Vanha musla hopealusikka hinta
Te, jotka olette myyneet perintöhopeaanne, mitä olette saaneet vanhoista lusikoista?
Minulla iso vanha musla hopealusikka. Haluaisin suuntaa antavia hinta-arvioita, etten joudu huijatuksi.
Kommentit (10)
Oli tosi hyvä että oli kaikki oleelliset tiedot tuossa, kuten hopean laatu ja paino.
Onhan se hopeaa eikä alpakkaa?
Hinta riippuu myös siitä, onko joku design enemmän vai vähemmän tunnettu.
Sanoit että lusikka on iso, onko se siis tarjoiluotin?
Ei niillä rikastu, jos joku liike ostaa sinulta hopeisen ruokalusikan, saat siitä joitakin euroja.
Jos itse myisin tavanomaista hopea lusikkaa, en odottaisi saavani siitä kymmentäkään euroa.
Mutta katso niiden liikkeiden sivuilta, jotka myyvät käytettyjä hopeisia ruokailuvälineitä
Katsele tuolta hopea esineiden hintoja:
https://www.wanhaelias.fi/tuotteet/hopeat/page/4/
Okei kiitos vastauksista. Mä en tosiaan tiedä mitä hopeanlaatua on tai edes painoa. Sen verran löysin että uutena vastaavanlaisesta tarjoilulusikasta hinta oli 185e, jollakin sivulla.
Tästä tuskin niin paljon saa, kun on vanha ja tummunutkin..
Ap
Vierailija kirjoitti:
Okei kiitos vastauksista. Mä en tosiaan tiedä mitä hopeanlaatua on tai edes painoa. Sen verran löysin että uutena vastaavanlaisesta tarjoilulusikasta hinta oli 185e, jollakin sivulla.
Ap
Paino vaikuttaa hintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Paino vaikuttaa hintaan.
Hopeinen ruokalusikka on useimmiten muutamien eurojen arvoinen kun myyt sitä liikkeeseen.
Tarjoilulusikka on eri asia kuin ruokalusikka, painaa enemmän ja on siksi arvokkaampi, mutta
silti vaikka uusi maksaisi 185 euroa, ei liike maksa käytetystä tarjoilulusikastakaan suuria summia,
etsi niiden liikkeiden sivuilta jotka myyvät käytettyjä, samanlainen lusikka ja katso sen myyntihinta,
niin jos lusikkaa myydään 30 euroon, eivät liikkeet maksa ehkä kuin n. 5-10 euroa, jos ostavat sinulta sen lusikan.
Huutonetissä voit myydä itse ja saada paremman hinnan.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mitäpä jos ihan ensin puhdistaisit ja kiillottaisit sen taas hopeiseksi?
Laita pesualtaan pohjalle alumiinifolio ja kääri löyhästi lusikka myös folioon. Sitten ruokasoodaa muutama lusikallinen ja kuumaa vettä niin että peittää hyvin koko lusikan. Anna vaikuttaa parikyt minuuttia ja sitten kurkkaa tarviiko käsittely toistaa.
Voit laittaa samaan vaivaan kaikki hopeakorut ja lusikat altaaseen kirkastumaan.
Sitten kun lusikka on taas oikean värinen kerro meille mitä siinä lukee pienellä präntillä.
Hopean puhdistus – asiantuntijan vinkit: https://www.meillakotona.fi/artikkelit/hopean-puhdistus-asiantuntijan-v…
"Vinkit antoi Kultakeskus Oy:n hopeatuotepäällikkö Pekka Laine."
Kysy jostain antiikkiliikkeestä. Arvioivat yleensä ilmaiseksi.