Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lymfooma pelottaa

Vierailija
17.09.2021 |

Löysin viikolla solisluun läheltä n. 1 cm kokoisen patin, jota näytin työterveyslääkärille. Tämä tunnusteli sitä ja vähätteli, että se tuntuu hyvänlaatuiselle kun se liikkuu ja ei ole suuri. En uskonut häntä ja varasin ajan yksityiselle ultra- ja ohutneulatutkimuksiin erikoistuneelle lääkäriasemalle. Aika on vasta ensi viikolla ja tuntuu, etten kestä tätä epätietoisuutta. Itken koko ajan. Varaudun mielessäni pahimpaan, jopa hyvästelemään rakkaimpani... Tiedän että imusolmukesyövissä on hyvä ennuste, mutta valitettavasti tiedän useamman tapauksen läheltä joka on menehtynyt siihen.

Kaipaisin tähän väliin vertaistukea, onko täällä ketään jolla sama olisi paljastunut hyvänlaatuiseksi tai sitten syöväksi, mutta on toipunut?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

En tajua miksi lääkärit vähättelevät näitä. Pään ja kaulan alueen patit ovat valitettavan usein syöpää. Tiedän yhden jolle sanottiin pienestä villiintyneestä imusolmukkeesta samaa kuin ap:lle. Kaikkialle levinnyt, lopulta hautaan vienyt Hodkinin tautihan se lopulta oli.

Vierailija
2/9 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tosiaan noita ei voida ultrata heti, vaan kehotetaan seuraamaan kuukausi? Sehän on todella pitkä aika ja otollinen syövän leviämiselle. Tuntuu että räjähdän tästä tuskasta. -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tosiaan noita ei voida ultrata heti, vaan kehotetaan seuraamaan kuukausi? Sehän on todella pitkä aika ja otollinen syövän leviämiselle. Tuntuu että räjähdän tästä tuskasta. -ap

Suomalaista huippuhoitoa. Enjoy!

Vierailija
4/9 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla todettiin reilu kolme vuotta sitten lymfooma. Hoidot meni hyvin ja nyt olen elämäni kunnossa. Älä pelkää. 

Vierailija
5/9 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuli koronarokotteen jälkeen imusolmukkeen turvotusta solisluun alueella. Eli jos olet ottanut rokotteen, niin jos helpottaa, niin voi johtua siitäkin :)

Vierailija
6/9 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut myös solisluun kohdalla samankokoinen rasvapatti. Liikkui ihon alla jne. Ei aina kannata ajatella pahinta, ja mikä ikinä se onkaan, suomalainen terveydenhoito on tasokasta, jäät henkiin!

Vierailija
7/9 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elonroihua-bloggaaja meinasi kuolla pahanlaatuiseen imusolmukesyöpään, oli ehtinyt jo niin isoksi kun löydettiin. Nyt viitisen vuotta myöhemmin on yhä elossa vaikka rankat hoidot veivätkin pyörätuoliin.

Vierailija
8/9 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut myös solisluun kohdalla samankokoinen rasvapatti. Liikkui ihon alla jne. Ei aina kannata ajatella pahinta, ja mikä ikinä se onkaan, suomalainen terveydenhoito on tasokasta, jäät henkiin!

On imusolmuke, ei rasvapatti.

Vierailija
9/9 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista, vaikka oloni kurjistuu vain entisestään. 

Toivon että se olisi hyvänlaatuinen imusolmuke. Vaikka tottahan se valitettavasti on, että useimmiten nämä aristamattomat patit ovat syöpää. En ole nukkunut ja syönyt koko viikkona lainkaan. Tuntuu myös että en luota enää lääkäreihin, minulla on jo ennestään heistä pelkkiä huonoja kokemuksia. Juuri tuota vähättelyä ja/tai sitten törkeitäkin töksäytyksiä. -ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä