E-pillereiden vaihto, akne
Söin ennen dienorettejä. Ei ollu finni ongelmaa, mutta jouduin vaihtaan korkeahormonisempiin Cybretyliin tiputteluvuodon takia, vaihtoehtoja ei ole paljon kun pitää myös huomioida mun ihon taipumus akneen.
Mutta nyt, oon syöny näitä uusia n puoli vuotta ja alkanu ilmestyy finnejä kasvoihin. Sekös ottaa kupoliin, että monen monta vuotta ollu iho silonen ja nyt ei. Ei ole kiva olla 30 vuotias ja teinin iho. Siispä, voiko olla että kehoni vasta sopeutuu uuteen pillerien vieläkin puolen vuoden jälkeen, vai täytyykö alkaa harkitseva palaamista edelliseen.
Kommentit (2)
Olen yli 40-vuotias ja kärsin yhä aknesta. Teini-iän jälkeen ihoni ei ole ollut akneton ikinä. Akne on vttumainen juttu, mutta ei siihen onneksi kuole. Jos 6 kk kuluttua kärsit vielä aknesta, lopeta pillerit ja katso miten käy.
Mä vaihdoin muutama kuukausi sitten Cypretylistä Cemisianaan, joka on dienoretten rinnakkaisvalmiste. Cypretyliä söin yli 10 vuotta, eikä gyne enää suositellut tai oikeastaan suostunut määräämään Cypreä, koska olen yli 40-v. Minulla oli Cypren kanssa tiputtelua, kun söin kaksi listaa putkeen. Nämä sopineet hyvin. Mitä akneen tulee, en päässyt siitä e-pillereillä eroon vaan jouduin ottamaan vahvimman mahdollisen lääkkeen käyttöön eli isotretionin. Sillä se sitten läksi, eikä kaduta, vaikka 5 kk joutuikin niitä syömään.