Paljon laihduttaneet naiset! Mitä kävi rinnoillenne ja ihollenne?
Te, jotka olette laihduttaneet todella paljon, yli 30 kiloa kerralla, jäikö löysää nahkaa? Ja mitä tapahtui rinnoillenne? Millaiset ne olivat ennen ja mitä laihdutuksen jälkeen?
Olen laihtunut nyt 17 kiloa, pudotettavaa on vielä noin 35 kiloa. Rinnat olivat aluksi G80, nyt E75 (kyllä, minulla on hirveän kapea rinnanympärys rintojen alta suhteessa muuhun vartaloon).
Kun ylipainoa on näin paljon, pelkään vatsanahan jäävän todella roikkuvaksi ja rintojen riippuvan navassa asti, kun laihdutus on saatettu loppuun.
Kommentit (33)
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:48"]
Oon laihduttanu 70kg (~160kg -> ~90kg) parin vuoden sisällä. Nahkat roikkuu, luonnollisestikin. Rinnat roikkuu myös todella paljon, tyhjät pussit melkein. Alavatsassa keskellä iho menee "sisäänpäin" kurtuksi... yritin löytää googlesta samantapaista kuvaa, mutten löytänyt. Maha roikkuu aika alhaalla. Allit (lepakonsiivet) roikkuu myös kunnolla, en voi pitää hihattomia. Häpykumpu roikkuu, näyttää tyhjenneeltä pussilta myöskin. Yläreisissä, lähellä nivusia näkyy myös kurttuista ihoa. Eipä tässä paljon kroppaansa kehtaa näytellä... mutta ainakin yleinen vointi on parempi kuin lihavampana, ja (peittäviä) vaatteita löytyy helpommin. T: nainen 27v
[/quote]
Osa noista voi vielä kiinteytyä vuosien mittaan jonkun verran. Sit toinen juttu, jos hommaat itsellesi lihaksia, painosi tuskin kovin paljoa nousee, mutta taasen, osa löysästä ihosta kiristyy paremmin lihasten päälle, lihasmassan kasvatus estää myös jojoilua. Hienon työn olet tehnyt, ihan mahtavaa! :)
Näiden juttujen perusteella väite "kyllä se siitä kiinteytyy" onkin ihan urbaanilegenda.
Tätä kannattaisi oikeasti painottaa lihaville/lihoville nuorille ihmisille, että olkaa vaan ylpeitä itsestänne, mutta jos joskus haluatte laihduttaa, tulos voi olla hämmästyttävä.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:58"]
Näiden juttujen perusteella väite "kyllä se siitä kiinteytyy" onkin ihan urbaanilegenda.
Tätä kannattaisi oikeasti painottaa lihaville/lihoville nuorille ihmisille, että olkaa vaan ylpeitä itsestänne, mutta jos joskus haluatte laihduttaa, tulos voi olla hämmästyttävä.
[/quote]
Juu, rajansa kaikella. Mitä nuorempi, sen todennäköisemmin iho palautuu. Mutta useampien kymmenien kilojen laihdutuksesta jää kyllä jonkun verran löysää ihoa kaikille, se on eri asia kuin laajat roikkuvat poimut. Kenenkään ei kannata kuitenkaan jättää laihduttamatta löysän ihon tai riippuvien tissien pelossa. Sittenhän sen vasta laihdutettuaan näkee miltä näyttää ja kuinka ajan kuluessa siitä iho palautuu ja kiinteytyy. Jos sen jälkeen ei ole tyytyväinen itseensä, voi helposti lihottaa itsensä takaisin... :o)
Missä ajassa nämä laihdutukset tapahtuu? Itsellä olisi 20 kg laihdutettavaa, mutta laitan kyllä uuteen harkintaan.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:54"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:48"]
Oon laihduttanu 70kg (~160kg -> ~90kg) parin vuoden sisällä. Nahkat roikkuu, luonnollisestikin. Rinnat roikkuu myös todella paljon, tyhjät pussit melkein. Alavatsassa keskellä iho menee "sisäänpäin" kurtuksi... yritin löytää googlesta samantapaista kuvaa, mutten löytänyt. Maha roikkuu aika alhaalla. Allit (lepakonsiivet) roikkuu myös kunnolla, en voi pitää hihattomia. Häpykumpu roikkuu, näyttää tyhjenneeltä pussilta myöskin. Yläreisissä, lähellä nivusia näkyy myös kurttuista ihoa. Eipä tässä paljon kroppaansa kehtaa näytellä... mutta ainakin yleinen vointi on parempi kuin lihavampana, ja (peittäviä) vaatteita löytyy helpommin. T: nainen 27v
[/quote]
Osa noista voi vielä kiinteytyä vuosien mittaan jonkun verran. Sit toinen juttu, jos hommaat itsellesi lihaksia, painosi tuskin kovin paljoa nousee, mutta taasen, osa löysästä ihosta kiristyy paremmin lihasten päälle, lihasmassan kasvatus estää myös jojoilua. Hienon työn olet tehnyt, ihan mahtavaa! :)
[/quote]
On hyvin vaikea naisena kasvattaa niin isoja lihaksia, että noi tyhjät pussit täyttyis. Varsinki jossain mahan kohdalla... iho voi kiinteytyä jos laihduttaa esim 30kg, mutta 70kg? Ei kiinteydy vaikka kuinka harrastaisi liikuntaa. Ison pudotuksen roikkoja ei saa pois kuin kirurgin veitsellä. En ole vielä edes tavoitepainossa, vielä pitäisi parikymmentä kiloa saada pois jos mielii normaaliin painoindeksiin. En uskalla kuvitella miltä nahkat näyttävät silloin...
Heips, mun ongelma on laihdutusleikkauksen vatsanahan korjausleikkauksen jälkeinen häpykummun ts pimpin suuri koko, ei voi pitää tiukkoja hameita, farkkuja, legginsseistä puhumattakaan ellei oo tunika päällä, on se niin iso kökkäre :-) onko kellään muulla ollut samaa ongelmaa.... ????? Onko leikkaus/rasvaimu ainoo keino?
Hei, laihdutin vuodessa n. 15kg. Isot rintani pienenivät puolella, mutta ovat paljon kimmoisammat ja terhakkaammat. Iho palautui puolessa vuodessa.
Laihdutin 37 kiloa 3 vuotta sitten. Mulla roikkuu maha pahasti, mutta olen menossa korjausleikkaukseen, koska roikkuminen johtuu myös siitä, että raskausaikainen vatsani ei koskaan palautunut ennalleen vaan lihakset jäivät 10 cm irti toisistaan eikäs siihen mikään jumppa auta. Samalla kun ne kiristetään, vatsanahka kiristetään. Yksityisellä tehdään.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 13:20"]
Laihdutin 37 kiloa 3 vuotta sitten. Mulla roikkuu maha pahasti, mutta olen menossa korjausleikkaukseen, koska roikkuminen johtuu myös siitä, että raskausaikainen vatsani ei koskaan palautunut ennalleen vaan lihakset jäivät 10 cm irti toisistaan eikäs siihen mikään jumppa auta. Samalla kun ne kiristetään, vatsanahka kiristetään. Yksityisellä tehdään.
[/quote]
Saanko kysyä paljonko tällainen lysti maksaa?
Olen kahdesti eläessäni laihduttanut sen 30 kiloa ja aina 6 kk ajanjaksolla (teininä obeesista normaaliksi ja sitten raskaana ollessa keräsin sen +20 kg, kun innostuin syömään) ja iho on ihan kunnossa. Jos oikeen nyhtämään lähtee, niin totta kai löytyy sitä ylimääräistä takkia. Muutama kk tiputuksen jälkeen nahka tuntuu löysältä, mutta äkkiä sekin "takaisin" napsahtaa. Tosin minulla nuori ikä saattaa selittää asiaa. Nyt olen 23v ja pahimmillaan painoa on ollut 85 kg. Pituutta 175
Kahdesti laihduttanut vain 15kg ja tissit pelkät nahat ja vatsanahka löysä ja ruttuinen ja persenahka roikkuu.
6, "lystistä" en tiedä mutta 10 t.
Vastaan vaikka on ''vain'' 20kg tippunut, sillä alkaa sekin jo näkymään. 30kg tiputettavaa jäljellä. Tissit roikkuu navassa ja mahakin näyttää järkyttävältä. Ihoni ei tule koskaan palautumaan runsaiden raskausarpien takia.
Tissit on vaan isommat ja terhakkaammat, ja iho on kuin vauvanpeppu. Ei roiku missään. Nuorekkaammankin näköinen, ikää 45v ja alkossa kysytään papereitä. Eiku...
Mä oon painanut enimmilläni noin 110 kg, ja vähimmilläni jotain 62 kg, mut en oo laihtunut suoraan tai yhdellä kerralla koko määrää, ja oon välissä ollut raskaana ja lihonut yli 20 kg ja sit laihtunut sen jälkeen pois sen ja vähän ekstraa, sit lihonut seuraavassa raskaudessa 30 kg, ja niistä nyt jäljellä vielä 15 kg.
Ei mulla sellaisia hirmu roikkuvia poimuja ole, ei mitään sellaisia, missä iho hiertyisi jne., jollaisista kuulee. Mut ei tää nätiltä näytä, käsivarsissa roikkuu nahka-allit, alavatsa on sellainen raskausarpinen löllerö, ja tisseistä ei oo alemmassa painossa jäljellä oikein muuta kuin nahka, ja se on sellaista ryppyistä ja lölleröä sekin. Sisäreidet ja nivuset on ihan raskausarpien peitossa, ja näyttää sitä ikävimmiltä, mitä laihempi on.
Ensimmäisen laihtumisen jälkeen, ennen raskauksia, ei tilanne kyllä ollut niin paha. Mutta silti, kyllä mua harmitti se, että olin nuori, lapseton nainen, ja mun kroppa näytti enemmänkin siltä, kun voisi yhden raskauden ja imetyksen jälkeen olettaa. Erityisesti tissit harmitti, kun ne oli tosiaan sitten jo vähän päälle kakskymppisenä ennen lapsia sellaiset löysät ja lölleröiset, eikä käteen sellaiset pullean kiinteät.
