa ja tuottaisivat ruumiillaan Jumalalle kunniaa. Tähän ei satavarmasti kuuluu ylensyönnillä paisutettu vartalo.
Tai mitä jos te lahkolaiset lakkaisitte piilottelemasta uskonveljienne tuhotöitä, omien tai naapurien kakaroihin kajoamista ja keskittyisitte siten teoillanne tuottamaan kunniaa mielikuvitusolennollenne? Mutta onhan se helpompi kytätä toisten kehoja.
??? En ole kenenkään kehoja kyttäämässä, vaan totesin vain sen faktan, että todella monet pitävät ylipainoisia ihmisiä epämiellyttävinä. Tämä on totta uskontokunnasta riippumatta. Ja juuri tästä Hesarin jutun nainen valittaa.
Muutenkin juttu on tosi omituinen, koska kyseinen nainen tietää itsekin ratkaisun ongelmaansa eli laihduttaminen, sillä tällöin hän saisi kokemuksiensa mukaan huomiota miehiltä. Voin vain arvata syytä, miksei hän tee sitten asian eteen riittävästi. Tietenkin jos hän haluaa pysyä lihavana, niin tarjonta deittimarkkinoilla on aika vähäistä.
Mutta joo, Raamattu on tässäkin asiassa oikeassa tuon naisen havaintojen perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suhde nyt luodaan myös ulkonäön perusteella
Nimenomaan ulkonäkö vaikuttaa alussa paljon. Vaimoni on mahtava luonne ja hirmu kaunis mielestäni. Tavatessamme oli myös todella timmissä kunnossa. Kolmen lapsen ja 15v jälkeen on keskikohdastaan hiukan paisunut ja se sallittakoon. En edelleenkään vaihtaisi. Mutta jos olisi ollut tuolloin 15v sitten sen näköinen kuin nyt, niin ei välttämättä olisi päädytty yhteen.
Ja itsehän olet tietenkin yhtä timmi ja samoissa mitoissa kuin 15 vuotta sitten?
Itse olen 28v/170cm/78kg. Olen hyvin sopusuhtainen, ylipaino hyvin tasaisesti levinyt. Minulla on kuitenkin hoikka vyötärö, pitkät kädet ja kurvit kohdalleen.
Mut pitää sanoa että kyllä ihmetyttää mun ikäisiä nuoret naiset jolla on valtavan kokoinen vatsa. En ymmärrä miten voi paisuttaa ittensä sen kokoiseksi.
Poikkeus vahvistaa säännön sanotaan.
Akseli Herlevi ja missi Emmi Suuronen ovat pari. Vai ovatko vielä?
Akseli on xxxl kokoa ja Emmi kokoa s.
Saattaa löytyä pareja joissa on toisinpäin.
En päässyt lukemaan juttua, mutta on tietenkin ikävää jos häntä vaikka haukutaan tai kohdellaan huonosti. Olen kuullut näistä tapauksista, että lihavien oletetaan olevan epätoivoisia ja tätä yritetään käyttää hyväksi.
Toki aikojen saatossa muodostuneet ja median ylläpitämät kauneusihanteet ovat joillekin enemmän haitaksi ja toisille enemmän hyödyksi. Mutta ei sille kyllä oikein mitään voi, joistain ihmisistä viehättyy ja toisista ei.
Vierailija kirjoitti:
Poikkeus vahvistaa säännön sanotaan.
Akseli Herlevi ja missi Emmi Suuronen ovat pari. Vai ovatko vielä?
Akseli on xxxl kokoa ja Emmi kokoa s.
Saattaa löytyä pareja joissa on toisinpäin.
Pakko kommentoida tätä, vaikka on täysin off topic, mutta poikkeus ei vahvista sääntöä, vaan kumoaa sen aina. En tiedä, kuka on typeryydessään em. sanonnan kehittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jutussa mainittu Always-mainoksen nainen on lihava, ei normaalipainoinen, kuten haastateltava väittää.
Normaalipainoinen näyttää suht hoikalta. Lihava on jo tosi iso. Lihavien ei saa antaa hämärtää tosiasioita.
Onko sulle ollut suurikin henkilökohtainen kriisi kun nuoremmat on alkaneet preferoida muodokkaita kehoja? Hoikkuus kun on vielä saavutettavissa kaikille ja usealle jopa ilman minkäänlaista työtä tai mistään luopumista, mutta Cardi B tai Evelina figuuri vaatii useimmilta aivan hemmetinmoista duunia
Mitä tarkoita tällä preferoida muodokkaita kehoja? Siis omaansa vai deittikumppaninsa muodokasta kehoa? Ei se kyllä vaikuta, että lihavien deittikumppanien suosio olisi nousussa. Eihän tuota juttuakaan olisi silloin kirjoitettu.
Sen sijaan naiset itse kyllä selittävät itse itsestään kuinka he ovat lihavina todella kauniita ja seksikkäitä ym. Miehet vaan eivät ole minusta oikein nousseet siihen junaan. He haluavat vieläkin sen instabeben, tai sellaisen joka ei ole Tess Holiday, vaan pikemmin Jennifer Lawrence tai Alicia Vikander. Ja näistä kurvikkaimmista tyyliin ehkä Beyonceen tai Ashley Graham vartalolla varustetun.
