Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kiinnität taulun katonrajaan?

Vierailija
01.11.2014 |

Taulun sijoittaminen oman katseen yläpuolelle, jopa katonrajaan on todella junttia. 

http://www.etuovi.com/kohde/9714984?utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=banner&utm_campaign=Kohdenostobannerit&utm_content=etuovi_il_2012_468x400_5_1_vol3#.VFSGP_msUxE

Esimerkki liian korkealle sijoitetusta taulusta. 

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 10:23"]

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 09:54"]

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 09:30"]

Koskainudta se ei ole todella junttia. Olen kuvataiteilijan tytär ja oppinut, että jokaisen on syytä suunnitella sisustuksensa omien tarpeidensa mukaan - muu olisi junttia - ja niin, että osaset ovat osa samaa kokonaisuutta. Silloin esim sohvan tai piirongin takana olevalla seinällä oleva taulu on korkeammalla kuin tyhjällä seinällä oleva.

Joo kuvassa oli tyhjä seinä, mutta sohvakalustoa on tosaalta varmasti siirretty kuvausta varten, miksi muuten se olisi selkä ikkunaan päin?

[/quote]

Minä olen insinöörin tytär ja peruskoulussa oli aina vitonen matikassa, rimaa hipoen läpi. Mikä on pointtisi, taiteilijan tytär?

Taulun tulee olla katseen korkeudella, aina. Jos se pitää sijoittaa katonrajaan, koska alapuolella on jokin korkea huonekalu niin sitten on syytä todella miettiä, tarvitaanko taulua. Minusta tuolle taulun paikalle ei ole mitään selitystä. 

[/quote]

Minä en ole minkään tytär vaan duunarin poika, mutta olen satavarma, että tuon taulun alla on ollut jotain, joka siitä on otettu ennen kuvausta syystä tai toisesta pois. Veikkaan jotain isompaa taulua, tai taulutelkkaria. 

[/quote]

Ei ole kovin hyvä selitys. Miksi korkean huonekalun ylle tarvii laittaa taulu??

Vierailija
2/25 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos taulun alla sohva, ei kovin mukavaa, jos takaraivo iskeytyy taulun alakehykseen istuessa. Jos taulun alla on lipasto, ei tee taululle hyvää, jos lipaston päällä on tavaroita, kukkaruukku tms. Jos perheessä on lapsia, on ymmärrettävää, että taulut ovat niin korkealla, etteivät lapset pääse käsiksi tauluihin, varsinkaan, jos on kyseessä arvokkaampia teoksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

137t tosta kämpästä? Haha

Vierailija
4/25 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetellyt samaa, mutta myös ajatellut ettei asia kuulu minulle. Pitää myös muistaa, että monelle taulu on osa sisustusta. Ostetaan sisustusväriin sopiva ja asetellaan huonekalujen mukaan. 

Meillä kaikki asetellaan taulujen mukaan;-)

T.taiteilijan vaimo.

Vierailija
5/25 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me koripalloilijat sisustetaan juuri näin.

Vierailija
6/25 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 14:04"]

Jos taulun alla sohva, ei kovin mukavaa, jos takaraivo iskeytyy taulun alakehykseen istuessa. Jos taulun alla on lipasto, ei tee taululle hyvää, jos lipaston päällä on tavaroita, kukkaruukku tms. Jos perheessä on lapsia, on ymmärrettävää, että taulut ovat niin korkealla, etteivät lapset pääse käsiksi tauluihin, varsinkaan, jos on kyseessä arvokkaampia teoksia.

[/quote]

Katsoitko sä ollenkaan tuota linkkiä?

Taulu on siis kirjaimellisesti katonrajassa ja myynti-ilmoituksessa mainostetaan normaalia korkeampia huoneita. Tuon taulun paikka on ihan vaan yksinkertaisesti outo. Aika pitkä saa olla, että pää olis lähelläkään kolista tuon taulun alareunaan  sohvalla istuessa.

Vierailija
7/25 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhyy yhyy yhyy ja silleen..

Vierailija
8/25 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo sun asia ja muutenkin toiset tykkää toiset ei.

Vierailija
9/25 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskainudta se ei ole todella junttia. Olen kuvataiteilijan tytär ja oppinut, että jokaisen on syytä suunnitella sisustuksensa omien tarpeidensa mukaan - muu olisi junttia - ja niin, että osaset ovat osa samaa kokonaisuutta. Silloin esim sohvan tai piirongin takana olevalla seinällä oleva taulu on korkeammalla kuin tyhjällä seinällä oleva.

Joo kuvassa oli tyhjä seinä, mutta sohvakalustoa on tosaalta varmasti siirretty kuvausta varten, miksi muuten se olisi selkä ikkunaan päin?

Vierailija
10/25 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan se nyt hassussa paikassa. Kuvaa ei edes näe kun se on noin ylhäällä. Vaikka taulun alla olisi normaalisti sohva (mitä vahvasti epäilen), se olisi silti liian ylhäällä. Eri asia jos kyse olisi monen taulun sommitelmasta tms.

Vierailija
11/25 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tauluni ovat pitkiä korkeussuunnassa ja en halua alareunoihin  1v:n kädenjäkiä.

Vierailija
12/25 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ot, mutta monella on myös seinään kiinnitetty tv ihan liian korkealla. Niskat kenossa sitä sitten katselevat. 

Vierailija
13/25 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli houkutus kohteeseen, lisää kävijöitä

Vierailija
14/25 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 09:08"]Taulun sijoittaminen oman katseen yläpuolelle, jopa katonrajaan on todella junttia. 

http://www.etuovi.com/kohde/9714984?utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=banner&utm_campaign=Kohdenostobannerit&utm_content=etuovi_il_2012_468x400_5_1_vol3#.VFSGP_msUxE

Esimerkki liian korkealle sijoitetusta taulusta. 
[/quote]

En näe kun yhden taulun kummallisen korkealla ja epäilen että siinä alla on ollut esim. lipasto.

Vierailija
15/25 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junttia on myös se, ettei osaa linkittää suoraan siihen kuvatiedostoon vaan laittaa linkin kohteen tietoihin ;)

Vierailija
16/25 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Minä olen insinöörin tytär ja peruskoulussa oli aina vitonen matikassa, rimaa hipoen läpi. Mikä on pointtisi, taiteilijan tytär?

Taulun tulee olla katseen korkeudella, aina. Jos se pitää sijoittaa katonrajaan, koska alapuolella on jokin korkea huonekalu niin sitten on syytä todella miettiä, tarvitaanko taulua. Minusta tuolle taulun paikalle ei ole mitään selitystä. 

Vierailija
17/25 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Eli Kuvataiteilijan tytär, jos sohva olisi taulun alapuolella, olisi taulu sinusta ok korkeudella? Salli minun nauraa puista sisustussilmääsi. 

Munkin äiti on tehnyt kahvipusseista kauppakasseja, on siis "kierrätystaiteilija"!

Vierailija
18/25 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 09:52"]

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 09:08"]Taulun sijoittaminen oman katseen yläpuolelle, jopa katonrajaan on todella junttia.  http://www.etuovi.com/kohde/9714984?utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=banner&utm_campaign=Kohdenostobannerit&utm_content=etuovi_il_2012_468x400_5_1_vol3#.VFSGP_msUxE Esimerkki liian korkealle sijoitetusta taulusta.  [/quote] En näe kun yhden taulun kummallisen korkealla ja epäilen että siinä alla on ollut esim. lipasto.

[/quote]

Tyypillinen suomalainen sisustaja, joka ei näe taulun paikassa mitään kummallista. 

Vierailija
19/25 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan toi ihan hassussa paikassa, oli siinä alla ollut sitten mitä tahansa :)

Itse veikkaan, että siinä on ollut valmiiksi naula ja taulu on laitettu siihen odottamaan, että saadaan laitettua uusi koukku ja se on unohtunut ja silmä tottunut. Nyt ne katsoo myntikuvia, että ei helvetti, tuolla toi Suoma-tädin maalaus vieläkin roikkuu katonrajassa eikä mitään huomattu kun välittäjä kävi kuvia räpsimässä.

Vierailija
20/25 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yleissivistyksen puutetta ellei tunne taide-esineiden esillepanoon liittyvää protokollaa. Kannattaisi vaikka jättää taulut naulaamatta kokonaan, jos ne pitää laittaa niin korkealle ettei niistä kuitenkaan nauti.