Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Talous- ja velkaneuvontaa, kiitos

Vierailija
01.11.2014 |

Tulot n. 1595e netto. Sis. lapsilisän ja elatustuen yhdestä lapsesta.

Menot: vuokra 690, sähkö 45, puhelin 25, netti 25, luottokorttivelkaa (kaksi eri) yhteensä 2500, josta lyhennys kuukausittain 300-400, opintolainaa on, en vielä sitä pysty lyhentämään. Luotolla joudun ostamaan mm ruokaa joka kk, joten en saa lyhennettyä käytännössä ollenkaan. Jos luulen, että nyt pääsen kukkaron herraksi, tulee aina joku ylimääräinen lasku kuukaudessa, joten tuloista ei laskujen jälkeen riitä ruokarahaksi. Ns. ylimääräisiä laskuja esim. lapsen harrastus, eläinlääkäri tai ihmislääkäri, vakuutus (on kotivakuutus, koirilla on vakuutukset, ja meillä ihmisillä henki, lapsella tapaturmavakuutus). En uskalla vakuutuksistakaan luopua.. Sitten sattuu kuitenkin jotain.

Tiedän, että ostan turhaa (esim herkkuja), mutta jotenkin sitä haluaa juhlaa arkeen työviikon jälkeen. En polta ja juon alkoholia todella harvoin.

Lemmikkejä löytyy, niistä ei luovuta. Rahaa menee tietenkin useampi kymppi kuukaudessa ruokiin ja kissanhiekkaan (on koiria ja kissoja).

Olen yksinhuoltaja, joten joudun maksamaan kaiken yksin.

Lapsella yksi (kallis) harrastus, josta ei myöskään luovuta. Tässä onneksi lapsen isä auttaa, maksaa osan.

Asunto on kallis, mutta muuta ei ole tällä seudulla. Poiskaan ei muuteta, koska työ ja koulu täällä, myös kaupat, kirjasto ja muu tarvittava kävelymatkan päässä.

Autoa ei ole, vaikka siitä haaveilen. Työmatkat hoituvat kävellen, syön töissä eväitä. Lehtitilauksia ei ole. Osamaksua ei ole, vain nuo luottokorttivelat (ja se opintolaina).

Tuntuu etten koskaan pääse veloistani. :(  Olisi kiva joskus esim. sisustaa kotia. :(

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko ap katosi?

Vierailija
42/54 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä oot opiskellut ku noin pieni palkka? Kannattaako ottaa isoa lainaa ihan joka opintoon? Jätä ne vakuutukset ym siksi aikaa, että saat ne velat maksettua. Ja kun kissoja tai koiria kuolee niin et ota lisää kun ei sulla ole varaa niitä pitää. Elämän realiteetit ihan hukassa tollaisella taloudella!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö saa sossusta mitään?

Vierailija
44/54 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
45/54 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkoseksi

Vierailija
46/54 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinten vakuutukset lopettaisin ainakin ja muitakin tarkistaisin.Pystyisitkö muuttamaan lainat yhdeksi luotoksi jolloin kuukausierä pienenisi?

Vierailija
47/54 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä vakuutuksista luopuisi, tapaturmavakuutus taitaa olla alle 20 e vuodessa, samoin henkivakuutus. Jos on tuota kalliimpia niin kysy tarjous muualta, ainakin meidän vakuutusyhtiössä nuo on alle 40 e vuodessa yhteensä.

Itse luopuisin myös eläimistä, koiran vakuutus maksaa useita satasia vuodessa plus omavastuu ja muutenkin eläimistä tosi paljon kuluja.

Luottokorttivelkakin on tosi suuri, etkö aiemmin tajunnut että elät yli varojesi?

Vierailija
48/54 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy luottokorttiyhtiöistä voitko tehdä maksusuunnitelman, että maksat pienempää kk-erää. Jos saat lyhennyssumman pienemmäksi,pääset tilanteeseen jossa ei tarvitse vinguttaa korttia uudestaa ja lopulta korttivelat on poismaksettu. Sitten jää sekin kk-summa käyttöösi.

