Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Ostatko mitään käytettyä? Miksi/mikset?

Vierailija
01.11.2014 |

Käyttääkö ihmiset enää kirppiksiä?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan lähinnä lapselle kirppikseltä vaatteita, kirjoja, leluja. Itsellekin vaatetta/talous-/sisustustavaraa jos sattuu löytymään. Yleisesti ottaen kuitenkin hyvin vähän.

Vierailija
2/35 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoja, laatu&designhuonekaluja, joskus olen löytänyt jopa sopivaa vaatetta, mutta olen sen verran pienikokoinen, että en yleensä löydä sopivaa kirppareilta, samoin vaatteiden laatu on nykyään aika kehnoa, etteivät ole tarpeeksi siistejä käytettyinä, harmi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 11:05"]

Ostan käytettynä kirjoja, huonekaluja, astioita, dvd:itä jne.

Vaatteita en osta, koska mulla on niiden suhteen nirso maku ja lisäksi olen alle 160cm pitkä eli todennäköisyys löytää kiva ja sopiva vaate käytettynä on lähellä nollaa (kun en Suomen kaupoistakaan tahdo löytää, kun oon niin pätkä).

Elektroniikkaa en osta koskaan käytettynä. Se kuitenkin vanhenee niin nopeasti, että mieluummin ostan tuliterää ja uutta silloin harvoin kuin ostan (=käyttöikä on sitten pidempi).

[/quote]

Olen 153 cm pitkä ja ostan vaatteeni pääsäätöisesti kirpparilta (pl. alusvaatteet ja kengät). Myöskin olen aika nirso.

Vierailija
4/35 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton ostan käytettynä, todennäköisesti asunnonkin. Joitain sisustusjuttuja ostan, esim lipaston, tuolin, keittiönpöydän, sohvan haluan uutena ja sängyn. Jos saa käytettynä hyvän, miksi maksaa ihan uudesta. Alusvaatteet, sohvat, nämä haluan uutena, koska jo ajatus käytetyistä karmii.

Vierailija
5/35 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonekaluja käytettynä kun en jaksa koota alusta asti: iso kirjoituspöytä, avokirjahylly, kaapisto, eteisen vaatekaappi, lapsen kerrossänky ja saanut olen vielä kirjoituspöydän, lundian kirjahyllyn ja pakastekaapin. Kämppä on siis täynnä kiertotavaraa. En osta vaatteita enkä ruokaa kierrätettynä.

Vierailija
6/35 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 12:15"]

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 11:05"]

Ostan käytettynä kirjoja, huonekaluja, astioita, dvd:itä jne.

Vaatteita en osta, koska mulla on niiden suhteen nirso maku ja lisäksi olen alle 160cm pitkä eli todennäköisyys löytää kiva ja sopiva vaate käytettynä on lähellä nollaa (kun en Suomen kaupoistakaan tahdo löytää, kun oon niin pätkä).

Elektroniikkaa en osta koskaan käytettynä. Se kuitenkin vanhenee niin nopeasti, että mieluummin ostan tuliterää ja uutta silloin harvoin kuin ostan (=käyttöikä on sitten pidempi).

[/quote]

Olen 153 cm pitkä ja ostan vaatteeni pääsäätöisesti kirpparilta (pl. alusvaatteet ja kengät). Myöskin olen aika nirso.

[/quote]

No sulla on sitten erimallinen vartalo tai jotain. Mä nimittäin en tosiaan Suomen kaupoistakaan löydä sopivia vaatteita, vaan shoppailen lähinnä brittiläisissä/jenkkiläisissä nettikaupoissa ja ostan näiden petite-mallistoja. Jos kirppikseltä joskus jonkun kivan vaatteen löydän, niin on 99% varmaa, ettei se istu mulle yhtään tai on jo kooltaan ihan väärä.

Vierailija
7/35 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ap kun muistutit. Tuli just katsottua huutiksesta, jos sieltä irtoaisi kakkostoppapuku ja -talvikengät lapselle, kun en uusia raaski antaa tuonne kuraan ja märkään pilattavaksi, vaan ne odottaa ns. oikeaa talvea vielä hetken. 

Käytettynä ostan siis satunnaisesti vaatteita. Ajattelin hommata lapselle myös käytetyt sukset ja luistimet talveksi. Huonekalujakin voisin, jos löytyisi sopivaa. En halua, että kotona näyttää kirpparilta, mutta kaiken ei tarvitse olla uusinta uutta. 

