Laihduttaminen normaalipainoisena
Onko vinkkejä?
Painan 57 kg ja olen 166 cm pitkä. Tiedän, että olen normaalipainoinen. Omaan kuitenkin sellaisen luuston, että näytän todella rasvaiselta jo ihan normaalipainoisena. Itselleni ihannepaino on normaalipainon alarajoilla, eli noin 50 - 53 kg. Olen painanut samalla pituudella 45 kiloa ja minulle sanottiin silloinkin että "onhan sulla vähän vatsaa". Omaan siis rasvaisen ja aika löysän vartalon. Eli kyllä, tiedän olevani normaalipainoinen. Haluan kuitenkin laihtua hieman.
Nyt paino on junnannut paikallaan ties kuinka kauan. Olen yrittänyt lisätä arkiliikuntaa. Herkkuja en juurikaan syö, erikoiskahveja lukuun ottamatta. Pitääkö kalorit laittaa tässä tapauksessa todella alhaiselle painon pudottamiseksi?
Kommentit (4)
Älä laihduta . Tee lihastreenejä vähintään 2 kert. viikossa koko keholle.
Todella laihoillakin ihmisillä voi vatsa roikkua, kun syvät vatsalihakset eivät ole kunnossa. Treenaa. Vaikka paino nousisikin, on lopputulos silti hoikemman oloinen kun saat lihaksillesi ryhdin.
Täsmälaihduttaminen tietyistä paikoista ei ole mahdollista kuin rasvaimulla. Laihtuessa rasva lähtee tasaisesti kaikkialta, mukaanlukien kasvoista. Itse en laihduta yli kolmikymppisenä normaalipainoisena juuri tämän takia, sillä en halua luurankokasvoja.
Painoindeksisi on 20,8 eli olet normaalipainon alapäässä.
Älä siis laihduta, vaan ala harjoittaa lihaskuntoasi kuten tuossa edellä jo ehdotettiinkin.
Todennäköisesti sun kannattaisi ennemmin pyrkiä muuttamaan kehonkoostumusta. Arkiliikunta ei oikein siihen riitä. Onko lihaskuntoharjoittelu ihan mahdoton ajatus?