Minun äitini täytti tällä viikolla 80 vuotta.
Hän on minua 2 kertaa vanhempi eli minä täytän 80 vuotta 40 vuoden päästä eli vuonna 2061 jos olen silloin vielä elossa. Mitä luulette, että miten maailma on muuttunut nykyisestä siihen vuoteen 2061 mennessä? Mikä silloin on toisin kuin nykyään?
Kommentit (16)
Asiaan saanee vähän perspektiiviä, kun miettii, millainen maailma oli 40 vuotta sitten. Moni asia on kuten nytkin. Ihmiset syövät, nukkuvat, pariutuvat, tekevät töitä ja elävät kuin nytkin. Toisaalta tekninen kehitys on varmaan muuttanut elämää osaltaan. En usko mihinkään tieteisleffojen avaruusskenaarioihin, mutta moni asia on varmaan toisin.
Onnea hänelle, hienon iän saavuttanut.
Minun äitini täyttäisi seuraavaksi 64v, mutta kuoli 16v sitten.
Minä täytän ensivkolla saman verran kuin äitini oli aloittaessaan viimeisen elinvuotensa eli 46v, ajatuksena suht ahdistava.
Minunkin äiti täytti juuri 80 v. Onnea äideille! Sota-aikaan syntyneet; aika paljon maailma muuttunut heidän syntymästään.
Digitalisaatio ja robotiikka on aivan uskomaton 40v päästä. En uskalla edes arvata noin kauas.
Toivottavasti hän, siis aloittajan äiti pysyy kunnossa vielä pitkään hoitaakseen omat käytännön asiansa.
Lapsella on yleensä aina vielä oma elämä kiireistä, on työ ja omat lapset. Olisi upeaa, jos ehtisi vielä tuon kaiken keskellä olla jotain ihan itsellensäkin.
Osaakohan paraskaan tulevaisuuden tutkija arvioida ihan konkretian tasolla, millainen esimerkiksi Suomi on 40 vuoden päästä? Jostakin Afrikasta tietää, että siellä ne heimot sotivat viidakkoveitsin toisiaan vastaan ja asuvat lantamajoissa tuolloinkin - kuten vuosisatoja sitä ennen - mutta länsimaiden suunta on mysteeri.
vuonna 2061 uutosoidaan "koronan 150 aalto tulee".
Haluaisko äitis synttäripanot? Jorma 65 hoitaa!!
Jorma sinä olet jo 70v. Meillä oli synttärit keväällä. Sinä olet taas syönyt sokeria!
Onnea äidillesi! Mun äiti täyttää ensi viikolla 83 ja on juuri opetellut käyttämään sovelluksella pankkia ja maksamaan laskunsa. Hurjan matkan tehnyt pieni evakkotyttö. Saapa nähdä mihin meikäläisen tie vie jos noin vanhaksi elän. Ollaan pitkäikäistä sukua.
Rollattori lahjaksi näin naapurin miehellä isorenkaisen viininpunaisen rollaattorin ja hän on muutaman vuoden iäkkäämpi. Tärkeä peli tukee ja tasapainottaa.
Että sellainen eläkelaitoksen elätti. Missä minun eläkerahat.
Välitä hänelle palstamammain onnentoivotukset.