Olen 18, ja elän enää vain vuosia. Kysykää?
Mulla on monta sairautta jotka tappaa hitaasti. Elän ehkä 25-vuotiaaksi, ehkä jopa 30. Sairauksia en kerro :) Kysykää vaan jos kiinnostaa.
Kommentit (37)
Ap, äitisi koirat voi caikka jäädä auton alle. Ei ne voi estää sua tekdmästä mitä haluat. Sun äiti on outo.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 14:03"]Miten perheesi/läheisesi suhtautuu tähän?
[/quote]
Äiti jaksaa muistuttaa siitä kokoajan, poikaystävä taas sulkee silmänsä koko asialta ja haluaa ajatella että olen terve .Sukulaiset ja ystävät eivät tiedä tästä.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 14:03"]Miten ajattelit elää nyt?
Itse sain diagnoosin ja samalla kuolemantuomion. No kuitenkin sitten selvisin, ehkä kokeilulääkkeiden ansiosta. En oikein koskaan ole osannut palata takaisin elämään jossa suunnitellaan tulevaisuutta. Se tulevaisuuden suunnittelemattomuus kaduttaa minua vaikka yleensä neuvotaan elämään hetkessä.
[/quote]
Normaalisti,opiskelen ja valmistun 2016 keväällä. En vaan halua elää hetkessä, haluan opiskella ja tehdä töitä tulevaisuutta varten, sen toivossa että jospa eläisinkin pitempään...
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 14:04"]Varmasti tosi raskasta. Näkyykö sairaudet susta mitenkään? Onko kipuja tai muuta, joka haittaa/ muistuttaa niistä? Onko varma, ettei lääketiede ehdi pelastamaan sua liian aikaiselta kuolemalta? Elätkö ns normaalia elämää? Onko sulla poikaystävää?
[/quote]
Kipuja on välillä. Ulkoisesti musta näkyy iho-ongelmat ja huonot hiukset. Lääketieteessä on jo keksitty mahdollinen ratkaisu tähän, joka toimii, mutta tulee varmaan 10 vuoden päästä meille normaaleillekkin ihmisille. Varmasti kallis toimenpide, ja muutenkin minulla on siihen mennessä tullut paljon komplikaatioita..
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 14:09"]Jaa että pitää hoitaa äidin koiria, ja et pääse matkustamaan. Jos rahaa kerran on, niin on koirahoitoloitakin keksitty. Miksi ei äiti hoida piskejään?
[/quote]
Niin.. Kysy häneltä. Koirahoitola ei hänelle käy
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 13:55"]Mulla on monta sairautta jotka tappaa hitaasti. Elän ehkä 25-vuotiaaksi, ehkä jopa 30. Sairauksia en kerro :) Kysykää vaan jos kiinnostaa.
[/quote]
Niin mäkin luulin ollessani tuon ikäinen. Oli aika kokemuksellisia vuosia nuo kun elin kuin viimeistä päivää, en kadu ;)
Nyt olen 37 ja elän hyvin tavallista perhe-elämää, sairauteni kanssa. Työelämässä myös. Olen aika yllättynytkin että elämä kantaa, vieläkin!
Pystyisitkö sairaudesta huolimatta saamaan lapsia? Jos voit, oletko ajatellut tehdä yhtään jatkamaan elämää, ikäänkuin muistona ja perintönä itsestäsi?
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 14:53"][quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 13:55"]Mulla on monta sairautta jotka tappaa hitaasti. Elän ehkä 25-vuotiaaksi, ehkä jopa 30. Sairauksia en kerro :) Kysykää vaan jos kiinnostaa.
[/quote]
Niin mäkin luulin ollessani tuon ikäinen. Oli aika kokemuksellisia vuosia nuo kun elin kuin viimeistä päivää, en kadu ;)
Nyt olen 37 ja elän hyvin tavallista perhe-elämää, sairauteni kanssa. Työelämässä myös. Olen aika yllättynytkin että elämä kantaa, vieläkin!
[/quote]
Ihana kuulla!<3
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 14:53"]Pystyisitkö sairaudesta huolimatta saamaan lapsia? Jos voit, oletko ajatellut tehdä yhtään jatkamaan elämää, ikäänkuin muistona ja perintönä itsestäsi?
[/quote]
Pystyisin. En todellakaan aio, sillä sairauteni on perinnöllisiä. Lapset ovat ihania, mutta.. en halua kellekkään tätä kärsimystä. :(
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 14:54"][quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 14:53"][quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 13:55"]Mulla on monta sairautta jotka tappaa hitaasti. Elän ehkä 25-vuotiaaksi, ehkä jopa 30. Sairauksia en kerro :) Kysykää vaan jos kiinnostaa.
