Mies ei suostu puhumaan erosta
Riitelemme mieheni kanssa nykyään lähes koko ajan. Meillä ei ole juurikaan läheisyyttä, mies ei halua koskea minuun. Seksiä on silloin tällöin, aina samalla kaavalla ja mies on todella passiivinen. Makaa käytännössä sängyssä selällään, ja minä hoidan hommat. Meillä ei ole mitään yhteisiä harrastuksia eikä oikein mitään yhteisiä mielenkiinnon kohteitakaan. Ihastun koko ajan muihin miehiin. Mieheni on töistään stressaantunut ja valittaa niistä joka päivä. En usko, että vika on pelkästään työpaikassakaan, koska miehellä on ollut yhdessäoloaikanamme viisi työpaikkaa, joista neljästä hän on koko ajan valittanut ja ollut stressilomilla ym. Olen myös väsynyt miehen alkoholinkäyttöön, joka on humalahakuista. Mies ei juo joka päivä, onneksi, eikä edes joka viikko, mutta usein, kun alkoholia käyttää, vetää perseet. Ystäväni ovat kommentoineet minulle mieheni runsasta alkoholinkäyttöä, kun olemme olleet samoissa juhlissa, joten tämä ei ole mitään kuvittelua.
Olen väsynyt tähän kaikkeen. Meillä ei ole lapsia, ja haluaisin erota. Olen työtön, ja taloustilanteeni ei ole tällä hetkellä kovin hyvä. En edes tiedä, saisinko yksin mistään vuokra-asuntoa. Suurin ongelma on se, että jos yritän keskustella näistä asioista mieheni kanssa, hän suuttuu. Sitten mies alkaa pitää mykkäkoulua ja lähtee kotoa tuntikausiksi jonnekin. Minkäänlainen järkevä kommunikointi ei onnistu. Minun pitäisi esittää, että kaikki on hyvin ja että olen onnellinen ja rakastan miestäni. Minun pitäisi olla miehelleni kodinhoitaja ja terapeutti. Jos yritän ottaa ongelmia esiin, kertoa tyytymättömyydestäni, pahasta olostani ja etenkin eroaikeistani, seuraa sotatila. Onko teillä muilla eronneilla eroaminen ollut tällaista? Miksei voida toimia ja keskustella asioista kuin aikuiset ja miettiä, mitä ratkaisuja voisi olla? Ovatko erot aina näin vaikeita, vai onko minulla vain jotenkin vaikea kumppani?
Kommentit (6)
Vaikuttaa siltä, että sinun on vain hyväksyttävä se, että ette voi tästä asiasta sivistyneesti keskustella ja sopia. Alat vain jämäkästi ottamaan asioista selvää, hakemaan kaupungin vuokra-asuntoa tms. ja sitten vain ilmoitat miten miehelle miten asiat tulevat etenemään. Ehkä siinä vaiheessa keskustelu onnistuu tai ehkä ei, mutta tuollainen turha pyöritteleminan ja vatkaaminen ei selkeästi johda mihinkään. Enkä tarkoittanut tuota äskeistä siis minään loukkauksena, mutta aika moni mies kerta kaikkiaan kieltäytyy lähtemästä "parisuhdekeskusteluun" mukaan, etkä sinä voi sille oikein muuta kuin alkaa toimimaan.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 13:29"]
No onhan erot vaikeita, enkä oikein käsitä, että miksi tuosta mitään pitää keskustella? Jos sinä haluat lähteä, lähde, ei se siitä keskustelemalla mihinkään muutu. Jos pelissä olisi mukana lapsia, sitten sen keskustelun jotenkin ymmärtäisin.
[/quote]
Oletko itse ikinä eronnut? Onhan siinä nyt omat käytännön järjestelynsä, joista pitää sopia. Kämppä on molempien nimissä. Eikös yhdessä tehty vuokrasopimus pidä yhdessä purkaakin? Sitten pitää sopia asumisjärjestelyistä. Lähteekö kumpikin samassa kuussa, vai jääkö toinen vielä asuntoon, miten jaetaan tavarat jne. Ei se nyt ihan niin mene, että toinen vain lähtee. Meillä on niin iso vuokrakin, ettei sitä voi vain jättää toiselle yksin maksettavaksi.
Viestin nro 4 kirjoitti siis AP, kuten tämänkin.
No kuka se vuokranantaja on? Soitat hänelle ja ilmoitat, että vuokrasopimus siirtyy yksin miehen nimelle, sinä muutat pois. Ja turhaan säälit miestä vuokranmaksajana..ala vaan etsiä asuntoa. Tavaroiden jako varmasti selkenee ja kuule, saa niitä uusia kaupastakin.
Kyllähän sun jostain on lähdettävä liikkeelle, eikä vaan odotettava, että mies ystävällisesti muuttuisi kun ei se muutu. Parisuhteesi on ihan kamala, älä jää siihen.
Miehet ovat monesti haluttomampia eroon, koska moni tuntuu kokevan sen hirveän vaivalloisena; pitää etsiä kämppä, pitää siivota itse, ei saa seksiä jne. Mielummin kituutellaan huonossa suhteessa, jotta vältytään kodinhoidolta ja naisten metsästykseltä.
Monesti naisen täytyy olla siis se toimelias osapuoli ja lähteä vaan kävelemään jos ei muu auta.
No onhan erot vaikeita, enkä oikein käsitä, että miksi tuosta mitään pitää keskustella? Jos sinä haluat lähteä, lähde, ei se siitä keskustelemalla mihinkään muutu. Jos pelissä olisi mukana lapsia, sitten sen keskustelun jotenkin ymmärtäisin.