Vierailija
49/54 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän ap jätti vastaamatta?

Vierailija
50/54 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
51/54 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kituutat hetken niin sitten sinulla on enempi käyttövaraa niihin herkkuihin yms myöhemmin. Laitat vaikka netin pois ja käytät vaan kännykän nettiä pari kuukautta jne. 

Vierailija
52/54 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mietin usein myös (pakon edessä) raha-asioita ja mihin kaikkeen rahattomuus vaikuttaa. Mun täytyy sanoa, että mä vihaan mun elämää. Mä vihaan mun elämää siitä huolimatta, että mulla on kaksi lasta ja vielä ainakin koti ja suurimman osan kuukautta jopa ruokaakin, mutta mutta...Mä vihaan mun elämää, koska se pyörii aina ja ikuisesti selviytyimisen ympärillä. Joka hetki päässä pyörii vain ongelmat ja murheet...mistä rahaa laskuihin, mistä rahaa ruokaan, säilyykö työpaikka ja jos se ei säily, mitä sitten teen (olen yh). En edes muista, milloin olisin voinut rentoutua ihan todella. En näe ystäviäni enää, koska en halua vahingossakaan vertailla omaa elämääni muiden elämään. Ja joo, tiedän, että jokainen meistä voi omilla valinnoillaan ja teoillaan vaikuttaa elämäänsä, mutta on tekopyhää läsyttämistä väittää, että jo kaikesta vuosia ja vuosia nipistänyt ja vähentänyt yh voisi valinnoillaan ja teoillaan ihan oikeasti vaikuttaa ratkaisevasti mihinkään. Joskus tulee yksinkertaisesti seinä vastaan ja jaksaminen loppuu. Minä luovutan tänään. En jaksa enää yrittää, miksi elämän pitäisi olla pelkkää selviytymistä. Minä valitsen luovuttamisen, en jaksa enää yhtään.

Vierailija
53/54 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 20:36"]Mä mietin usein myös (pakon edessä) raha-asioita ja mihin kaikkeen rahattomuus vaikuttaa. Mun täytyy sanoa, että mä vihaan mun elämää. Mä vihaan mun elämää siitä huolimatta, että mulla on kaksi lasta ja vielä ainakin koti ja suurimman osan kuukautta jopa ruokaakin, mutta mutta...Mä vihaan mun elämää, koska se pyörii aina ja ikuisesti selviytyimisen ympärillä. Joka hetki päässä pyörii vain ongelmat ja murheet...mistä rahaa laskuihin, mistä rahaa ruokaan, säilyykö työpaikka ja jos se ei säily, mitä sitten teen (olen yh). En edes muista, milloin olisin voinut rentoutua ihan todella. En näe ystäviäni enää, koska en halua vahingossakaan vertailla omaa elämääni muiden elämään. Ja joo, tiedän, että jokainen meistä voi omilla valinnoillaan ja teoillaan vaikuttaa elämäänsä, mutta on tekopyhää läsyttämistä väittää, että jo kaikesta vuosia ja vuosia nipistänyt ja vähentänyt yh voisi valinnoillaan ja teoillaan ihan oikeasti vaikuttaa ratkaisevasti mihinkään. Joskus tulee yksinkertaisesti seinä vastaan ja jaksaminen loppuu. Minä luovutan tänään. En jaksa enää yrittää, miksi elämän pitäisi olla pelkkää selviytymistä. Minä valitsen luovuttamisen, en jaksa enää yhtään.
[/quote]

Mitä luovuttamisesi sinulle käytännössä tarkoittaa? Mikä on vaihtoehto selviytymiselle?

Vierailija
54/54 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos yh:t etsisitte itsellenne uuden miehen? Ei tarvitsisi olla rikas tai hyvätuloinenkaan, mutta monet kulut saisi jaettua paremmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme