Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä oireita Cerazette-pillerien lopettamisesta?

Vierailija
04.11.2014 |

Aion lopettaa vihdoin hormonaalisen ehkäisyn 8 vuoden käytön jälkeen.
Migreenin vuoksi vaihdoin vuosi sitten yhdistelmäehkäisyn minipillereihin, jolloin seksihalut paranivat mutta iho huonontui ja mieliala pysyi tasaisen synkkänä.

Millaisia oireita teillä on tullut minipillereiden lopettamisesta?
Haluaisin henkisesti varautua etukäteen!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 11:48"]

Kaksi vuotta sitten lopetin, iho räjähti eikä ole palautunut. Ennen pillereitä tai käytön aikana en koskaan saanut finnejä poskiin tai leukaperiin, nyt niitä puskee jatkuvalla syötöllä. Sanalla sanoen vituttaa. Lopettaminen oli kaikesta huolimatta paras päätös, vuoden söin kärsivällisesti kunnes hermo paloi ja luovuin. Toivottavasti sinä selviät oireitta.

[/quote]

Minulla oli ennen mitään pillereitä "täydellinen iho", kuukautisten aikaan 1 finni naamassa. Sama jatkui yhdistelmäehkäisyllä, mutta minipillerit räjäyttivät naamani. Toivon että suunta tästä on vain parempaan.

Ap

Vierailija
2/11 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iho huononi kovasti alkuun mutta tilanne tasaantui muutamassa kuukaudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aion poistattaa ehkäisykapselini. Sehän ei ole iha sama kukn cerazette, mutta keltarauhashormonia kuitenkin. Mikä tahansa on parempi kuin synkkä mieli ja pahentunut akne plus muut kamalat sivuoireet. Varmasti alkuun hormonit ovat sekaisin, mutta eikös ne tasaannu.
Ei enää ylimääräisiä hormoneja minun vartalooni!

Vierailija
4/11 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 09:56"]Minä aion poistattaa ehkäisykapselini. Sehän ei ole iha sama kukn cerazette, mutta keltarauhashormonia kuitenkin. Mikä tahansa on parempi kuin synkkä mieli ja pahentunut akne plus muut kamalat sivuoireet. Varmasti alkuun hormonit ovat sekaisin, mutta eikös ne tasaannu.
Ei enää ylimääräisiä hormoneja minun vartalooni!
[/quote]

Hyvä me!
Ilmeisesti samoja lopettamisoireita on luvassa sinullekin.

Ap

Vierailija
5/11 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään oireita lopetuksen jälkeen. Oireita vain itse pillereistä, ärsytti, paino nousi, olo kuin olisin ollut raskaana.

Vierailija
6/11 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 10:09"]Ei mitään oireita lopetuksen jälkeen. Oireita vain itse pillereistä, ärsytti, paino nousi, olo kuin olisin ollut raskaana.
[/quote]

Ihana kuulla!

Ap

Vierailija
7/11 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin cerazettet reilu vuosi sitten muutaman vuoden käytön jälkeen. Vasta nyt alkaa kierto palautua normaaliksi, aluksi kuukautisia ei kuulunut muutamaan kuukauteen ja kun ne lopulta tulivat, kierto oli todella epäsäännöllinen. Muita ongelmia en ole huomannut, mielialat ehkä heittelivät vähän normaalia enemmän, mutta se lienee normaalia.

Minullakin itse pillerit toivat hormoninäppyjä naaman täyteen ja mieli oli synkkä. Todellakin parempi olo ilman mitään ylimääräistä! :)

Vierailija
8/11 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 11:04"]Lopetin cerazettet reilu vuosi sitten muutaman vuoden käytön jälkeen. Vasta nyt alkaa kierto palautua normaaliksi, aluksi kuukautisia ei kuulunut muutamaan kuukauteen ja kun ne lopulta tulivat, kierto oli todella epäsäännöllinen. Muita ongelmia en ole huomannut, mielialat ehkä heittelivät vähän normaalia enemmän, mutta se lienee normaalia.

Minullakin itse pillerit toivat hormoninäppyjä naaman täyteen ja mieli oli synkkä. Todellakin parempi olo ilman mitään ylimääräistä! :)
[/quote]

Jeee! Olen niin iloinen että hyviäkin kokemuksia löytyy :)

Ap

Vierailija
9/11 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vuotta sitten lopetin, iho räjähti eikä ole palautunut. Ennen pillereitä tai käytön aikana en koskaan saanut finnejä poskiin tai leukaperiin, nyt niitä puskee jatkuvalla syötöllä. Sanalla sanoen vituttaa.

Lopettaminen oli kaikesta huolimatta paras päätös, vuoden söin kärsivällisesti kunnes hermo paloi ja luovuin. Toivottavasti sinä selviät oireitta.

Vierailija
10/11 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en muuta huomannu kuin että seksihalut palasi.

Vierailija
11/11 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus.