Miksi et usko ammattilaisia tai asiantuntijoita?
Kommentit (14)
Ja joskus ei edes makseta. Mitäkin olen ihan ilmaiseksi levittänyt tänne oman alani tietoa, sekä ilmaiseksi netissä olevia artikkeleita ja videoita.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kuka maksaa?
Usein tutkimustulos on viilattu siihen suuntaan mihin maksaja haluaa.
Täysin puolueettomia asiantuntijoita on aika harvassa.
SUMMA SUMMAARUM: Minä olen aina oikeassa!
Silloin jos tiedän tai vahvasti epäilen, että asiantuntijalta puuttuu jotain tietoa tai hän on puolueellinen. Yleisesti luotan asiantuntijoihin tai ainakin heidän keskuudessaan vallitsevaan konsensukseen.
Asiantuntijakin voi olla väärässä. Kaikkien aikojen suurin tiedemies Isaac Newton oli hänkin väärässä todella monen asian suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kuka maksaa?
Onko sinulla minkäänlaisia todisteita väittämästäsi? Oletko esimerkiksi käynyt jokaisen viitatun lähdeaineiston rahoituksen ja tekijöiden sidonnaisuudet läpi ja pystyt todistamaan tämän? Kuka on maksaja ja mitä se "haluaa" esimerkiksi kun rahoittajana on Suomen Akatemia tai joku yksityinen säätiö?
Eli tällaista voi heitellä ihan miten sattuu tai käyttää tekosyynä siihen että haluaa uskoa vastaavasti jotain oman elämänsä huuhaagurua tubessa.
Koska minulle on valehdeltu päin naamaa monta kertaa elämässä tällaisten ammattilaisten ja asiantuntijoiden toimesta tilanteissa missä asian voi helposti tarkastaa vaikka heti että näin ei ole mitä he sanovat. Ne vain luottaa siihen, että toinen ei ole käyttänyt lainkaan aikaa asioiden selvittämiseen ja tutkimiseen, aivan kuten ei ole hekään. Yllättävän moni asiantuntija kertoo totena juttuja joita kollega on kertonut totena, kun on kuullut joltain muulta. Kukaan ei ole missään vaiheessa tarkistanut asian todellista tilaa kun luotetaan sokeasti sen asiantuntija sanomaan.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kuka maksaa?
Ilman rahaa ei voi tehdä tutkimuksia, aina sen joku maksaa. Valtio leikkaa tieteen rahoituksia koko ajan, ja haluaa että niilläkin vähillä tehdään vaan nobelin arvoista tiedettä eikä perustutkimusta lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Koska minulle on valehdeltu päin naamaa monta kertaa elämässä tällaisten ammattilaisten ja asiantuntijoiden toimesta tilanteissa missä asian voi helposti tarkastaa vaikka heti että näin ei ole mitä he sanovat. Ne vain luottaa siihen, että toinen ei ole käyttänyt lainkaan aikaa asioiden selvittämiseen ja tutkimiseen, aivan kuten ei ole hekään. Yllättävän moni asiantuntija kertoo totena juttuja joita kollega on kertonut totena, kun on kuullut joltain muulta. Kukaan ei ole missään vaiheessa tarkistanut asian todellista tilaa kun luotetaan sokeasti sen asiantuntija sanomaan.
Heitäpä näitä valehteluja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kuka maksaa?
Täysin puolueettomia asiantuntijoita on aika harvassa.Onko sinulla minkäänlaisia todisteita väittämästäsi? Oletko esimerkiksi käynyt jokaisen viitatun lähdeaineiston rahoituksen ja tekijöiden sidonnaisuudet läpi ja pystyt todistamaan tämän? Kuka on maksaja ja mitä se "haluaa" esimerkiksi kun rahoittajana on Suomen Akatemia tai joku yksityinen säätiö?
Eli tällaista voi heitellä ihan miten sattuu tai käyttää tekosyynä siihen että haluaa uskoa vastaavasti jotain oman elämänsä huuhaagurua tubessa.
Miten oli 2020 keväällä tutkimus maskeista? Sen tutkimuksen mukaan niiden käytöstä oli enemmän haittaa kuin hyötyä. Mutta se johtui siitä että silloin ei ollut maskeja käytettävissä samaa määrää kuin nykyään. Taisi olla ihan THL:n rahoittama tutkimus jos en väärin muista.
Minulle valehdeltiin terveydenhoidossa ja nyt on seurauksena vakava sairaus.
Toinen jätettiin ajoissa hoitamatta ja siitäkin seuraus.
Täh, ihan kokemus pohjalta. High way is my way. Vapauden puolesta!
Mutta kuka maksaa?