Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tee koskaan itse ruokaa perheelleni, kysy mitä vaan

Vierailija
04.11.2014 |

Kolmikymppinen työssäkäyvä äiti, lapset 3 ja 5 vuotta. Mies reissutyössä vielä ainakin vuoden, poissa kotoa ma-to. 

"Perinteisiä" eineksiä meillä ei syödä juuri koskaan, eli siis jotain Saarioisen mikroaterioita tai valmislihapullia (Ikean on poikkeus!) tmv. Yleensä ostan ruuan kaupan palvelutiskiltä, ehkä kerran viikossa syödään jotain valmiskeittoa (pinaatti-, kasvissose-, hernekeitto). Tänään lapset söivät lohimedaljongit ja perunamuussia, minä kana-mozzarellasalaattia.

Saa kysyä tai kommentoida mitä vaan!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin pienet syövät vielä vähän, mutta jossain vaiheessa tulee edullisemmaksi tehdä itse, kuin ostaa kaikki kaupan valmistiskiltä. Teillä on ilmeisesti hyvät tulot, kun yleensäkin pystyt ostamaan valmiina?

Vierailija
2/10 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 21:00"]

Noin pienet syövät vielä vähän, mutta jossain vaiheessa tulee edullisemmaksi tehdä itse, kuin ostaa kaikki kaupan valmistiskiltä. Teillä on ilmeisesti hyvät tulot, kun yleensäkin pystyt ostamaan valmiina?

[/quote]

Minulla itselläni ei ole mitenkään kummalliset tulot (ihan hitusen keskiarvoa paremmat), mutta mies myi pari vuotta sitten osuutensa yhdestä yrityksestä ja sen ansiosta asunto on velaton. Tienaa toki edelleen hyvin.

Itse tekeminen tulisi edullisemmaksi nytkin, mutta inhoan ruuanlaittoa yli kaiken. Tämä on mun heikko kohtani rahankäytössä, en vastapainoksi laita isoja summia lastenvaatteisiin tai ole mikään sisustusintoilija, ja harrastukset on halpoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ruoan laitto välttämättä monenkaan lempipuuhaa ole =). Oletko kuitenkin miettinyt asiaa yhdessä tekemisen kannalta? Ei siis että joka päivä lasten kanssa vääntäisit sapuskaa, mutta silloin tällöin vaikka pizzaa, omatekoisia hampurilaisia, spagettia+tomaattimurskajauhelihakastiketta.. Tuollaisia kivoja yhdessä tehtäviä ruokia. Tai vaikka jotain salaatteja, hedelmäsalaatteja. Yhdessä ruoanlaitto ei ole vain ravinnonsaannin varmistamista vaan parhaimillaan mielettömän mukavaa yhdessäoloa.

Ps. Pizza syödään telkkarin ääressä olohuoneessa ja ruokajuomana limppari

Vierailija
4/10 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatko määritellä, että miksi inhoat ruuanlaittoa? Ja kun ruokaa voi laittaa niin eri tavoin, niin eikö mikään aspekti siinä olisi edes vaihtelun vuoksi kiva tuohon sun kuvioon? Mihin käytät sen ajan, jonka joku toinen perheellinen käyttää ruuanlaittoon?

T. Yksi, joka inhosi jo kouluaikoina kotitaloutta ja oppi tykkäämään ruuanlaitosta vasta esikoisen ollessa pieni :)

Vierailija
5/10 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 21:08"]

Osaatko määritellä, että miksi inhoat ruuanlaittoa? Ja kun ruokaa voi laittaa niin eri tavoin, niin eikö mikään aspekti siinä olisi edes vaihtelun vuoksi kiva tuohon sun kuvioon? Mihin käytät sen ajan, jonka joku toinen perheellinen käyttää ruuanlaittoon?

T. Yksi, joka inhosi jo kouluaikoina kotitaloutta ja oppi tykkäämään ruuanlaitosta vasta esikoisen ollessa pieni :)

[/quote]

Saako kakkonen vastata tähän? Vastaan silti. Mulla ainakin se, että olen helkutin kömpelö, en tykkää sotkusta ja kömpelönä saan sotkua aikaan. Leipoa tykkään, mutta vain joskus. En tykkää myöskään maistella, miettiä milloin joku pottu on kypsä, vahtia sitä ruokaa...

Vierailija
6/10 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies laittaa kotona ruokaa viikonloppuisin, se on hänen intohimonsa oikein :) Lapset saavat olla silloin mukana ruuanvalmistuksessa. Leipominen on minusta ihan ok joskus harvoin, eli ollaan me pullaa ja pipareita tehty.

Inhoan ruuanlaittoa lukuisista syistä, mistä sitä edes aloittaisi...:D Tulee sotkua, INHOAN paistinpannujen ja kattiloiden tiskaamista (en viitsi laittaa pesukoneeseen), on aina jossain määrin kiinni siinä ruuanlaitossa, vaikeaa keksiä mitä syötäisiin, en ole taitava ruuanlaittaja. 

Vierailija
7/10 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, ruuanlaittoon kuluva aika... En oikein osaa määritellä. En tee muita kotitöitä mitenkään sen tarkemmin kuin muutkaan, siisteystaso meillä on korkeintaan kohtuullinen ja pyykinpesut sun muut ei juuri vie energiaa. Lähinnä se aika menee varmaan lapsiin - luetaan kirjoja, käydään leikkipuistossa, leikitään...

Vierailija
8/10 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ilmeisesti olet aika hyvätuloinen. Sanon suoraan, että kateeksi käy. Vihaan ruuanlaittoa, mutta pakko tehdä eväätkin töihin, koska lounaspaikkaa ei ole lähellä, vain yksi kotipizza missä ehtisi käydä, mutta juuri se on kaupungin heikoin. Joskus ostan tiskiltä, mutta kovin usein en raski. Kysyn, että käyttekö paljon ravintoloissa ja paljonko on ns. ruokalasku/kk? 

Vierailija
9/10 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 20:42"]Kolmikymppinen työssäkäyvä äiti, lapset 3 ja 5 vuotta. Mies reissutyössä vielä ainakin vuoden, poissa kotoa ma-to. 

"Perinteisiä" eineksiä meillä ei syödä juuri koskaan, eli siis jotain Saarioisen mikroaterioita tai valmislihapullia (Ikean on poikkeus!) tmv. Yleensä ostan ruuan kaupan palvelutiskiltä, ehkä kerran viikossa syödään jotain valmiskeittoa (pinaatti-, kasvissose-, hernekeitto). Tänään lapset söivät lohimedaljongit ja perunamuussia, minä kana-mozzarellasalaattia.

Saa kysyä tai kommentoida mitä vaan!
[/quote]

Miksi ajattelet että joku haluaisi kysyä jotain? Vai odotatko ihailua siitä että teillä on rahaa.... tai niin annat ymmärtää

Vierailija
10/10 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 20:45"]

No ilmeisesti olet aika hyvätuloinen. Sanon suoraan, että kateeksi käy. Vihaan ruuanlaittoa, mutta pakko tehdä eväätkin töihin, koska lounaspaikkaa ei ole lähellä, vain yksi kotipizza missä ehtisi käydä, mutta juuri se on kaupungin heikoin. Joskus ostan tiskiltä, mutta kovin usein en raski. Kysyn, että käyttekö paljon ravintoloissa ja paljonko on ns. ruokalasku/kk? 

[/quote]

Ravintoloissa ei juurikaan käydä, ja jos käydään, niin jossain Rosson tai Amarillon kaltaisissa paikoissa. Miehen kanssa pari kertaa vuodessa sitten hienommin syömässä ilman lapsia, mutta ei nekään ole mitään varsinaisia fine dining -paikkoja.

Ruokaan menee minulta ehkä tonni kuussa? En oikeastaan ole niin tarkkaan kartalla, pitäisi kyllä varmaan olla :/ Mies tekee viikonloppuisin ruokaa ja maksaa silloin kaikki raaka-aineet. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän