Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työpaikan sietämätön möly

Vierailija
17.09.2021 |

Teen töitä avokonttorissa, jossa kaiken lisäksi on myynnin ja tuotannon porukka sijoitettu samaan tilaan.
Möly on siis järjetön, koska myynti on tietysti jatkuvasti äänessä soitellessaan asiakkaille ja jutellessaan keskenään. Lisäksi heillä on käytössä joku ihana äänitorvi, jota tööttäävät aina saatuaan uudet kaupat aikaiseksi, ja sitten muut myyjät tsemppaavat "Jes! Hyvä Pertti!" -huudoin tai aplodein (tämä toistuu monta kertaa päivässä).
Tuotannostakin syntyy mölyä, koska joudumme välillä niinikään soittelemaan asiakkaille ja tietysti porukka myös juttelee aikansa kuluksi työkavereiden kanssa. Siihen vielä päälle ilmastointiputkien humina, näppisten kolina, hiirien kliksutus, köhiminen ym. niin keskittymiskyky on taattu 🙂🙂🙂

Taukotilassa päällä on radio, ja kanavan saa valita kukin tiimi viikkovuoroin. Yleensä päällä on joku Iskelmä tai Suomipop tms. eli syödessäkin joutuu kuuntelemaan joka päivä sitä samaa väsynyttä soittolistaa ja juontajien tyhjänpäiväisiä välispiikkejä.
Radiota ei saa laittaa pois päältä. Parin tiimivuoromme kohdalla olen sitä kokeillut, mutta heti tulee valituksia, että "tulee kolkko tunnelma jos ei musiikki soi" jne.

Etätyömahdollisuus meillä on, mutta sitä ollaan taas "koronatilanteen normalisoituessa" rajoitettu niin, että työpaikalla pitäisi olla vähintään 3 päivää viikosta.
Ääntä vaimentavia kuulokkeita olen konttorilla kokeillut, mutta niiden sanka alkaa jossain kohtaa päivää tuntua sen verran ikävältä, että pakko ottaa kuulokkeet kokonaan pois päästä.
Työtiloissa on myös pari äänieristettyä koppia, jotka tosin (ymmärrettävistä syistä) ovat jatkuvasti varattuina.

Olen ihan v***n kypsä tähän mökään.

Totta puhuen olen saikuttanut omailmoituksella pari päivää muutamia kertoja siitä huolimatta, etten ollut oikeasti kipeänä. Tästä tuli syyllinen olo, koska mulle on lapsuudessa iskostettu kalloon se perisuomalainen "koulusta ollaan pois vaan jos on vähintään 38,5 astetta kuumetta ja henki ei kulje!!" -ajattelu.

Mutta siis viimein asiaan:
Olen alkanut fantasioida itseni kuurouttamisesta. Onko kellaan tästä kokemusta? Korvaako Kela tärykalvojenpoistoleikkauksen? Vai oletteko turvautuneet kotioloissa sukkapuikkometodiin?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat itsellesi kunnolliset meluavaimentavat kuulokkeet. Et niitä muutaman kympin halpis-malleja, vaan ihan kunnolliset, niin niitä pystyy pitämään päässä vaikka koko päivän. Ja jos haluat vittuilla ympärillä mölyäville, niin käytät oransseja Peltoreita, tms. Luurit maksatat työnantajalla, tai laitat tulonhankkimisvähennyksenä verotukseen.

Vierailija
2/3 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa nykyään mennä niin, että jos hommat ei maistu, niin voit ettiä itelles uuden työpaikan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa nykyään mennä niin, että jos hommat ei maistu, niin voit ettiä itelles uuden työpaikan.

Ei se nyt ihan noin mene. Jos melua on liikaa, sille pitää tehdä jotain. Yhteys työsuojeluun ja mekumittaus.