Kyllä ottaa päähän olla hoitaja
Tehdä töitä 7.30-15.30 ja päivät aina täynnä ja kiireisiä ja vaatimustaso on kova. Silti palkka bruttona vähän päälle 2000€. Joo ei ole motivaatiota yhtään. Kun kaikilla ei ole sitä rikasta miestä edes. Koulutuskin lukio+AMK. Koko ajan töissä vaaditaan yhä enempi mutta palkassa se ei näy. On tää niin perseestä. En suosittele kellekään. Tuli nuorena tehtyä niin virhearvio. Nyt vaan jo lapsia ja asuntolaina. Koskaan ei pääse matkustamaan. Lapsille pitää ostaa halvinta ym. Tää ei ole elämää...
Kommentit (20)
Joo, komppaan kakkosta. Hommaa uusi työpaikka?
Mulla on päivätyö ja saan 2900€kk. Jos haluaisin, niin voisin tehdä myös vuorotyötä joten palkka noususi ainakin tonnilla.
Mene vuorotöihin. Siinä on omat hyvät puolensa, esim arkivapaita jolloin hyvä hoitaa asioita ja harrastaa. Tulot nousee mukavasti ja töitä on enemmän tarjolla jos on valmis ilta- ja yötöihin. Mutta jos koko ala inhottaa, kannattaa opiskella jotain muuta. Tyytymätön ja turhautunut työntekijä on taakka koko yhteisölle ja ennenkaikkea itselleen.
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 08:14"]Mulla on päivätyö ja saan 2900€kk. Jos haluaisin, niin voisin tehdä myös vuorotyötä joten palkka noususi ainakin tonnilla.
[/quote]
Missä maksetaan päivätöissä noin hyvin?
No siis hoitoalaa on muutakin kuin se sairaanhoitaja. Mun alalla ei ole yötöitä. Ei ole varaa opiskella uutta alaa just nyt. En edes tiedä mitä alaa opiskelisin. En ole aikoihin katsonut onko paikkakunnallani muita töitä. En asu Helsingissä. Tyhmä olin nuorena ja naiivi ollut kun olen huonot palkat hyväksynyt. Tämä jo 3 työpaikka.
Ap
Koodaa uus kännykkäpeli ja vedä fyffet kotiin, äläkä valita! Todellakin ammatinvalinnasta kyse.
Noi työajathan on myös hienot. Tee lisätöitä, vaikka neljätuntia joka työpäivä. Lisäksi voit hankkia osaamista lisää ja kilpailuttaa työnantajia taidoistasi. Se on itsestäsi kiinni!
Itse tienaan sinuun verrattuna parisataa enemmän kuukaudessa, vaan viikoloput ja illat töissä ja olen silti tyytyväinen. Osake ja uusi auto silti hankituna. Ei ne suuret..... vaan....
Olen lähihoitaja ja minä tienaan enemmän kun ap. Missäköhän ap on töissä?
Minuakin otti päähän, ja siksi lähdin kolmikymppisenä opiskelemaan ihan toista alaa. Nyt olen isossa it-firmassa ohjelmistosuunnittelijana, siisti ja kevyt päivätyö, ja palkkaa 1500 euroa enemmän kuussa kuin mitä sain hoitajana...
Meinaat että perheenäiti voi tuosta noin vaan tehdä 4h ylimääräistä joka päivä? Mies käy toisessa kaupungissa töissä. On joo helppoa. Mun mielestä liian nuorena ja ja naivina ja tietämättömänä joutuu tekemään ammatinvalinta päätöksen. Itseäni vielä painostettiin lähtemään jonnekin opiskelemaan kun olin sairaana lukion jälkeen välivuoden.
Ap
Miten tuota it alaa tai koodaamista pääsee opiskelemaan? En ole matikassa erityisen hyvä. Onko opiskelupaikat Helsingissä?
Ap
Ap vaihda työpaikkaa. Kyllä parempia varmasti on. Ei munkaan palkka päätä huimaa, mut vähän parempi kuitenkin. Olen lähihoitaja ja yksityisellä lääkäriasemalla töissä. Päivätyö ja palkka 2670€/kk brutto.
Juuri katsoin avoimet työpaikat. Ei mitään lähiseuduillakaan. Pitäisi jättää perhe ja muuttaa toiselle puolelle suomea. Kyllä masentaa tää palkka ja ala. Ja kyllä mä saan valittaa. Valitetaan sitä turhemmistakin. Oon tosiaan päättänyt alalle hakeutumisesta jo 20v ikäisenä. Silloin vielä vanhemmat suositteli hoitoalaa kun on niin hyvät edut. Itse eivät olleet alalla. Olin lopettamassa koulutuksen kesken mutta painostettiin käymään koulut loppuun että on edes joku tutkinto millä saa töitä. Paska tuuri. Oon niin ansassa kun ei varaa jäädä pois töistä tai lähteä opiskelemaan ilman säästöjä.
Ap
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 09:19"]
Miten tuota it alaa tai koodaamista pääsee opiskelemaan? En ole matikassa erityisen hyvä. Onko opiskelupaikat Helsingissä? Ap
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 09:19"]
Miten tuota it alaa tai koodaamista pääsee opiskelemaan? En ole matikassa erityisen hyvä. Onko opiskelupaikat Helsingissä? Ap
[/quote]
Minä opiskelin ihan yliopistossa tietojenkäsittelytieteen maisteriksi. 3 vuodessa, aikuisopiskelijana oli kova motivaatio valmistua nopeasti eikä aikaa mennyt biletykseen tms.
En minäkään matematiikassa ollut esim. kouluaikoina hyvä, lukiossa lyhyt matematiikka ja sekin tuntui vaikealta. Ylopistolla täytyi lukea matematiikkaa kyllä appron verran sivuaineena mutta siitä selvisi läpi eikä itse ammatissa tai myöhemmissä opinnoissa matematiikkaa ole kerto-, jako- ja prosenttilaskuja enempää tarvinnut - siis ihan peruskoulun ala-asteen matematiikalla käytännössä pärjää.
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 09:18"]
Meinaat että perheenäiti voi tuosta noin vaan tehdä 4h ylimääräistä joka päivä? Mies käy toisessa kaupungissa töissä. On joo helppoa. Mun mielestä liian nuorena ja ja naivina ja tietämättömänä joutuu tekemään ammatinvalinta päätöksen. Itseäni vielä painostettiin lähtemään jonnekin opiskelemaan kun olin sairaana lukion jälkeen välivuoden. Ap
[/quote]
Sitten täytyy tyytyä tuohon parin tonnin palkkaan. Aina löytyy syitä miksi: ei. Harvemmin löytyy syitä miksi:joo
Enissänkin valehtelet. Sinulla on kevyt sisätyö. Kiirettä ei ole. Mitään työtä ei voi tehdä kiireellä. Kiirehtiminen ei nopeuta työn tekoa mitenkään. On vain töitä jotka tehdään aivan normaalisti.
Tarkoitit sanoa että vetelehtimiselle ja kahvittelulle ei ole aikaa vaan töissä pitää tehdä koko työaika töitä.
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 10:50"]Kiirettä ei ole. Mitään työtä ei voi tehdä kiireellä. Kiirehtiminen ei nopeuta työn tekoa mitenkään. On vain töitä jotka tehdään aivan normaalisti.
[/quote]
Onpa kummallinen näkemys. Kyllä töitä voi tehdä normaalia mielllyttävää tasoa nopeammin, eli kiirehtiä, ja saada siten enemmän aikaan. Askelia ja liikkeitä voi nopeuttaa, ajattelutyössä ajattelua ja tekemistä voi kiertää kovemmille kierroksille, pakottaa itsensä jatkuvaan fokukseen ja tekemään täysillä. Ihannetilanteessa tällaisia hetkiä jolloin niin pitää tehdä on vain silloin tällöin, mutta kyllä on työpaikkoja ja tilanteita, josisa itsensä joutuu pakottamaan ylikierroksille jatkuvasti, ja se alkaa pidemmän päälle uuvuttaa.
No kyllä mä sanoisin että hoitotyössä on kiire. Paljon ajattelua vaativaa ja potilaita hoidettava siinä samalla. Potilaita on koko päivä täynnä ja siihen vielä kaikki hygienia ja kirjaaminen päälle. Ehkä jossain toimistotyössä saa vetelehtiä. Mutta kyllä hoitoalalla on kiire. On ollut joka työpaikassa. Ja meilläkin nykyään on tulosvastuu eli on laskutusta tultava. Eli ei voi turhia aikoja varailla.
Ap
Miksi sulla noin huono peruspalkka on sairaanhoitajana?