minkä ikäisen lapsen tilille vanhemmilla ei ole enää asiaa? Onko se 18v?
Että pääsee siirtelemään rahoja ja näkemään tilin tilanteen?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä oli joku oikeusjuttukin kun lapsen tilille oli säästetty lapsilisiä ja sitten äiti käyttikin ne, niin ei tullut tuomiota äidille, kun lapsi haastoi vanhempansa oikeuteen
Lapsilisä maksetaan äidille ja se on äidin rahaa, ei lapsen.
Se on lapsen rahaa, jos se on lapsen tilillä.
Ei ole. Meillä pojan lapsilisä maksettiin lapsen tilille. Hän sai alaikäisenä sedältään perinnön. Perintörahat olivat samalla tilillä. Olin lapseni edunvalvoja ja tein vuosittain maistraattiin selvityksen tilin ja rahojen käytöstä. Nostin vuoden aikana tililtä lapsilisien verran rahaa, muita rahoja sieltä ei käytetty. Liitin maistraatin selvitykseen Kelan päätöksen lapsilisän maksamisesta, päätöksessä sanotaan, että lapsilisä maksetaan äidille, Tämä asia oli maistraatille ok.
Ei kai ne tuollaiseen puutu, kun olisit milloin tahansa voinut vaihtaa lapsilisien maksutilin omaksi tilikseksesi. Mikä oli syynä, että maksettiin lapsen tilille. Huonoa rahan kierrättämistä tuollainen. Vähän harmaata aluetta.
Vierailija kirjoitti:
Oma vaimoni käy tililläni vaikka olen jo 34v. Mutta se onkin sellainen lokki kuin kaikki muutkin naiset.
ja minkähän takia olet antanut pankkitunnuksesi vaimollesi?
Ei ole. Meillä pojan lapsilisä maksettiin lapsen tilille. Hän sai alaikäisenä sedältään perinnön. Perintörahat olivat samalla tilillä. Olin lapseni edunvalvoja ja tein vuosittain maistraattiin selvityksen tilin ja rahojen käytöstä. Nostin vuoden aikana tililtä lapsilisien verran rahaa, muita rahoja sieltä ei käytetty. Liitin maistraatin selvitykseen Kelan päätöksen lapsilisän maksamisesta, päätöksessä sanotaan, että lapsilisä maksetaan äidille, Tämä asia oli maistraatille ok.