Mä oon pienemmälläki painonpudotuksella saanu tissit aika kauhean näkösiksi. Eli tiputin n.60kg-->53 kg, joo olin todella laiha ja rasvaton (olen 170 cm) mutta tää liittyki siihen prkl fitness-paskaan jota piti kokeilla. Aiemmin tissit oli D-kupit ja kauniit ja täyteläiset, kun olin laihimmillani hädin tuskin täytin b-kuppia, multa lähti rasvat kehosta tosi tehokkaasti. No sitte päätin unohtaa fitnesskisailut ja jatkoin kyllä säännöllistä urheilua mut aloin syömään enemmän ja otin reilusti rasvaa ruokavalioon. Eli avokadoa, kookosöljyä, oliiviöljyä, omegaa...näitä kaikkia päivittäin, eläinrasvoja tosi kohtuudella. Nyt paino 67 kg, ja tissit on taas d-kupissa eikä kiinteyskään onneksi ton jojoilun takia ole kärsiny,tosin treenaan säännöllisesti rintalihaksia ja selkää myös joten ryhti on hyvä. Kyllä kai se niin on että ne rinnat kärsii lähes aina painonpudotuksesta, mulla ne oli siis tyhjät etenki yläosastaan ja näytti tosi nuupahtaneilta. Kun paino taas nousi tuli tissien myötä hieman sellulittiä takareisiin mut otan mieluummin sen kun ne surkean näköiset tissit, sellulle pystyy sentään jotain tekemään mut tyhjiin rintoihin ei ois auttanu kuin silarit. Painonpudotus kannattaa varmaanki tehdä järkevällä ja tarpeeksi maltillisella aikataululla jolloin kroppa ja iho ehtii sopeutua paremmin. Pidä huolta lihaskunnosta ja hyvä ryhti tekee rinnoistaki ryhdikkäämmät. niin ja naisen vartalo tarvii sitä rasvaa, esim.tuosta avokadosta aina varotellaan painonpudottajia mut väittäsin että kyllä sitä aika helkkaristi saa syödä ennenkuin sillä itsensä lihomaan saa, liiat eläinrasvat ja sokeri on paljon pahempi juttu. Rintojen ihon hyvinvointiin kannattaa kiinnittää kans huomiota. Itse olen havainnut apteekeissa myytävän Bio-Oilin aivan loistavaksi tuotteeksi eikä hintakaan päätä huomaa.
Laihdutin vuodessa 35 kiloa. Tisseistä on jäljellä vain tyhjät rukkaset mutta aina ei voi voittaa. Ihmeekseni iho palautui muuten täysin eikä roiku mistään vaikka olin 40 v.
Minä laihdutin 80 kilosta 53 kiloon. Rinnat pienenivät koosta 80D kokoon 70C, mutta eivät mitenkään erityisemmin roiku. Ei minulla koskaan tosin ole sellaisia terhakoita pystyrintoja ollutkaan, ei edes teininä. Lihoessa tuli raskausarpia tissit täyteen, ja ne on ikuisena merkkinä painonvaihteluista.
Vatsanahka aavistuksen roikkuu. Mulla vatsa oli pahin kohta, vyötärönympärys oli pahimmillaan 110 cm kun nykyisin se on 72 cm. Ei se roikkuminen niin pahaa ole että sitä vaatteet päällä juuri huomaisi, mutta ilman kyllä huomaa että siihen häpykummun päälle laskeutuu pieni tyhjän ihon poimumainen pussi.
Pahin mulla kävi naamalle: ylipainoisena olin tosi nuoren näköinen siloposki, mutta kun laihduin ryppyjä alkoi tulla pikavauhtia. Inhottavin roikkuminen mun kehossa on että leukaperät ja entisen kaksoisleuan kohdat roikkuu tyhjinä helttamaisina ihopusseina. Naamaa ei oikein voi peittääkään kuten vatsan... Olen 35 ja näytän 55-vuotiaalta noiden roikkumisten ja ryppyjen takia.
Oon laihduttanu 70kg (~160kg -> ~90kg) parin vuoden sisällä. Nahkat roikkuu, luonnollisestikin. Rinnat roikkuu myös todella paljon, tyhjät pussit melkein. Alavatsassa keskellä iho menee "sisäänpäin" kurtuksi... yritin löytää googlesta samantapaista kuvaa, mutten löytänyt. Maha roikkuu aika alhaalla. Allit (lepakonsiivet) roikkuu myös kunnolla, en voi pitää hihattomia. Häpykumpu roikkuu, näyttää tyhjenneeltä pussilta myöskin. Yläreisissä, lähellä nivusia näkyy myös kurttuista ihoa.
Eipä tässä paljon kroppaansa kehtaa näytellä... mutta ainakin yleinen vointi on parempi kuin lihavampana, ja (peittäviä) vaatteita löytyy helpommin.
T: nainen 27v