Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauan teidän pesukone pesee normaalia 40 asteen pyykkiä?

Vierailija
19.09.2021 |

Vanha kone pesi noin tunnin ja nyt on uusi kone joka käyttää aikaa 2 tuntia.

Kauan teidän pesukone pesee normaalia 40 asteen pyykkiä?

Vaihtoehdot

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei ole mikään kysymys, et osaa kirjoittaa suomea. Pitää olla kauanKO, sitten se on kysymys.

Vierailija
42/71 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten te voitte elää noiden eri pituisten aikojen kanssa? Kiva laittaa kone käymään kun ei tiedä monelta voi lähteä lenkille, kylään tai kauppaan, jostain tärkeästä ajallisesta menosta puhumattakaan.

Älkää nyt vaan sanoko, että jätätte koneen valvomatta?

Valitsemalla ohjelman tiedän kuinka kauan se kestää. En jätä valvomatta, vesivahinko tai tulipalo ei innosta.

No ei tainnut edellinen kommentti sitten koskee sinua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko todella olla näin ettei täällä ymmärretä edes näin yksinkertaista kysymystä? Minun kone pesee normaalin 40 asteisen pyykin ajassa 2t 20min.

Ei ole mitään ”normaalia” ohjelmaa. Meillä käytetään jatkuvasti viittä eri ohjelmaa. Riippuu onko puuvilla, tekokuitu vaiko villapyykkiä vaiko ulkovaatteita. Nuo on meillä ihan yhtä paljon käytössä olevia ohjelmia. Kaikissa on 40 asteen vaihtoehto. Lisäksi riippuu minkä linkouksen ja huuhtelun valitsee. Eli vastaus on 50 min - 2,5 h. Meille nuo ovat siis kaikki normaaleja 40 asteen ohjelmia.

Meillä on myös useita eri ohjelmankestoja, en käytä koskaan 2 h tai yli sen meneviä.

Pisin käytetty ohjelma on 1h40 min 60 C korotetulla vedenpinnalla täysi 7 kg kone.

Vierailija
44/71 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten te voitte elää noiden eri pituisten aikojen kanssa? Kiva laittaa kone käymään kun ei tiedä monelta voi lähteä lenkille, kylään tai kauppaan, jostain tärkeästä ajallisesta menosta puhumattakaan.

Valitsemalla ohjelman tiedän kuinka kauan se kestää. En jätä valvomatta, vesivahinko tai tulipalo ei innosta.

No ei tainnut edellinen kommentti sitten koskee sinua.

Ihmettelin kysymystäsi, miten niin ei tiedä miten kauan ohjelma pesee.

Vierailija
45/71 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saivartelijat orkkuilee taas naispalstalla!

Vierailija
46/71 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys koski siis sun keskimääräistä tapaa pestä pyykkiä. Vai vaihteletteko huviksenne aikoja ja pyykkimääriä ilman minkäänlaista kokemuspohjaa millä pyykin saa puhtaaksi?

Sen nyt ois vielä ymmärtänyt että joku ei pese koskaan mitään 40 asteessa vaan aina 60 astetta tai enemmän.

En vaihtele pyykin määrää huvikseni, vaan tilanteen mukaan. Välillä pitää pestä joku tietty vaate, vaikka muuta saman väristä, samanlaisella ohjelmalla pestävää ei olisikaan. Toisinaan taas pyykkiä pitää pestä siksi, koska pyykkikori on täynnä. Lisäksi eri ohjelmat on tarkoitettu erilaisille täyttömäärille. Meillä vain puuvilla ja eco-ohjelmat ovat täydelle koneelliselle tarkoitettuja. Muut ovat puolelle koneelliselle tai sen alle.

Vierailija
47/71 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no sehän riippuu pesuohjelmasta, ihme kysymys. 40 min -3 h 25 min.

Nimenomaan näin. Jos minäkin valitsen vain 40 asteen pesun ja painan starttia, niin pesee yli kaksi tuntia. Kun taas laittaa namiskan puuvillalogon kohdalle ja 40 astetta, niin pesee alle tunnissa.

Vierailija
48/71 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä koneessa oli pikanäppäin, jolla sai puolet maksimimäärän täytöstä pestynä tunnissa. Nykyinen kone pesee 3 tuntia. Tässä oikkaohjelma on 15 minuutin vitutus kylmässä vedessä ja sillä ei tee mitään. Lisäksi ärsyttävästi 30-asteen pesu puuttuu ja tarjolla on 20-asteinen huljuttelu.

Vierailija
49/71 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edellisessä koneessa oli pikanäppäin, jolla sai puolet maksimimäärän täytöstä pestynä tunnissa. Nykyinen kone pesee 3 tuntia. Tässä pikaohjelma on 15 minuutin virutus kylmässä vedessä ja sillä ei tee mitään. Lisäksi ärsyttävästi 30-asteen pesu puuttuu ja tarjolla on 20-asteinen huljuttelu.[korjattu

Vierailija
50/71 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pese pyykkiä silloin, kun olen kohta lähdössä jonnekin. Sitä paitsi koneessani on näyttö, johon tulee pesuaika alle 1 minuutin kuluttua siitä, kun olen käynnistänyt ohjelman. Toki siinä on ensin joku oletusarvo, kun valitsen ohjelman, mutta käynnistyksen jälkeen se pyörittää rumpua hetken, ja kertoo sitten tarkemman ajan.

