Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten työnantajanne ovat suhtautuneet poissaoloihin paljon sairastavan lapsen takia?

Vierailija
19.09.2021 |

Päiväkoti-ikäinen lapsi on paljon kipeänä ja joskus sairastaa pitkään. Sekä miehen että minun työnantajat ovat ilmaisseet tyytymättömyytensä tilanteeseen. Miehen työ on sellainen, johon ei voi palkata sijaista, joten aika usein minä hoidan sairaan lapsen. Pelkään, että minut kohta irtisanotaan jollain perusteella ja en saa uutta työtä pienen lapsen äitinä.

Miten muiden työpaikoilla on suhtauduttu lapsen sairastamiseen?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä naamatusten ihan hyvin, mutta takana kihistään, etenkin, jos on palkanmaksu velvoite.

Ei kai kukaan maksa palkkaa siitä että työntekijä on terveenä kotona?

Tietenkin maksaa, vaikka paljon ketuttaakin.

Vierailija
22/24 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan itse lukiossa, kuinka paljon lukiolaisena ärsytti kun yksi opettaja oli jatkuvasti poissa kun lapsi oli sairaana. Kurssissa oli muutenkin vähän tunteja ja sitten iso osa niistä meni tuollaisen takia piloille. Mitään kunnon opetusta ei tilalle oltu järjestetty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mua kollegana ottaisi päähän, jos työt kaatuisivat päälle toisen ollessa kuukausittain poissa. Mutta ei missään työpaikalla ole kukaan saanut lähteä YT:ssä tuollaisesta syystä. Yhdessä vanhassa työpaikassa sai palkata alle 10-vuotiaalle lapselle hoitajan. Omassa lapsuudessa jätettiin jo 7-vuotias kotiin yksin sairastamaan, ainakin jos oli flunssa.

Työnantajana haluaisin eroon supersaikuttajista. Niitä on vanhoissa työpaikoissa riittänyt ja yllättäen tällaiset ovat hakeutuneet johonkin luottamustoimeen, ettei heitä voi niin helposti erottaa.

Vierailija
24/24 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asu Suomessa, mutta heti työsuhteen alkaessa sain lapun, jossa oli lastenhoitajien yhteystietoja lapsen sairastamisen varalle. Itsekin saa kyllä olla sairaan lapsen kanssa kotona, mutta se on joko palkatonta tai menee vuosilomasta ensimmäisen poissaolopäivän jälkeen.

Voisi siis sanoa, että työnantajallani on mutkaton ja selkeä suhtautuminen asiaan.