Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko ihminen lyhenee vanhetessaan ja koska se alkaa?

Vierailija
01.11.2014 |

Osaisiko täällä kukaan vastata. On tietysti yksilöllistä, mutta jotain suuntaa antavaa tietoa kaipailisin.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

25-30 tienoilla lähtee ensimmäistä kertaa pituus laskuun. 

Vierailija
2/12 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyheneminen alkaa 30-vuotiaana. 30-vuotiaasta alkaen ihminen lyhyenee 1 cm kymmenessä vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tällainen lyheneminen oikein johtuu? Nivelien ja rustojen kulumisesta vai mistä kummasta? En ole koskaan kuullutkaan, että ihminen lyhenisi vanhetessaan. T. 18v

Vierailija
4/12 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vitun surullista, miten varhain ihmisen rapistuminen alkaa!

MITÄ JÄRKEÄ! Elämme jonnekin 80-vuotiaaksi ja tästä ensimmäiset n. 20 vuotta mennään parempaan suuntaan. Miksei ihminen voisi kehittyä tai ainakin pitää yllä 'parikymppisen tasoa' jonnekin 40 ikävuoden tienoille? Olishan siinäkin vielä aikaa toinen mokoma sitten hiljalleen rapistua. 

:(

Vierailija
5/12 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan riippuu paljon ihmisestä. 

Vierailija
6/12 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 13:55"]

Aika vitun surullista, miten varhain ihmisen rapistuminen alkaa!

MITÄ JÄRKEÄ! Elämme jonnekin 80-vuotiaaksi ja tästä ensimmäiset n. 20 vuotta mennään parempaan suuntaan. Miksei ihminen voisi kehittyä tai ainakin pitää yllä 'parikymppisen tasoa' jonnekin 40 ikävuoden tienoille? Olishan siinäkin vielä aikaa toinen mokoma sitten hiljalleen rapistua. 

:(

[/quote]

Ihmisten elinikä on noussut 'keinotekoisesti' huiman nopeasti. Jos tämä olisi tapahtunut evoluution myötä, varmasti ihminen ns. säilyisi paremmin. 

Mutta kun eliniän kasvun taustalla on kehittynyt terveydenhoito, parantunut ravinto, vähempi fyysinen rasitus, lääkkeet yms. niin sopeutumista ei ole ehtinyt tapahtua. 

Vierailija
7/12 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 48v, 157cm. En oo vielä lyhentynyt senttiäkään. Toivottavasti en hirveesti kutistu, muuten lapsenlapset potkasee vahingossa mummon kumoon ohi mennessään :)

Vierailija
8/12 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 37v ja lyhentynyt jo 3cm. 165-->162cm :S

Vierailija
9/12 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
10/12 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin armeijaan mennessä 186 ja lähtiessä 185 cm. Siis sentti vajaassa vuodessa. Jos sama meno jatkuu, olen viisikymppisenä vähän päälle puolitoista metrinen.

Vierailija
11/12 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri sanoi, että lyhentymiseen vaikuttais hirveästi keskivartalon lihasten kunto, että mitään huonokuntoiset lyhenevät nopeammin tai enemmän, kun lihakset ei jaksa kannatella keskivartaloa. Tiedä sitten onko perää.

Vierailija
12/12 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nikamavälit madaltuu rapistuessaan ja se myös vaikuttaa rangan muotoon ja nämä molemmat syyt syövät pituutta. Ton 37-vuotiaan kannattais mittauttaa luuntiheysarvot ja ainakin turvata kalkinsaantinsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan