Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mEILLÄ MENEE RUOKAAN 1400E/KK :o

Vierailija
02.11.2014 |

Sori capsit. Mutta mä oon järkyttynyt. Meillä menee ruokaan 1400e/ kk! Ja meitä oon minä plus kaksi teinipoikaa. Pakko kyllä myöntää, että kaupasta suosin luomua ja kotimaista, puhdasta ruokaa. Mutta silti. Tuosta ruokalaskusta olisi varmasti varaa nipistää vaikka kuinka paljon.

Paljonko teillä muilla menee ruokaan rahaaa kuukaudessa?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

B

Vierailija
22/55 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 16:11"]

Sori capsit. Mutta mä oon järkyttynyt. Meillä menee ruokaan 1400e/ kk! Ja meitä oon minä plus kaksi teinipoikaa. Pakko kyllä myöntää, että kaupasta suosin luomua ja kotimaista, puhdasta ruokaa. Mutta silti. Tuosta ruokalaskusta olisi varmasti varaa nipistää vaikka kuinka paljon.

Paljonko teillä muilla menee ruokaan rahaaa kuukaudessa?

[/quote]

Mitä helv.. Syöttekö te kiinalaisessa ravintolassa joka päivä? 300 e on perus kuukausisumma yksinasuvalla ja tuolla summalla voi syödä välillä laaturuokaakin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta ap mitä haluat kun kerta varaa on!! :) mitä puhtaampaa ruokaa sen parempi :)

Vierailija
24/55 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun yksin. Teen kaiken ruoan itse (leivon myös leipäni), ja kuukaudessa menee 80-90 €, ja ruoka on terveellistä. En käytä puolivalmisteita oikeastaan koskaan enkä osta valmistuotteita. Hedelmät ja kasvikset kuuluvat myös tähän hintaan. K-Citymarketista ostan kaiken. Eli jos minun asuntoni olisi neljän hengen perhe, maksaisi ruoka alle 400€/kk.

Vierailija
25/55 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
26/55 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 18:14"]Lokakuussa mennyt ruokakauppoihin näköjään 339,07 ja syyskuussa 190,32 euroa. Just tilitapahtumista laskin. Syyskuussa mukana oli paljon pesuaineita ym. varastojen täydennystä. Perheessä kaksi aikuista, kaksi alakouluikäistä ja yksi ylimääräinen teini välillä viikonloppuisin. Kotona syödään aamupala, välipala, päivällinen ja iltapala. 

[/quote]

Te syötte varmaan vaan makaroonia ja juotte vettä..

Vierailija
27/55 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 22:07"][quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 18:14"]Lokakuussa mennyt ruokakauppoihin näköjään 339,07 ja syyskuussa 190,32 euroa. Just tilitapahtumista laskin. Syyskuussa mukana oli paljon pesuaineita ym. varastojen täydennystä. Perheessä kaksi aikuista, kaksi alakouluikäistä ja yksi ylimääräinen teini välillä viikonloppuisin. Kotona syödään aamupala, välipala, päivällinen ja iltapala. 

[/quote]

Te syötte varmaan vaan makaroonia ja juotte vettä..
[/quote]

Esimerkkinä perjantain ostokset:
Sämpylöitä, kirsikkatomaatteja, paprikoita, mandariineja, päärynöitä, omenoita, ohuen ohutta kinkkua, rypsipossun herkkupaisti, jauhelihaa, mehua, maitoa, viiliä, floraa... Lasku pienestä lähikaupasta 40 €. Viime viikolla kävin kaupassa poikkeuksellisesti kaksi kertaa.

Vierailija
28/55 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

/$/

Vierailija
29/55 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 21:30"][quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 21:15"]

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 18:14"]Lokakuussa mennyt ruokakauppoihin näköjään 339,07 ja syyskuussa 190,32 euroa. Just tilitapahtumista laskin. Syyskuussa mukana oli paljon pesuaineita ym. varastojen täydennystä. Perheessä kaksi aikuista, kaksi alakouluikäistä ja yksi ylimääräinen teini välillä viikonloppuisin. Kotona syödään aamupala, välipala, päivällinen ja iltapala.    [/quote] "Ylimääräinen". Sinähän herttainen olet. Syyskuussa on syöty juuri lihatonta makaronilaatikkoa ja elätte paskassa? Tai sittenn kuulutte siihen nyrkillä tapettavien heimoon, joita kääpiöiksikin kutsutaan. Meillä ostetaan pesuaineistakin jotakin ihan joka viikko. Vähintäänkin pyykinpesujauheet ja shampoot sekä saippuat. Lisäksi kosteusvoiteet saa marketista paljon edullisemmin kuin apteekista ja on ihan yhtä hyvää. Silti kosteusvoiteita ostetaan viiden hengen perheeseen kolme tuubia viikossa. Juodaanko teillä edes maitoa? Tai eihän kääpiöt varmaankaan tarvitse puolta litraa päivässä.

[/quote]

No sinähän se vasta herttainen olet. Maitoa lapset juovat kyllä, samoin makaronilaatikossa on lihaa makaronin, muna-maitoseoksen, juuston, korppujauhon ja mausteiden lisäksi. Suihkussa käydään päivittäin, tyttäret pitkä- ja paksutukkaisina kuluttavat sampoota reilusti. Tiski- ja pesukoneet käyvät päivittäin. En vaan kertakaikkiaan saa kulumaan kauppaan enempää rahaa, vaikka isot kassit sieltä kannankin. Juju on vaan siinä, että kaupassa käydään kerran viikossa listan kanssa, eikä meidän jääkaapissa ole koskaan mitään ylimääräistä. Vain kaikki tarpeellinen, mitä kukakin perheestä haluaa. 
[/quote]
No en usko tuota syyskuun 190 euroa. Ei vaan voi olla.

Vierailija
30/55 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 23:04"][quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 21:30"][quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 21:15"]

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 18:14"]Lokakuussa mennyt ruokakauppoihin näköjään 339,07 ja syyskuussa 190,32 euroa. Just tilitapahtumista laskin. Syyskuussa mukana oli paljon pesuaineita ym. varastojen täydennystä. Perheessä kaksi aikuista, kaksi alakouluikäistä ja yksi ylimääräinen teini välillä viikonloppuisin. Kotona syödään aamupala, välipala, päivällinen ja iltapala.    [/quote] "Ylimääräinen". Sinähän herttainen olet. Syyskuussa on syöty juuri lihatonta makaronilaatikkoa ja elätte paskassa? Tai sittenn kuulutte siihen nyrkillä tapettavien heimoon, joita kääpiöiksikin kutsutaan. Meillä ostetaan pesuaineistakin jotakin ihan joka viikko. Vähintäänkin pyykinpesujauheet ja shampoot sekä saippuat. Lisäksi kosteusvoiteet saa marketista paljon edullisemmin kuin apteekista ja on ihan yhtä hyvää. Silti kosteusvoiteita ostetaan viiden hengen perheeseen kolme tuubia viikossa. Juodaanko teillä edes maitoa? Tai eihän kääpiöt varmaankaan tarvitse puolta litraa päivässä.

[/quote]

No sinähän se vasta herttainen olet. Maitoa lapset juovat kyllä, samoin makaronilaatikossa on lihaa makaronin, muna-maitoseoksen, juuston, korppujauhon ja mausteiden lisäksi. Suihkussa käydään päivittäin, tyttäret pitkä- ja paksutukkaisina kuluttavat sampoota reilusti. Tiski- ja pesukoneet käyvät päivittäin. En vaan kertakaikkiaan saa kulumaan kauppaan enempää rahaa, vaikka isot kassit sieltä kannankin. Juju on vaan siinä, että kaupassa käydään kerran viikossa listan kanssa, eikä meidän jääkaapissa ole koskaan mitään ylimääräistä. Vain kaikki tarpeellinen, mitä kukakin perheestä haluaa. 
[/quote]
No en usko tuota syyskuun 190 euroa. Ei vaan voi olla.
[/quote]

Lähetänkö tiliotteen

Vierailija
31/55 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee n. 500-600e/kk. Kaksi aikuista ja kaksi pientä lasta. Tuohon sisältyy myös pesuaineet, vaipat ja satunnaiset pienet vaateostot lapsille. Perusruokaa ostetaan, joskus myös eineksiä. Käyn Lidlissä ja K-Supermarketissa. Tuosta voisi tinkiä paljonkin jos jättäisi turhat (esim. keksit, limsat, sipsit, karkit) pois.

Vierailija
32/55 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

PROVO

Vierailija
33/55 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee ehkä kans n 1400e/kk ruokaan. Yritän tehdä vaihtelevaa, monipuolista ja terveellistä ruokaa.

Aamupalalla  (5h), lounaalla (3 aikuista), välipala(1-2 aik) Päivällinen (2 aik ja 3 teiniä) ja iltapalalla 5.

Meillä saa myös lasten kaverit ruokaa.(aika usein on 3 ylimääräistä teinipoikaa pöydässä) Usein viikonloppuisin on lisäksi 2 aikuista ruokapöydässäni.

Perheen ruokalaskua kasvattavat myös keskikokoinen koira ja 6 kissaa

Vierailija
34/55 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole seurannut ruokamenoja pitkään aikaan, mutta kyllä siihen paljon rahaa menee. Hyvä että selvitit tuon omalta kohdaltasi. Tuota summaa voi varmasti saada halutessaan pienemmäksi. Nyt luultavasti ostat hyvää ja laadukasta ruokaa hintaan katsomatta ja viikonloppuna vielä vähän kalliimpaa. Jos sinulla on tuohon nykyiseen kulutukseen varaa, niin en toisaalta halua sinua tuomitakaan. Kun omaa kulutusta olen miettinyt, niin jos rahaa olisi käytettävissä enemmän, panostaisin mieluummin parempaan ruokaan kuin johonkin turhaan krääsään. 

Otathan pojat mukaan kokkauspuuhiin, jotta he oppivat hyviksi ruuanlaittajiksi. Tämä on nykyaikana tärkeää, koska monetkaan naiset eivät osaa laittaa ruokaa tai kokkaavat luokattomia pöperöitä. Monessa perheessä mies on pääkokki ja nainen toimii apulaisena.

Vierailija
35/55 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeä summa ruokaan. Paljonkohan tuostakin on kaikkea turhaa. Meillä kaksi aikuista ruokaan 400€/kk. Suosin paljon kasvisruokia. Karkkipäivä kerran viikossa. Ei mitään ylimääräisiä sokerilitkuja. Terveellistä perusruokaa ja minä myös suosin luomua.

Vierailija
36/55 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 2 aikuista ja 3 teiniä. Ruokaan menee noin 800-900 eur / kk + lisäksi vanhempien työpaikkalounaisiin noin 200 eur / kk. Olemme hyvätuloisia, joten ostamme sitä, mitä huvittaa, emmekä pahemmin mieti hintoja. Suosimme myös kotimaista ja osittain luomuakin (emme tosin ihan kaikissa tuotteissa, esimerkiksi liha on yleensä tavallista kotimaista). Jos olisi tarve, pystyisin helposti laskemaan ruokalaskua useilla satasilla kuukaudessa miettimällä tarkemmin, mitä ostan ja mistä. Mihin ihmeeseen te saatte kulumaan 1400 eur / kk? Syöttekö eineksiä joka päivä?

Vierailija
37/55 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuokin totta kyllä, mieluummin kunnon ruokaa kuin turhaa tavaraa. Ja niinhän se on meillä ollutkin, pyrin ostamaan mahdollisimman terveellistä ja monipuolista ruokaa eikä se ole ihan ilmaista. Enkä muista milloin viimeksi olen kaupassa käydessä joutunut laskemaan mitä ostokset tekee yhteensä ja että "onko vielä tähän varaa". Toki mä koetan vähän kilohintoja katsoa, mutta ostopäätöksessä vaikuttaa kyllä muutkin tekijät kuin pelkkä hinta.

Vierailija
38/55 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee saman verran , 2 aik ja 3 lasta, ehkä osta edes luomua ja kotimaista vaan yleensä kaikkein halvimman  vaihtoehdon. Syödään paljon hedelmiä, rahkaa, kanaa...

Vierailija
39/55 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei syödä eineksiä "joka päivä". Ihan tavallista perusruokaa, runsaasti tuoreita vihanneksia ja hedelmiä, kotimaista lihaa ja kalaa, kokolihaleikkeleitä, maitotaloustuotteita, leipää jne. Lapsilla on kerran viikkoon karkkipäivä, muulloin en ostele karkkeja tai limsoja tms.

Tuohon 1400 euroon on laskettu mukaan kaikki pesuaineet, hygieniatuotteet, wc- ja talouspaperit jne mutta silti.

En itsekään ymmärrä kuinka rahaa voi mennä noin paljon. Lidlissä pyrin käymään mahdollisimman paljon, mutta muissakin kaupoissa tulee kyllä käytyä.

Vierailija
40/55 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on 2 aikuista ja 9-,6- ja 4-vuotiaat lapset ja viimeisimmässä s-bonus laskemassa oli ruokakauppoihin mennyt aika tarkkaan 600€. Olen tarkka hintojen suhteen tosin toki voisi vielä vähän kiristääkin.