[/quote]
[/quote]
Ihana kuulla!<3
[/quote]
Vielä kysyisin, että mitä hullua tuli tehtyä nuorena? :)
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 14:59"][quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 14:54"][quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 14:53"][quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 13:55"]Mulla on monta sairautta jotka tappaa hitaasti. Elän ehkä 25-vuotiaaksi, ehkä jopa 30. Sairauksia en kerro :) Kysykää vaan jos kiinnostaa.
[/quote]
[/quote]
Ihana kuulla!<3
[/quote]
Vielä kysyisin, että mitä hullua tuli tehtyä nuorena? :)
[/quote]
Reppureissasin, työskentelin ulkomailla useassa hommassa ja useassa maassa, rälläsin myös aikamoisen summan n 25 000 mk taivaan tuuliin "huvitellen".
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 14:55"]
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 14:53"]Pystyisitkö sairaudesta huolimatta saamaan lapsia? Jos voit, oletko ajatellut tehdä yhtään jatkamaan elämää, ikäänkuin muistona ja perintönä itsestäsi? [/quote] Pystyisin. En todellakaan aio, sillä sairauteni on perinnöllisiä. Lapset ovat ihania, mutta.. en halua kellekkään tätä kärsimystä. :(
Ymmärrän tuon, perinnöllisyys kyllä on jo aika painava poissulkeva asia...toisekseen väitän, että jos sinulla olisi lapsia, kuolemaa olisi vielä kamalampi odottaa, kun lapset pitäisi jättää (oletettavasti heidän ollessaan vielä pieniä). Äitinä en keksi mitään kamalampaa, kun kuoleman joka tulee lasten ja vanhempien väliin.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 15:08"][quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 14:55"]
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 14:53"]Pystyisitkö sairaudesta huolimatta saamaan lapsia? Jos voit, oletko ajatellut tehdä yhtään jatkamaan elämää, ikäänkuin muistona ja perintönä itsestäsi? [/quote] Pystyisin. En todellakaan aio, sillä sairauteni on perinnöllisiä. Lapset ovat ihania, mutta.. en halua kellekkään tätä kärsimystä. :(
Ymmärrän tuon, perinnöllisyys kyllä on jo aika painava poissulkeva asia...toisekseen väitän, että jos sinulla olisi lapsia, kuolemaa olisi vielä kamalampi odottaa, kun lapset pitäisi jättää (oletettavasti heidän ollessaan vielä pieniä). Äitinä en keksi mitään kamalampaa, kun kuoleman joka tulee lasten ja vanhempien väliin.
[/quote]
[/quote]
Mä taas koen että juuri lapset ovat pitäneet mut elämässä kiinni, ilman heitä olisin luovuttanut omahoidon osalta jo ajat sitten. Kuolema ei enää pelota, tiedän että elämä jatkuu, lapsissani. Jokainen päivä on lahja mutta jos vielä 10 vuotta onnistuisin kuin ihmeen kaupalla elämään ehtisin saada lapset täysi-ikäisiksi ja olisin siis onnistunut enemmän kuin hyvin
:)
-se 37 v-
"mut sit on näitä jaksoja ku aattelee vaan että elämä on ohi kohta - eikä mun elämässä oo tapahtunu vielä mitään hyvää asiaa" -ap
Ja ap on kuitenkin parisuhteessa? Melko kiittämätön kakara, se "hyvä asia" olisi varmaan lottovoitto. Tuolla asenteella voi olla vaikea olla kiitollinen tulevista vuosista...
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 14:50"]
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 14:09"]Jaa että pitää hoitaa äidin koiria, ja et pääse matkustamaan. Jos rahaa kerran on, niin on koirahoitoloitakin keksitty. Miksi ei äiti hoida piskejään? [/quote] Niin.. Kysy häneltä. Koirahoitola ei hänelle käy
[/quote]
Olet 18-vuotias. Aikuinen. Ne on äitisi koiria. Mikä SINUA estää matkustamasta?
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 14:07"]
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 14:01"]
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 13:59"]Ahdistaako sua? oletko saanu minkäänlaista rauhaa ajatukselle?Onko suunnitelmia mitä haluat tehdä vielä? tsemppiä!!! [/quote] Viimeaikoina ihan hitosti :( Välillä en muista koko asiaa, mut sit on näitä jaksoja ku aattelee vaan että elämä on ohi kohta - eikä mun elämässä oo tapahtunu vielä mitään hyvää asiaa. Haluaisin matkustella, mutten voi koska minun pitää huolehtia äitini koirista (4 kpl).. Rahaa kyllä olisi koska käyn töissä ja opiskelen :/ Kiitos <3
[/quote]Ei usein ihmisillä mitään sen suurempia juttuja elämässä tapahdukkaan. Vaan aika tasaista tylsyyttä useimmilla. Matkustelu ei ole niin hienoa kuin väitetään. Pienistä jutuista niitä iloja saa. Vain harvoilla ja valituilla elämä menestystarinaa.
[/quote]
Riippuu missä matkustelee. Ei se pakettimatka rannalle toisten suomalaisturistien viereen kovin upea olekaan.