Onko suomalaiset nykyään niin ”maailmankansalaisia” että kuljetaan talvitakissa ja pipossa kun on 10 astetta :)))
Puhutaan juu nou laik juu nou- englantia ja 10 astetta on talvi 🤣
Kommentit (38)
Samat ihmiset käyttää sanoja Los ja Dam 😄
Minä pukeudun sillä lailla, etten palele. Ei kiinnosta paskaakaan, onko juuri sinun mielestäsi minulla liikaa vaatetta. :)
Miettinyt kans, että ihmiset ovat talvivällyissä vaikka ulkona on 10 astetta lämmintä. Pipot päässä taaperretaan lenkillkin jne.
Minä palelen kotonakin, joten miksi en palelisi ulkona ollessa? Korviinhan tuolla sattuu jos ei ole myssyä eikä palelu kiinnosta.
AP on selvästi se kilipää, joka vetää keväällä ensimmäisenä päivänä, kun ei sada räntää, shortsit, sukat ja sandaalit ylle, koska ”periaate”.
Kylähullut täällä taas mekastaa.
Siis, jos on kylmä, niin miksi ihmeessä ei saisi laittaa tarpeeksi vaatetta päälle?
Ja jokasyksyinen toisten pukeutumisesta valittaminen on polkaistu käyntiin. Ei kai siinä mitään, jatkakaa vaan. Minä puen mitä huvittaa ja mikä minulle sopii, siinähän ihmettelette :)
Kukin pukeutuu miten haluaa.
Muinoin jotkut ei alakoulussa voineet pitää pipoa edes 20 asteen pakkasella.
Vierailija kirjoitti:
AP on selvästi se kilipää, joka vetää keväällä ensimmäisenä päivänä, kun ei sada räntää, shortsit, sukat ja sandaalit ylle, koska ”periaate”.
Kylähullut täällä taas mekastaa.
Isä laittoi sortsit jalkaan kun lämpötila ylitti +5. Pakotti myös muut käyttämään sortseja "kun on niin kuuma". Oli siinä kiva hytistä sortsit jalassa.
Eikös se ole hyvä vaan ettei vilusta itseään. Jos tulee nuhaa tai yskää niin ehti epäillään koronaa.
Minä ainakin ole käyttänyt ulkoillessa kevyttikkitakkia ja ohutta pipoa.
Tämä syksy on ollut tosi kylmä.
Pakkasilla sitten ihana untuvatakki.
Kyllä naapurin kiinalaisnainen veti toppatakin päällensä viimekesänä vielä lämpömittarin osoittaessa 28 astetta. Minäkin vedän 10 asteessa toppatakin ja pipon päälle, jos vietän ulkona paljon aikaa, osan vielä paikallaan seisten. Juoksiessa käytän yhä t-paitaa.
Vierailija kirjoitti:
Milloin tulee ensimmäinen v a j a k k i a k a n ”ihmiset saa pukeutua niinku haluaa”- kommentti?
Niitä riittää.... Vielä kun perustelisi että miksi kukaan haluaisi pukeutua ääliöksi.
Kevytuntsa on kiva. Ei tartte vetää alle jotain paksuna vilapaitoja
En tuomitse, mutta olen myös ihmetellyt, miten ihmiset pystyvät lenkkeilemään näillä keleillä talvitakissa ja pipo päässä. Eri asia tietysti, jos meinaa pitkän aikaa viettää paikoillaan vaikkapa lapsen jalkapallopeliä katsellen.
Itse olen niin kova hikoilemaan, että tällaisella +10 asteen kelillä ulkoilen maksimissaan pitkähihaisessa paidassa tai toppaamattomassa tuulitakissa, jonka alla on vain t-paita. Pipon otan käyttöön, kun ilma menee pakkasen puolelle ja silloinkin se lenkkeillessä vielä pikupakkasilla hiostuttaa.
Olin kerran kuumana kesäpäivänä autossa henkilön kanssa joka piti pipoa päässä. Samalla tämä tyyppi kääri hihojaan ja housun lahkeitaan.
Miksi repiä päänsärkyä tahi pyllykipeyttä kenenkään muun pukeutumisista?
Vierailija kirjoitti:
Siis, jos on kylmä, niin miksi ihmeessä ei saisi laittaa tarpeeksi vaatetta päälle?
Meitä ainakin alakoulussa joskus kiellettiin pitämästä toppahousuja sisällä. Itse nukun nykyään ilman peittoa. Suosittelen niin ei ole sitten niin kylmä joka paikassa.
Mulla on kevytuntsikka ja trikoopipo ollut parina päivänä. Ei se auta että on +10 jos tuulee pirusti ja on kosteaa. Ja olen jo niin vanha etten halua paella jos ei ole pakko.
Kun on koko korona-aika ostettu halpamuotia netistä ylimääräisillä rahoilla, niitä on pakko heti käyttää kun voi.