Ja ei, en istu pyykkikoneen vieressä sitä vahtimassa, vaan jätän sen alakertaan itsekseen pyörimään, ja tulen yläkertaan tekemään jotain muuta. Kotoa en kuitenkaan lähde, kun kone pesee. Pihalla saatan kuitenkin käydä. Mutta sehän on vielä kotia se.

Vierailija
51/71 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko todella olla näin ettei täällä ymmärretä edes näin yksinkertaista kysymystä? Minun kone pesee normaalin 40 asteisen pyykin ajassa 2t 20min.

Ei ole mitään ”normaalia” ohjelmaa. Meillä käytetään jatkuvasti viittä eri ohjelmaa. Riippuu onko puuvilla, tekokuitu vaiko villapyykkiä vaiko ulkovaatteita. Nuo on meillä ihan yhtä paljon käytössä olevia ohjelmia. Kaikissa on 40 asteen vaihtoehto. Lisäksi riippuu minkä linkouksen ja huuhtelun valitsee. Eli vastaus on 50 min - 2,5 h. Meille nuo ovat siis kaikki normaaleja 40 asteen ohjelmia.

Eli arvot joka kerta sadasta vaihtoehdosta, mikä tänään mielyttää.

En, vaan valitsen ohjeman pyykin mukaan.

Vierailija
52/71 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, vaan valitsen ohjeman pyykin mukaan.

Kuinka vaikeaa on valita ohjelma normaalin 40 asteen pyykille? Sinä: Ei vaikeaa. Kuinka kauan se koneellasi kestää? Sinä: Vaikea tietää, kun on niin monta ohjelmaa.

Vierailija
53/71 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhin mahdollinen ohjelma on joku 40-asteinen hienopesu kaikilla lyhennyksillä.

Vierailija
54/71 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin siitä, lähteekö kone linkoamaan. Monesti kun pyykki ei vaan ole tasapainossa ja pesu pitkittyy sen takia kun ei vaan linkous käynnisty ja kone jää vatkailemaan.

Vierailija
55/71 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt pessyt tolla koneella 90, 60 ja 40 valko/kirjopesun ja kaikissa meni viiden minuutin tarkkuudella 2 tuntia. ap.

Vierailija
56/71 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt pessyt tolla koneella 90, 60 ja 40 valko/kirjopesun ja kaikissa meni viiden minuutin tarkkuudella 2 tuntia. ap.

Mitä ohjekirjassa sanotaan? Oletko ostanut edullisen koneen, jossa ei ole riittävästi ohjelmia?

Vierailija
57/71 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta vanha kone pesee aika hitaasti. Puolikas koneellinen 40 asteen ohjelmalla on noin 2 h 5 min, täysi koneellinen 3 h 5 min. Toki koneeseen saa laitettua myös hienopesu- ja pikapesuohjelman, jolloin aika on lyhempi (puolesta tunnista tuntiin), mutta tällöin kone ei saa olla laitettuna läheskään täyteen.

Vierailija
58/71 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse arpoa, kun tiedän, mitä olen koneeseen laittanut ja kuinka paljon. Myös pesuaineen valitsen sen mukaan, mitä olen pesemässä. Joskus on jopa kaksi eri ohjelmaa, joiden välillä mietin, kumpi sopisi ko. pyykille paremmin. Mutta yleensä minulle on aika selvää, minkä ohjelman valitsen.

Toki silloin, kun pesin uudella koneella ensimmäisiä kertoja, piti vähän miettiä, minkä ohjelman valitsen. Mutta ostan sen verran kestäviä pyykkikoneita, ettei tätä "ongelmaa" tule vastaan edes joka toinen vuosi.

Vierailija
59/71 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali 40C ohjelma, jota yleensä käytän, pesee pari tuntia. Lyhin 40C ohjelma on pikapesu n. 40 min. mutta sitä käytän vain silloin, kun on hyvin vähän pyykkiä, jotka ovat lähinnä ummehtuneita, mutta eivät varsinaisesti likaisia. Villa-/käsinpesuohjelma kestää reilun tunnin, mutta sitäkin käytän lähinnä vain aremmille tekstiileille.

Meillä vaatii molempien työpaidat kyllä sen normaalin ohjelman, että puhdistuvat kunnolla. Mieheni on rakennusmaalari, joten työpaidat ovat vähintään tosi hikisiä. Minä taas olen varhaiskasvatuksen opettaja ja jos puseron rinnuksilla ei työpäivän päätteeksi ole joko ruokaa, kuolaa tai räkää, on ollut poikkeuksellisen hiljainen ja rauhallinen päivä. 😁

Vierailija
60/71 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun noin 13 vuotta vanha Rosenlewini pesee aina normaalilla 40 asteen normaaliohjelmalla koneellisen kirjopyykiäni tunti 20 minuuttia. Pikaohjelmalla, jota harvoin käytän, homma hoituu 40 minuutissa!