Onko tällaista migreenin jälkeen?
Eilen oli minun kokemani pahin migreenikohtaus, oksentelua, vilunväreitä ja pään jomotusta. Kesti noin 7h. En ole elämässäni kokenut migreenikohtauksia kuin ehkä 2-3 tätä ennen, lievempiä. Nyt olen ollut aivan uupunut tämän päivän, nukkunut monta tuntia ja mitään en jaksa tehdä kun heikko olo. Onko muilla tällaista? Pelottaa, että alan kärsiä näistä nyt liki 50v.
Kommentit (3)
Minullakin on ollut kaksi kohtausta tänä viikonloppuna. Outoa koska edellisestä on kulunut useampi vuosi. Kohtaukset ovat aika lieviä. Näköhäiriö, sahakuvio ja silmien harittaminen. Pakko makoilla noin puoli tuntia niin helpottaa. En kuitenkaan heti kyennyt lukemaan tekstiä. Lievää päänsärkyä myös.
Tuttua on. Migreenin akuuttivaiheen jälkeen voi olla parikin päivää jälkioireita. Väsymys, aivosumu ja ärtymys ovat minulla yleisimmät.
Jos kohtaukset lisäänty huomattavasti kannattaa kääntyy lääkärin puoleen. Nykyään on monia tehokkaita esto- ja kohtauslääkkeitä tarjolla.
Nyt vaan lepoa niin paljon kuin keho vaatii :)
Olen kärsinyt migreenistä lapsesta asti kuukausittain, välillä viikottain. Kohtaus kestää yleensä päivän. Jos on voimakas kohtaus niin pöhnässä menee seuraava päivä. Yleensä kuitenkin mulle tulee ns. "migreenin jälkeiset nousut" kun kohtaus loppuu eli olen tosi energinen ja tanssittaa jne.