Ex-mies vaatii
Että kirjoitan lapun johon laitan ylös ajat jolloin lapset ovat olleet hänellä viime kuussa ja tulevat olemaan tässä kuussa.( 2 viikonloppua kuussa) Hän on ollut pitkään sairauslomalla ja saa kelan sairauspäivärahaa. Paperin hän haluaa, jotta voisi hakea toimeentulotukea sillä perusteella, että lapset ovat olleet hänen luonaan. Väittää, että hänen sairauspäivärahastaan ulosmitataan niin, että käteen jää alle 300€ kuussa. Eihän se voi olla mahdollista? Vai onko? Ex-mies on katkera ja yrittänyt monella tapaa uhkailla ja tehdä minun elämääni hankalaksi. Olenkin jo vainoharhainen hänen toimintansa suhteen. Uskallanko allekirjoittaa moista lappua? Ja mahtaako sosiaalitoimelle ylipäänsä kelvata minun kirjoittamani? Luulisi, että vaativat lastenvalvojan kanssa tehtyä. Pitkään ollut rauhallista, mutta nyt kun erosi uudesta naisestaan, alkoi taas minun vainoaminen. Heti on sydän kurkussa näinkin pienestä asiasta kun en tiedä mihin hän pyrkii.
Kommentit (8)
Jos siinä paperissa on oikeat päivät milloin lapset olivat isällä niin miksi et allekirjoittaisi? Se on sitten eksän ongelma kelpaako paperi sossulle vai ei.
Sossu pyytää paperia, jotta voi varmistaa, että tuen myöntäminen on perusteltua. Tavallinen käytäntö.
Mikä se ongelma oli?
Allekirjotat lapun ja se siitä.
Jos kyse päivistä, jolloin lapset oikeastikin olivat exällä, mikset voisi sitä allekirjoittaa? Otat kopion itsellesikin. Teidän molempien allekirjoituksilla. Laittakaa liitteeksi myös tapaamissopimus, jossa määritellään, miten lasten on sovittu olevan exällä.
Anna osoitteesi niin lähetän sinulle kynän, jos pelkäät omasi kuluvan.
Kuule Maikki ei sua kukaan vainoa, tuo on ihan normaali käytäntö
Kyllä sairaspäivärahaa voidaan mitata. Ja sosiaalitoimi vaatii kirjallisena ne päivät, jolloin lapset on isällä olleet toimeentulohakemuksen liitteeksi, että isä voi hakea kulukorvauksia noilta päiviltä. Ihan totta se on, että tapaamiskuluihin voi pienituloinen tapaajavanhempi hakea tukea ja kyse on lasten edusta.
Mene hyvä ihminen itseesi. Surullista luettavaa hei.