Vierailija
8/35 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
9/35 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodin sisustuksesta ja huonekaluista 90% on käytettynä ostettua, mutta eipä antiikkia olekaan uutena. Vaatteista osa on käytettyä, ostaisin enemmänkin jos löytyisi. Auto on hankittu käytettynä, samoin koti. Jopa lemmikki on hankittu käytettynä eikä pentuna. 

Vierailija
10/35 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä kiertelen tosi paljon kirppiksiä. Ostan vaatteita lapsille ja itselle, ja joskus miehellekin. Kaikenlaista muutakin tavaraa tulee hankittua.

Vierailija
11/35 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan aina käytettyä jos voin paitsi kengät ja elektroniikan uutena. T. Hyvätuloinen

Vierailija
12/35 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en osta ikinä mitään käytettyä vaatetta. Sitten saatan nettikirpparilta ostaa vaatteen jos siinä on alkup. myyntilaput tallella.

En vaan halua ostaa kenenkään pitämiä vaatteita. En itselleni enkä lapsilleni.

Vierailija
13/35 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 00:03"]

[/quote]

Onko tähän jokin erityinen syy? Vrt. ihmisten sovittelemat vaatteet kaupoissa tai verkkokauppojen asiakaspalautukset.

Vierailija
14/35 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjat ostan yleensä divareista, muuten ostan aika vähän käytettyä. Vaatteita voisin kyllä ostaa, mutta kun löydän kirppikselt todella harvoin mitään sopivaa, en juurikaan enää jaksa etsiä. Ja kenkiä en ikinä osta käytettynä.

Vierailija
15/35 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on useampi huonekalu ostettu käytettynä. Jotain koriste-esineitä ym. Leluja lapsille ym. huutiksesta tai kirppikseltä. Nykyään käyn tosi harvoin kirppiksellä, tänään käväisin muilla asioilla, ja heti osui silmiin just mun värinen taulu, se oli pakko ostaa.

Vierailija
16/35 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä joskus jotain voin hankkia käytettynä mutta kyllä pääsääntöisesti uutena, vaikka kalliiksi tulee... ehkä suurin syy tähän on se että olen neuroottinen kaikkien naarmujen ja kulumisjälkien suhteen. Vihaan, kun ostamastani tuotteesta näkyy, että sitÄ on käytetty. Rakastan tunnetta kun saan pukea päälleni upouudet, virheettömät vaatteet. Heti on sellainen huoliteltu olo. Siksi, ei kiitos kauheasti kirppiskamaa minulle.

Vierailija
17/35 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortsut ostan sina second handinä ja tamppoonit

Vierailija
18/35 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan, erityisesti kirjoja, harvoin käytettäviä vaatteita joita en raaski ostaa uutena (esim. lomarantakaapuja), ja satunnaislöytöjä. 

Rakastan käytettyjä kirjoja, niissä näkyy aika. Viimeksi ostin lapselle ihan kioskikirjallisuusteoksen Dan Brownilta (jälkeen DaVinci coden), ja ihastuin kirjan hyvin sormeiltuihin sivuihin, pikkuisen kirjanmerkiksi taitettuihin kulmiin, kellastuneeseen väriin... joku on selvästi lukenut tätä kirjaa. 

Puhumattakaan sitten noista vanhemmista kirjoista joissa on tuon taktiilisen ihastuksen lisäksi historiallista arvoa. Hyllyssä on Enid Blytonin Viisikko- kirja, jonka joku Raija sai stipendinä 1961... ja niin edelleen. 

Käytetyt kirjat ovat parempia kuin uudet, koska niillä on luonnetta  :)

Vierailija
19/35 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä mielessä miehet ovat tyhmiä, että ostavat naisten valheet, monesti loppuunkäytetyt, vaikka niistä ei mitään hyvää seuraa.

Ihan esimerkkinä se treffeille ( joilla mies maksaa ) pukeutuminen, luuskat hakee vain paksua lompakkoa, jolle raskautua mahdollisimman pian. Tai pakottaa mies naimisiin ilman avioehtoa.

Vierailija
20/35 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 00:05"]

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 00:03"]

[/quote]

Onko tähän jokin erityinen syy? Vrt. ihmisten sovittelemat vaatteet kaupoissa tai verkkokauppojen asiakaspalautukset.

[/quote]

Eri juttu kokeilla kaupassa kuin ostaa jonkun jo ehkä moneenkin kertaan pitämät ja tuurilla pesemät. En tosin myöskään ostele mitään verkkokauppojen asiakaspalautuksia.