Laittaisko ruokapöydän tuvan puolelle vai keittiöön
Koska keittiöistä ei ole ollut viime aikoina puhetta av:lla juuri lainkaan niin kysynpä mielipiteitänne😁
Eli, jos pöydän laittaa tuvan puolelle, saisi keittiöön laitettua saarekkeen mikä olisi ihana. Tuvan puolelle saisi mahtumaan paljon isomman pöydän jonka ympärillä mahtuisi sitten mahdolliset vieraatkin joskus istumaan ilman mitään kikkailuja. Pöytä ei olisi kaukana keittiöstä.
Jos taas pöytä on keittiössä helpottuisi tuvan kalustaminen, ja tila olisi ehkä enemmän ”olohuonemainen” kuin silloin jos siellä on iso ruokapöytä nurkassa ja sen ääressä päivittäinen ateriointi.
Jos pöytä on tuvan puolella tulisi keittiökaapisto yhdelle seinälle ja saareke siihen huoneen keskivaiheille, tähän malliin mahtuisi myös ruokakomero nurkkaan. Jos taas keittiöön laitetaan pöytä, tulisi kaapisto L-mallisena kahdelle seinälle, ruokakomeroa ei mahtuisi kunnolla enää koska se pöytä olisi tiellä. Ehkä säilytystilaa olisi himpun enemmän näin, vaikea arvioida.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Meillä on tuvassa sauna.
Ok, kiitos tiedosta👍
Tuleehan tupaan myös vessanpönttö lasiseinäkkeen taakse?
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä siellä osastolla sellainen järjestely?
Vierailija kirjoitti:
Jos kyökkiin mahtuu, niin sinne.
Mahtuu, riippuen millainen keittiö tulee.
Laittaisin varmaan sen äll mallisen. Nyt suorat tupakeittiössä toimii, mutta eri juttu. Riittävän lähellä keitto ja astia pisteet.
Tuvan puolelle. Saareke on varmasti kiva ja sen ääressä voisi syödä välipaloja. Inhoan L-kirjaimen muotoon aseteltuja keittiökalusteita, koska ne ovat hitaita käyttää ja aina joku on edessä sekä pöytää keittiössä. Sekään, että pöytä olisi kahden kaapisto-pöytätasorivin välissä ei ole yhtään toimivaa. Itse valitsisin U-mallisen kompaktin keittiön (+ saarekkeen) ja pöydän sitten saarekkeen taakse tuvan puolelle. Myös ilman saareketta U on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kyökkiin mahtuu, niin sinne.
Mahtuu, riippuen millainen keittiö tulee.
Nämähän on makuasioita.
Itse en haluaisi keittiötoimintojen, kuten syömisen, levittäytyvän muualle. Nyt on pakko, koska keittiöni ei ole oma huoneensa.
Vierailija kirjoitti:
Laittaisin varmaan sen äll mallisen. Nyt suorat tupakeittiössä toimii, mutta eri juttu. Riittävän lähellä keitto ja astia pisteet.
En ymmärrä tuota toista lausetta, suorat tupakeittiössä?
Ois tietty ihanaa iso pöytä ja mahdollisuus lisäpaikkoihin, mutta itse en jaksaisi rahdata koko ajan kaikkea keittiöstä pöytään ja takaisin. (Mutta mä nyt olenkin keittiöihminen, istun siellä ennemmin kuin olkkarissa.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt asuntoja joissa mm. pesutiloissa ja saunassa on tällainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen käynyt sikalassa ja navetassa, sekä useissa ulkovessoissa, mutta silti en tarjoa niitä vaihtoehdoiksi. Tuskin kukaan tupaansa veskiä laittaa, paitsi tietenkin sinä. Paskot vieressä kun muut syö. eri
Vierailija kirjoitti:
Tuvan puolelle. Saareke on varmasti kiva ja sen ääressä voisi syödä välipaloja. Inhoan L-kirjaimen muotoon aseteltuja keittiökalusteita, koska ne ovat hitaita käyttää ja aina joku on edessä sekä pöytää keittiössä. Sekään, että pöytä olisi kahden kaapisto-pöytätasorivin välissä ei ole yhtään toimivaa. Itse valitsisin U-mallisen kompaktin keittiön (+ saarekkeen) ja pöydän sitten saarekkeen taakse tuvan puolelle. Myös ilman saareketta U on hyvä.
U-malli ei onnistu huoneen mallin vuoksi, tuo L-malli tai I + saareke on mahdollinen.
Vierailija kirjoitti:
Ois tietty ihanaa iso pöytä ja mahdollisuus lisäpaikkoihin, mutta itse en jaksaisi rahdata koko ajan kaikkea keittiöstä pöytään ja takaisin. (Mutta mä nyt olenkin keittiöihminen, istun siellä ennemmin kuin olkkarissa.)
Se tuvan pöytä ei olisi kaukana, tietty kauempana kuin itse keittiössä oleva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aha? Mites se tähän aiheeseen liittyy?
Laittaisin tupaan pöydän, jos se on keittiön vieressä. Perusteluna, että saa keittiöön säilytystilaa ja tupaan pöydän isollekin joukolle. Saareke on hyvä, varsinkin jos siinä voi syödä esim. aamupalaa tai välipalaa.
Jos tupaan pitää kulkea toisen huoneen läpi, laittaisin ruokapöydän keittiöön.
Keittiövalmistajilta voisi saada hyviä ideoita.
Vierailija kirjoitti:
Laittaisin tupaan pöydän, jos se on keittiön vieressä. Perusteluna, että saa keittiöön säilytystilaa ja tupaan pöydän isollekin joukolle. Saareke on hyvä, varsinkin jos siinä voi syödä esim. aamupalaa tai välipalaa.
Jos tupaan pitää kulkea toisen huoneen läpi, laittaisin ruokapöydän keittiöön.
Keittiövalmistajilta voisi saada hyviä ideoita.
Tupaan mennään eteisestä ja tuvasta pääsee keittiöön, vai miten tarkoitit? Se on meidän oleskelutila, tai olohuone jos niin haluaa sanoa.
Meillä on tuvassa sauna.