Jos migreeni on usein, mistä se johtuu?
Viime pe. tuli yks'kaks migreeni-kohtaus. Tällä viikolla ti. tuli toinen kohtaus. Ja eilen illalla alkoi migreeni-kohtaus kolmannen kerran, ihan yllättäen.
Kohtaukset alkavat, että tulee jotenkin ihme tunne näkökentässä ja sitten alkaa sahalaita-kuviot. Sitten alkaa kova päänsärky.
Kommentit (6)
Todennäköisesti luet palstalla aloituksia?
Vähemmästäkin alkaa oireilemaan...
En tiedä, mutta voi olla että tarvitset estolääkityksen.
Yksi migreenin diagnosoinnin kriteereistä on se, että se on sarjottaista. Eli kunnniitä tulee, ne tulee sarjoissa. Sitten voi olla taukoa.
Minun poikani migreeni kroonistui, koska kipukohtausta ei hoidettu tarpeeksi nopeasti pois. Tärkeää on ottaa lääke mahd nop.
Ja migreenit vähenivät, kun stressiä aiheuttava asia saatiin pois päiväjärjestyksestä.
Stressi, unen puute (joskus myös liika nukkuminen), jokin ruoka-aine (minulla tuli appelsiinista, en heti tajunnut että olin syönyt niitä useampana päivänä)... Syitä on lukemattomia, esim. välkkyvä loisteputki voi laukaista migreenikohtauksen, mutta tosiaan stressi on yleisin syyllinen.
Mulle tuli eilen. Oksentelin 18-23 ja päätä jomotti. Nyt lievä kipu jatkuu yhä. Ehkä 2-3 lievempää ollut elämäni aikana. Ikää mulla 48v. Pohdin jo että vaikuttiko koronarokote. Otin tosin liki 3vk sitten (ekan).
Jokin triggeröi migreenisi. Mitä teit ennen kuin nuo kohtaukset alkoivat?