Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuukausirahan suuruus lukiolaisella?

Vierailija
18.09.2021 |

millaisia teillä on?

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

200 euroa mutta lisäksi maksan mautoon ja harrastuksiin liittyvät kulut

Vierailija
2/57 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

150e kk. Eihän se paljon ole 18-v täyttäneelle.

Mutta kaikki kulut maksetaan, puhelin, auton tankkaus (rinnakkaisluottokortti), vakuutukset autoon, vaatteet, abiristeily ja penkkarimatka ym.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksamme siis vaatteet, kampaajan jne. 

mietin ihan sitä ns käyttörahaa, nyt se on ollut noin satasen, mutta eihän mihinkään ole kulunut, kosska korona

ap

Vierailija
4/57 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mietin ihan sitä ns käyttörahaa, nyt se on ollut noin satasen, mutta eihän mihinkään ole kulunut, kosska korona

ap

Satanen on aika ankea käyttöraha. Sillä jää helposti porukoiden ulkopuolelle.

Vierailija
5/57 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Satanen on aika ankea käyttöraha. Sillä jää helposti porukoiden ulkopuolelle.

no hän aloitti just lukion ja sen takia just olenkin sitä nostamassa... ei toi ole kulunut myöakään nyt mihinkään kun missään ei ole käynyt

ap

Vierailija
6/57 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausirahan suuruus riippuu siitä kuinka paljon hän käy töissä ja mitä työnantaja tästä työstä maksaa.

Vierailija
7/57 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos ottaisit semmosen linjan et pidät sen pienemmän käyttörahan ja jos tulee tarvetta isommalle käyttörahalle niin sit lisätään. Kai se lukioikäinen osaa itse sanoa että rahat on vähissä?

Vierailija
8/57 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nuoret kävivät kesätöissä ja saivat sieltä rahaa oikein mukavasti, kun verojakaan ei ollut. Minä maksan normaalit vaatteet, kulkemiset, ruuat jne. Nuoret maksavat viihteensä itse.

Vierailija
9/57 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuukausirahan suuruus riippuu siitä kuinka paljon hän käy töissä ja mitä työnantaja tästä työstä maksaa.

Tämä. Maksan tietenkin oman perheen kanssa tapahtuvat reissut ja niistä menevät menot, mutta en maksa pian 18 vuotiaalle mitään kavereiden kanssa hengailuja, vaan nuori kustantaa ne luonnollisesti itse palkkarahoistaan.

Vierailija
10/57 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 1160€ ollut jo 15 vuotiaasta. Saa lapsilisän, elarit ja minä laitan elareita vastaavan summan. Maksan asumisen, mutta muista menoista hän vastaa itse.

Vierailija
11/57 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos ottaisit semmosen linjan et pidät sen pienemmän käyttörahan ja jos tulee tarvetta isommalle käyttörahalle niin sit lisätään. Kai se lukioikäinen osaa itse sanoa että rahat on vähissä?

Tässä on se huono puoli, äiti saa päättää onko meno tarpeellinen vai ei.

Kk rahan saa lapsi käyttää miten käyttää

Vierailija
12/57 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiolainen voi hankkia osa-aikatöistä rahaa. Jotkut näköjään haluavat kasvattaa kermap*rseitä.

Vierailija
13/57 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä. Voi käydä myös niin, että kituuttaa pienellä kuukausirahalla ja lukioaika jää elämättä.

Vierailija
14/57 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole kuukausi tai viikkorahaa ollut koskaan. Ostamme tarvittavat jutut. Teini ei pyöri ostareilla tms missä olisi rahalle tarvetta. Hän tietää että raha ei kasva puussa, on ollut kesätöissä ja saanut esim. synttärilahjaksi sukulaisilta tai kummeilta rahaa. Säästäväinen luonne on omilla rahoillaan ostanut esim. oman tietokoneen.

Vierailija
15/57 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukiolainen voi hankkia osa-aikatöistä rahaa. Jotkut näköjään haluavat kasvattaa kermap*rseitä.

Plus kesätöistä.

Vierailija
16/57 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on järjettömin vaihtoehto. Siinä antaa ihan hemmetisti tasoitusta muille laudatureista taisteleville.

Vierailija
17/57 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

50€ kk. Ei pysty antamaan enempää. Kaksi lukiolaista. Lisäksi maksetaan puhelin ja salikortti sekä vaatteita. Töitä on sitten tehneet lisäksi käyttörahaa varten.

Vierailija
18/57 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on järjettömin vaihtoehto. Siinä antaa ihan hemmetisti tasoitusta muille laudatureista taisteleville.

Tämän osa-aikatyökommentin kirjoitti E:n paperit aikanaan kirjoittanut työteliäs opiskelija. Laudaturejakin tuli. Ei edes kannata olla pelkästään nenä kirjassa saavuttaakseen hyvää opintomenestystä.

Vierailija
19/57 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän osa-aikatyökommentin kirjoitti E:n paperit aikanaan kirjoittanut työteliäs opiskelija. Laudaturejakin tuli. Ei edes kannata olla pelkästään nenä kirjassa saavuttaakseen hyvää opintomenestystä.

Opiskelun lisäksi kannattaa olla rentouttavaa tekemistä ja sellaista hesetyö tuskin on suurimmalle osalle. Jos kysytään oikislääkiskauppiksen opiskelijoilta kuinka moni teki lukioaikana säännöllisesti osa-aikatöitä, en usko osuuden olevan kovin korkea.

Vierailija
20/57 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 euroa. Tytär oli kesätöissä lähes kahdeksan viikon ajan ja tekee silloin tällöin ilta- ja viikonlopputöitä. Aivan kuten minä ja nuoren isäkin aikanaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän