Ikuinen myöhästyjä ja perfektionisti
Sellainen olen minä. Mitä voisin tehdä muuttaakseni tuon piintyneen, pahaa aikaan saavan käyttäytymismallin? Ainakaan tahdonvoima ei ole vielä auttanut riittävästi.
Kommentit (2)
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 22:22"]
Säädä kelloa 10 minuuttia myöhemmäksi ja taulua seinällä hieman vinoon.
[/quote]
Olen tehnytkin noin, mutta mun pitäisi siirtää niitä kelloja vielä enemmän myöhemmäksi ja lisäksi kaikissa laitteissa (kännykkä, tietokone jne.). Sitten jossain vaiheessa viimeistään opin aina vähentämään ne minuutit, joten parasta olisi, jos joku muu siirtäisi ne tietämättäni. Lisäksi joissain isommissa projekteissa ei se 10 minuuttiakaan riitä, jos ne hommat aloittaa liian myöhään (esim. edellisenä iltana myöhään, kun asiaa olisi pitänyt valmistella jo pari päivää aiemmin).
Niin monet kerrat olen melkein jäänyt bussin tai ratikan alle juoksiessani niiden kyytiin. Niin monet kerrat olen tehnyt puolet jouluostoksista jouluaattona. Melkein aina luin koulussa edellisenä iltana kokeisiin ja sain silti hyvän numeron. Samoin yliopistossa aloin lukea tentteihin aivan pari päivää ennen tenttiä niissäkin tapauksissa, joissa tenttiin vaadittiin noin tuhat sivua tekstiä omaksuttavaksi. Olen missannut todella monta tilaisuutta myöhästelyni vuoksi ja suututtanut pari kaveria sekä menettänyt rahaakin monessa tilanteessa. Ja en haluaisi olla myöhässä, mutta en vain osaa tai pysty tekemään mitään ajoissa. :(
Säädä kelloa 10 minuuttia myöhemmäksi ja taulua seinällä hieman vinoon.