Laihuus ja nykyisin jopa normaalipaino vaatii duunia. Kaikkea ei voi syödä ja juoda ja on joskus jopa liikuttava muullakin kuin autolla.Tulkitsin vain tuota lausetta "lihavien ei saa antaa hämärtää tosiasoita". En oikein tiedä kuinka muutenkaan sen tulkita kuin niin, että lihavuuden yleistyminen kauniissa mainoskuvissa, instaseurattavissa jne uhkaa muokata kauneusihannettakin kohti muodokkaampaa. Kyllähän joku Ashley G on jo kliinisesti ylipainoinen ja silti häntä usea mies himoitsee. Mutta mitä sitten? Haluaa kuka mitä haluaa, eri asia sitten mitä saa. Jos laiha nainen ei kelpaa treffeille jollekulle niin onko se sen murheellisempaa kuin artikkelin henkilön kokemukset?
Ja tuo ei vaan yksinkertaisesti pidä paikkaansa, että laihuus saati normaalipaino vaatisi jokaiselta yhtä lailla duunia. Minulla on useita (kaikki pitkäraajaisia, pitkiä) ystäviä, jotka kertovat auliisti, ettei painoasioihin ole koskaan tarvinnut kiinnittää minkäänlaista huomiota. Myös on pari ankarasti liikkuvaa ja ruokavaliota noudattavaa ystävää, joilla on kehonrakennuksen suhteen tavoite. Ja sitten minä ja moni muu, joka ei jaksa hirveästi ruokavaliolla kikkailla ja liikkuu ahkerasti ihan liikunnan ilosta, mutta ei ole kropaltaan aivan ihannetikissä.
Minua ihan oikeasti kiinnostaa tietää paljonko tämä ei ihan ihannetikissä oikein on? Paljonko se vyötärön ympärys ja lantion ympärys oikein on senteissä? Pituus vaihtelee naisilla aika paljon ja siksi paino ei ole hyvä mittari, mutta vyötärön ympärys kertoo jo aika paljon suhteessa pituuteen.
Maailmassa on paljon alle 160 cm naisia. Monessa Aasian maassa varsinkin heitä löytyy miljoonia ja jostain syystä he onnistuvat pysymään laihoina. Onko kyse vaan siitä, että he ajattelevat painoaan ja tekevät sen eteen kovasti töitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en käsitä sitä miksi se on ”syrjintää” että etsin kumppania joka lähtee kanssani vaeltamaan ja liikkumaan eikä minulla siten olisi juuri mitään yhteistä pullukan kanssa? Aivan sama juttu kuin se etten etsi päihteiden suurkuluttajaa tai homoseksuaalia. Eli tietenkään ylipainoiselle ei ole mitään asiaa olla ilkeä, mutta se ettei ”matchaa” heidän kanssaan ei ole mitään ilkeilyä vaan yksinkertaisesti itselle sopivuuden valintaa.
Mietin myös että hyväksyyköhän tämä daami itse ylipainoisia miehiä? Heitä kun luulisi deittisovelluksessa olevan tarjolla ihan siinä missä naisiakin?
Niinpä. Miksi kaksi lihavaa ei huoli toisiaan? Kun miehissä kuin naisissa heitä on niin luulis löytävän toisensa.
Ei kelpaa, lihavakin hakee hoikka kumppania.
En kiihotu seksuaalisesti lihavista. En ole itse lihava. Olen nainen ja mulla on tähän oikeus, olisi myös miehenä. En hauku ketään mutta en myöskään missään nimessä deittailisi hyvin lihavaa jos nykyisen puolisoni kanssa jotakin tapahtuisi.
Mikä itsekritiikin puute ajaa niin toimittajan kuin haastateltavan moiseen artikkeliin kysynpä vaan? Kaikki ei tykkää kaikista sillai, DEAL W IT.
Vierailija kirjoitti:
Läskit ovat läskien kanssa ja sillä sipuli.
Jos haluu timmimpää niin sit laihdutetaan.
Ja kaljut miehet vain kaljujen naisten kanssa?
Miisa on selkeästi ylilihava. Hänenkin olisi hyvä ymmärtää että on helpompi muuttaa itseäsä kuin toisia. Toisinsanoen hänen olisi helpompi laihduttaa ja päästä treffeille kuin odottaa että miehet jotka eivät pidä lihavista, jostain kumman syystä yks kaks rupeisivat heistä pitämään. Tosiaan hän on oman elämänsä uhri. Näitä on muuten Ameriikka pullollaan, ylilihavia nuoria joilla on nuoruus mennyt niin etteivät edes 40v ole vielä päässeet treffeille...
Jos lihava nainen ei löydä miestä, eikä hintelä mies naista, miksi nämä eivät sitten pariudu keskenään? Ongelma ratkaistu.
Vai onko niin, että näillä on omat tiukat kriteerit kumppania kohtaan, mistä muita syyttää, kun ei kelpaa.
Pluskokoinen. Jo tuo paljastaa, että itsekään ei ole sinut läskiensä kanssa. Tuollainen eufemismi.