Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö teillä töissä ilmoittaa tiimiläisille kaikki menonsa?

Vierailija
19.09.2021 |

Teemme siis etänä työtä, jossa kukaan ei ole korvaamaton. Kukaan ulkopuolinen ei ole myöskään vuosien aikana kertaakaan kaivannut ketään tiettyä ihmistä, vaan asia on hoidettu vaan jonkun tiimiläisen avulla.

Nyt kuitenkin on alettu odottaa, että ilmoittaisimme muille tiimiläisille, jos olemme vaikka tunnin keskellä päivää omalla asialla. Minusta tämä on ahdistavaa, enkä ajatellut ilmoitteluun osallistua. Enhän raportoi edes aviomiehelleni jokaista menoani. Mielestäni meidän tiimiläisten tehtävä ei myöskään ole kytätä toistemme menoja ja työaikoja. Se on esimiehen tehtävä.

Olen toki äärimmäisen itsenäinen ihminen ja ymmärrän että saatan olla yksin mielipiteeni kanssa, mutta kysyn kuitenkin miten te muut ottaisitte tällaisen toimintatavan?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä ole Outlook-kalenteri käytössä? Kyllä minusta on asiallista merkata muillekin näkyvään kalenteriin ajat, jolloin ei ole työaikana tavoitettavissa (lääkäri, hammaslääkäri, neuvola, lapsen kehityskeskustelu, tai vain merkintä "private" jne.).

Vierailija
2/15 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä me laitetaan kalenteriin, jos ei ole tavoitettavisssa tiettyyn aikaan, mutta ei mitään syytä tarvitse kuitenkaan laittaa. Tuo helpottaa esim. kokousten suunnittelussa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä erityisesti paskalla käyminen pitää raportoida.

Vierailija
4/15 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä ilmoitan jos olen tavoittamattomissa esimerkiksi neuvolassa tai lounaalla. Kuuluu mun mielestä ihan peruskäytöstapoihin kertoa muille että olen pois. Siten muutkin saavat hoidettua omia asioitaan ilman, että yksi tai kaksi jää lopulta ihan yksin sinne paineen keskelle.

Vierailija
5/15 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, että pitää ilmoittaa muulle tiimille. Teette siis töitä keskenänne.

Meillä pomo ei osallistunut päivittäisiin töihin ollenkaan, ehkä pari kertaa vajaan vuoden aikana kävi jossain palaverissa. Mutta tiiminvetäjälle ilmoitin. Epäilen, että monet eivät sanoneet mitään. Pomoa tuntui kiinnostavan lähinnä tehokkaimpien työsuhteiden katkaisu. Järkeenkäypää jos itse loisena oli edennyt muiden työpanoksella.

Vierailija
6/15 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö teillä ole Outlook-kalenteri käytössä? Kyllä minusta on asiallista merkata muillekin näkyvään kalenteriin ajat, jolloin ei ole työaikana tavoitettavissa (lääkäri, hammaslääkäri, neuvola, lapsen kehityskeskustelu, tai vain merkintä "private" jne.).

Juuri Outlook in kalenteriin olen itse merkannut, ja se saa mielestäni jatkossakin riittää.

Ap

Vierailija
7/15 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Tätä kautta näkee onko ihminen juuri sillä hetkellä töissä ja mahdollisesti käytettävissä esim. konsultaatioon. Minua ei kiinnosta missä työkaveri on menoillaan vaan se, että onko hän töissä nyt vai tavoittelenko häntä turhaan ja hukkaan hyvää työaikaani suotta.

Vierailija
8/15 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri Outlook in kalenteriin olen itse merkannut, ja se saa mielestäni jatkossakin riittää.

Ap

No mikä ongelma? Sanot vain, ettei ole järkeä raportoida ja ilmoitella moneen paikkaan ja moneen kertaan kun kalenterissa se näkyy. Ja sitten unohdat typeryydet ja jatkat hommiasi kuten tähänkin asti.

Vierailija
9/15 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tuollaisia erikseen ilmoittautumisia edes muistaisi, riittää kun katsoo Outlookista ne poissaolot tarvittaessa. 

Vierailija
10/15 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua myös ärsyttää, kun tiimiläiset päivittää yhteiseen kanavaan, että ”lähden nyt Jenni-Pasin kanssa hammaslääkäriin” tai ”sopiiko kaikille, jos olen huomenna pois niin pääsen Jorman kanssa minilomalle” EVVK

Vierailija
11/15 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ”vähän päätä alkoi särkemään. Oon loppupäivän pois linjoilta” senkus olet, prkl!

Vierailija
12/15 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen koronaa sai olla autuaan tietämätön työkavereiden menoista. Kalenterista pystyi katsomaan, onko joku paikalla vai ei.

Vierailija
13/15 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua myös ärsyttää, kun tiimiläiset päivittää yhteiseen kanavaan, että ”lähden nyt Jenni-Pasin kanssa hammaslääkäriin” tai ”sopiiko kaikille, jos olen huomenna pois niin pääsen Jorman kanssa minilomalle” EVVK

Nimenomaan tällaista meilläkin. En halua tietää tällaisia asioita, ne lähinnä kuormittavat ja aiheuttavat infoähkyä. Ihanaa että löytyi muitakin, jotka eivät moisesta ole innoissaan.

Ap

Vierailija
14/15 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan tällaista meilläkin. En halua tietää tällaisia asioita, ne lähinnä kuormittavat ja aiheuttavat infoähkyä. Ihanaa että löytyi muitakin, jotka eivät moisesta ole innoissaan.

Ap

Niinpä! Ja paine siitä, että noihin pitäisi vastata jotain, ei vaan jaksa.

Vierailija
15/15 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up. Onko muitten etätöissä tällainen meininki vai riittääkö kalenterimerkintä?

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän