Kuinka helposti saa lähetymiskiellon exälle?
Mitä se vaatii, että sitä voi hakea tai pikemminkin saada sen?
Erottiin loppukesästä, mies oli sairaalloisen mustasukkainen, käytti henkistä väkivaltaa ja hänellä on päihdeongelma.
Mitään tosi vakavaa ei ole tapahtunut, mutta mies ei jätä rauhaan. Saattaa lähettää satoja viestejä päivittäin ja ilmestyä oven taakse. Summeria jos soittaa niin en tietenkään avaa ovea. Tänään oli päässyt luikahtamaan rappuun ja soitti ovikelloa. Odotin lapsia pihalta sisälle ja luulin että lapset tulivat.
Mies änkesi väkisin sisään ja oli aluksi, pari minuuttia ihan rauhassa. Kyselin mitä haluaa ja haluan että lähtee. Käytös muuttui yhtäkkiä, vaikutti olevan huumeiden tai lääkkeen vaikutuksen alaisena. Ei käyttänyt aiemmin mitään ainakaan minun tietääkseni, nyt miehen kaverit ovat kertoneet että vetää jotain.
Silmät seisoi päässä ja oli jotenkin ihan tosi pelottava. Ei puhunut mitään ja kieli oli ulkona.
Tästä tuli nyt tällainen purkaus. Järkytyin niin. Mies on tosiaan hyvässä työssä ja ihan ulkoisesti normaali, ei ikinä arvaisi.
Joka tapauksessa sain työnnettyä miehen eteisestä väkisin ovesta rappukäytävään ja vedin oven kiinni.
Ahdistaa jos änkeää tänne kun lapset ovat itsekseen kotona tai ties mitä.
Mitä syitä ja näyttöä pitää olla että että saa lähestymiskiellon. Tämä on tosi raskasta. Ja pelottavaa.
Kommentit (15)
Hain ex miehestä ennen eroa,2 todistajaa lupasi todistaa oikeudessa huutamiset,haukkumiset,kiroamiset,julkiset nolaamiseni esim kapassa,sukujuhlissa...eli henkinen väkivalta
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 12:17"]Helppoa,jos sulla on 2 todistajaa
[/quote]
Ja jos ei ole niin käy samoin kuin nro2:lle eli vasta kun on näkyviä jälkiä fyysisestä pahoinpitelystä.
Toivottavasti olet säästänyt ne sadat viestit/ pvä, ne voidaan lukea vainoamiseksi.
Miten ne kaksi todistajaa voidaan saada? Pitääkö niiden olla paikalla kun ex tunkeutuu sisään? Mitä heidän on todistettava? Miehen kaverit voivat ilmeisesti todistaa päihteistä (eri asia sitten suostuuko ne)?
Toivottavasti saat lähestymiskiellon järjestettyä mahd. pian, ap. Tsemppiä!
Minä tein näin, vein suoraan oikeustalolle vapaamuotoisen tekstin, sain väliaikaisen lähestymiskiellon.
Olimme oikeudessa ja sain kaverille pahoinpitelysyytteen ja sakon, mutta lähestymiskielto tyssättiin koska olin soittanut hänelle.
Todistajia löytyi pahoinpitelyyn, mutta kaveri ei noudattanut väliaikaistakaan lähestymiskieltoa.
Joten muista ettet saa vapaaehtoisesti ottaa mitään tatsia tyyppiin.
Kiitos neuvoista. Kaksi ja useampikin todistaja löytyy helposti. Toi huutaminen ja haukkuminen ja julkisesti nolaaminen.
Ahdistaa. En pääse jatkamaan elämääni kun se koko ajan väijyy mua. Olen ihan loppu.
Itse olet viaton pulmunen ja enkeli? Ämmät valehtelee tuon tuostakin, saadakseen "valtaa" eksiinsä.
Sama kuin perättömät raiskausilmoitukset kertoo naisten kuvottavasta ajattelutavasta.
Kyllä sä noilla saat. Tekstaritkin osa sitä.
nyt tullu lisäää vainoamislainsäädäntöä, niin se auttaa.
Jos ei halua että ex tulee omaan kotiin riehumaan niin mitä valtaa se on?
Mitä ihmeen hulluja täällä pyörii, kun pitää lyötyäkin lyödä ilkein kommentein? Itse olen saman kokenut ja ymmärrän kyllä täysin ap:n hädän ja huolen.
Ap. säästä ne tekstarit, uskon, että riittävät + kun kerrot, mitä tehnyt.Mä sain aika helposti lähestysmiskiellon ilman todistajia ja vielä täyden yksinhuoltajuuden eikä maksanut mitään.
Aika vaikea asia, koska miehellähän on oikeus tavata lapsiaan ja ottaa heihin yhteys. Kuten joku jo aiemmin sanoi niin lähestymiskiellon edellytys on se ettet sinä itse ota mitään kontaktia mieheen. Jo se et stalkkaat hänen asioitaan yhteisten tuttujen kautta on riittävä syy olla määräämättä lähestymiskieltoa.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 12:48"]Mutta oli ihanaa raskautua?
[/quote]
Ensinnäkään ei ole mun lasten isä ja tolle toiselle. Kolahtiko omaan nilkkaan? Oletko itse kenties saanut lähestymiskiellon vastaavista syistä?
Ap
Miesten tasa-arvo ry täällä taas riehuu, veikkaan
Mä sain vasta kun olin sairaalassa paikattavana.. takaraivoon rautanaulakolla..