Varoitus kaikille ulkomailta tilaaville: Tulli takavarikoi pojan Britanniasta ostetut Pokémon kortit
Tullin perustelu takavarikolle oli se, että tuotteet oli ostettu käytettynä kolmannelta taholta joka ei ole tuotteen alkuperäinen valmistaja tai virallinen myyja jota tuotteita valmistava yritys ei ole valtuuttanut. Tullin mukaan pojan ostamat keräilykortit saattavat olla tämän takia "tekijänoikeutta loukkaava tuote tai tuoteväärennös" ja siksi niihin maahantuonti on kielletty. Nyt sitten Pokémon kortit uhataan hävittää polttamalla sillä tulli ei halua ottaa riskiä että paketissa saattaa olla latonta tavaraa vaikka mitään suoranaista armuutta tästä asiasta ei ole.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Brexit.
Sieltä saaripahaiselta kun ei enää ilman tulleja voi tuoda yhtään mitään.
Jep.
EU:n kiusantekoa Britannialle ja pelottelua ettei muutkin lähtisi EU:sta. Aika itämaiset menetelmät käytössä.
Mutta Britannia sai aika kovan koston tuossa Australian sukellusvenejupakassa, missä EU-advokaatti Ranska sai isosti nenilleen (taas).
Jos sun poika ei kuole siihen että ei saa Pokémon kortteja niin ihan hyvä ettette saaneet niitä. Maapallolla on muutenkin aivan liikaa kaikenlaista hyödytöntä tavaraa ja rojua.
Opeta se lapses käyttämään rahansa vastuullisemmin niin tällaista ei enää tapahdu.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä totta? Tottahan Pokemon-kortteja myydään eteenpäin käytettyinä ja myös maasta toiseen. En jaksa uskoa, että Suomen Tullilla on edes resursseja tällaiseen.
Ei tuossa puhuta sanallakaan käytetyistä korteista, vaan kolmannesta tahosta. Silloin kyseessä voi olla tuliterät kortit suoraan kopioiden valmistajalta tai rikoksella hankittuja.
Aivan oikealla asialla tulli on. Kiitos heille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä totta? Tottahan Pokemon-kortteja myydään eteenpäin käytettyinä ja myös maasta toiseen. En jaksa uskoa, että Suomen Tullilla on edes resursseja tällaiseen.
Ei tuossa puhuta sanallakaan käytetyistä korteista, vaan kolmannesta tahosta. Silloin kyseessä voi olla tuliterät kortit suoraan kopioiden valmistajalta tai rikoksella hankittuja.
Ei voi olla tosi juttu. Jos epäillään rikosta, viranomaisten pitää osoittaa rikos todeksi. Muuten lähdetään syyttömyysoletuksesta. Ei ketään voi pakottaa esittämään aitoustodistusta, jos aikoo käyttää esim. muumimukia tai Hermeksen laukkua. Eri asia varmaan, jos sellaisia tilaa suuria määriä eteenpäin myyntiä varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Brexit.
Sieltä saaripahaiselta kun ei enää ilman tulleja voi tuoda yhtään mitään.Jep.
EU:n kiusantekoa Britannialle ja pelottelua ettei muutkin lähtisi EU:sta. Aika itämaiset menetelmät käytössä.
Mutta Britannia sai aika kovan koston tuossa Australian sukellusvenejupakassa, missä EU-advokaatti Ranska sai isosti nenilleen (taas).
EU toki kiukuttelee, kun menetti äärimmäisen tärkeän jäsenen ihan omaa tyhmyyttään. Hävettää olla EUn jäsen kaikkien näiden lapsellisten ja EUlle itselleen vahingollisten toimien jälkeen. Ranska tässäkin kunnostautunut erityisesti. Ei sentään uskaltanut ryhtyä ryppyilemään UKlle tämän sukellusvenehomman tiimoilta, vaan ainoastaan USAlle ja Australialle plus lisäksi Macron riehui, että voi järjestää ongelmaa myös NATOtoimintaan.
Sen sijaan tällä tapauksella ei ole mitään tekemistä Brexitin kanssa, ainakaan aloittajan antamien tietojen perusteella. EU tekee aivan samaa laillisuus tarkkailua kaikilla ulkorajoillaan. Mahdolliset kopiot pyritään saamaan pois liikenteestä, vai etkö ole koskaan kuullut esim valtavista Adidaksen lenkkareiden kopioiden tuhoamisista.
"kolmas taho" näyttää olevan aivan outo käsite täällä riehujille, jotka kuvittelevat sen automaattisesti tarkoitttavan jotain pikkupojua saarella..
Brittikaupoista voi ostaa, kunhan ensin varmistaa että sillä on varastot mantereen puolella jolloin mitään lisämaksuja ei tule. Esim. asos, lookfantastic - voit tilata kuten ennenkin. Amazon kannattaa vaihtaa saksan versioon, siitä on englanninkielinenkin versio. Ja äänikirjat tietysti usa:n amazonista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla tosi juttu. Jos epäillään rikosta, viranomaisten pitää osoittaa rikos todeksi. Muuten lähdetään syyttömyysoletuksesta. Ei ketään voi pakottaa esittämään aitoustodistusta, jos aikoo käyttää esim. muumimukia tai Hermeksen laukkua. Eri asia varmaan, jos sellaisia tilaa suuria määriä eteenpäin myyntiä varten.
Laki kieltää tuoteväärennösten maahantuonnin ja jälleenmyynnin. Jos maan rajojen yli liikkuvan tuotteen aitoutta ei voida todistaa on syytä epäillä väärennöstä. Siksi esim kuitit olisi hyvä säilyttää ja pitää tallessa.
Kiinasta ei tarvitse ostaa ja tilata mitään.
EU-alueella asuvan kuluttajan ei kannata toistaiseksi tilata Britanniasta mitään, jos ei halua ylimääräistä vaivaa/kuluja. Eri asia jos on joku "pakko saada"-tuote kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vähemmän tavara liikkuu niin sen parempi. Oletko Ap kysynyt pojaltasi että ovatko kortit hänelle välttämättömiä ja elinehto vai pystyisikö hän elämään ilman niitä kortteja ja sijoittaa ne rahat järkevämmin vaikkapa säästämiseen tai osakkeisiin jotka muuten olisi tuhlannut pahvilappuihin.
Tämä. Aina ennen kuin ostaa mitään pitäisi kysyä itseltä että tarvitseeko tätä asiaa X todella vai pystynkö elämään ilman. Näin välttää monet turhat vaateostokset ja sälähankinnat. Mitä vähemmän tavaraa hankkii elämäänsä niin sitä kevyempi ja vapaampi on. Tavaran ja materian sijaan rahat kannattaisi käyttää sellaisiin aineettomiin asioihin jotka eivät tuhoa maapalloa ja kuluta planeettamme resursseja.
Ihan kiva ajatus, mutta ilman sitä tavaraa mä en pääsisi nyrkkeilemään, voisi maalata tai soittaisi nokkahuilua. En mä halua, että mun elämä on vaan jotain pihan kuusipuun tuijotusta, vaan mun elämään kuuluu erilaiset harrastukset ja niiden kokeilut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vähemmän tavara liikkuu niin sen parempi. Oletko Ap kysynyt pojaltasi että ovatko kortit hänelle välttämättömiä ja elinehto vai pystyisikö hän elämään ilman niitä kortteja ja sijoittaa ne rahat järkevämmin vaikkapa säästämiseen tai osakkeisiin jotka muuten olisi tuhlannut pahvilappuihin.
Tämä. Aina ennen kuin ostaa mitään pitäisi kysyä itseltä että tarvitseeko tätä asiaa X todella vai pystynkö elämään ilman. Näin välttää monet turhat vaateostokset ja sälähankinnat. Mitä vähemmän tavaraa hankkii elämäänsä niin sitä kevyempi ja vapaampi on. Tavaran ja materian sijaan rahat kannattaisi käyttää sellaisiin aineettomiin asioihin jotka eivät tuhoa maapalloa ja kuluta planeettamme resursseja.
Ihan kiva ajatus, mutta ilman sitä tavaraa mä en pääsisi nyrkkeilemään, voisi maalata tai soittaisi nokkahuilua. En mä halua, että mun elämä on vaan jotain pihan kuusipuun tuijotusta, vaan mun elämään kuuluu erilaiset harrastukset ja niiden kokeilut.
Mikä pakko sinun olisi päästä nyrkkeilemään, maalaamaan tai soittamaan nokkahuilua ja onko se lopulta välttämätöntä ja tarpeellista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä pakko sinun olisi päästä nyrkkeilemään, maalaamaan tai soittamaan nokkahuilua ja onko se lopulta välttämätöntä ja tarpeellista?
Vain kuoleminen on välttämätöntä ja voin sanoa, että jos kaikki harrastukset otetaan pois, niin hittojako mä enää täällä hengailen. Elämästä on tarkoitus nauttia ja kokeilla kaikkia kivoja juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on elämän pointti jos sitä ei saa elää kuten itse tahtoo? Pärjäisit sinäkin ilman sänkyä voisit mukkua lattialla. Muista myös ostaa vaan välttämätön ruoka koska et tarvitse kahvia, suklaata sipejä yms. Vielä vaatteista niin muista että niillä yhdillä lökäreilllä ja t paidalla pärjää ei tarvitse muuta. Oikeasti elämän tyylisi on
tylsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on elämän pointti jos sitä ei saa elää kuten itse tahtoo? Pärjäisit sinäkin ilman sänkyä voisit mukkua lattialla. Muista myös ostaa vaan välttämätön ruoka koska et tarvitse kahvia, suklaata sipejä yms. Vielä vaatteista niin muista että niillä yhdillä lökäreilllä ja t paidalla pärjää ei tarvitse muuta. Oikeasti elämän tyylisi on
tylsä.
Aina voi hidastaa ja elää vähemmällä sillä ei kokoajan tarvitse olla ostamassa 24/7 kaikkea turhaa ja hyödytöntä kaapin perälle pölyyntymään ja kuluttaa sillä sitten maapallon loppuun.
Nykyään tullauksesta on osattava huolehtia itse tai muuten tulli lähettää tullaamattomat paketit takaisin lähettäjälle. Ennen tulli saattoi lähettää ilmoituksen koska ostos on saapunut tullattavaksi, mutta enää tulli ei tee näin vaan tullaus on kokonaan tilaajan itsensä vastuulla.