Laittaisko ruokapöydän tuvan puolelle vai keittiöön
Koska keittiöistä ei ole ollut viime aikoina puhetta av:lla juuri lainkaan niin kysynpä mielipiteitänne😁
Eli, jos pöydän laittaa tuvan puolelle, saisi keittiöön laitettua saarekkeen mikä olisi ihana. Tuvan puolelle saisi mahtumaan paljon isomman pöydän jonka ympärillä mahtuisi sitten mahdolliset vieraatkin joskus istumaan ilman mitään kikkailuja. Pöytä ei olisi kaukana keittiöstä.
Jos taas pöytä on keittiössä helpottuisi tuvan kalustaminen, ja tila olisi ehkä enemmän ”olohuonemainen” kuin silloin jos siellä on iso ruokapöytä nurkassa ja sen ääressä päivittäinen ateriointi.
Jos pöytä on tuvan puolella tulisi keittiökaapisto yhdelle seinälle ja saareke siihen huoneen keskivaiheille, tähän malliin mahtuisi myös ruokakomero nurkkaan. Jos taas keittiöön laitetaan pöytä, tulisi kaapisto L-mallisena kahdelle seinälle, ruokakomeroa ei mahtuisi kunnolla enää koska se pöytä olisi tiellä. Ehkä säilytystilaa olisi himpun enemmän näin, vaikea arvioida.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Työntäisin sen p*lluuni.
Sä sovit samalle osastolle tuon yhden vastaajan kanssa. Joku alapääfiksaatio molemmilla.
Joskus olen nähnyt että saareke on samalla ruokapöytä, toki tuolit pitää olla normia korkeammat. Ei välttämättä sovi kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Joskus olen nähnyt että saareke on samalla ruokapöytä, toki tuolit pitää olla normia korkeammat. Ei välttämättä sovi kaikille.
Ei ole varmaan mukava baarituoleilta syödä, mieluummin normikorkuinen pöytä.
Isompi ruokapöytä ja saareke olisi minun ratkaisu, jos tupaan mahtuu ruokapöytä helposti. L-keittiö on hankala ja epäkäytännöllinen.
Vierailija kirjoitti:
Isompi ruokapöytä ja saareke olisi minun ratkaisu, jos tupaan mahtuu ruokapöytä helposti. L-keittiö on hankala ja epäkäytännöllinen.
Miksi L-keittiö on epäkäytännöllinen?
Onko lapsia? Meillä ei ole lapsia, joten saareke keittiössä toimii hyvin. Mahdutaan siihen istumaan miehen kanssa kahdestaan. Jos on vieraita, niin silloin ollaan olohuoneen puolella.
Keittiöön. Kuinka paljon niitä vieraita oikeasti edes käy, joiden takia pistäisit tupaan?
Minä laittaisin pöydän tupaan. Saareke on kätevä keittiössä ja kuten joku jo mainitsi, senkin ääressä voi syödä, joten aina ja kaikkea ei tarvitse kannella kuitenkaan tuvan puolelle.
Tuvan sisustus ei mielestäni ole ongelma, sillä nykyisin on ihan tavallista, että ruokapöytä ja olohuoneen kalusteet ovat samassa avoimessa tilassa melko lähellä toisiaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko lapsia? Meillä ei ole lapsia, joten saareke keittiössä toimii hyvin. Mahdutaan siihen istumaan miehen kanssa kahdestaan. Jos on vieraita, niin silloin ollaan olohuoneen puolella.
Ei ole lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Keittiöön. Kuinka paljon niitä vieraita oikeasti edes käy, joiden takia pistäisit tupaan?
Suurin houkutin tuohon tupaan sijoittamisella on se saareke ja ruokakomero jotka molemmat mahtuisivat jos pöytä tuvan puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi L-keittiö on epäkäytännöllinen?
Tästä olisi mielenkiintoista kuulla kommentteja? Meillä on ollut joskus L-keittiö enkä kokenut sitä hankalana?
No tuvan puolelle se pöytä laitettiin. Nyt on ihana saareke keittiössä ja muutenkin ihan unelmakeittiö, superkaunis🤸♀️ Oli pakko hehkuttaa kun muistui mieleen tämä ketju
Ap
Ja sen "pirtin " punaisen tuvan puolleppa tietenkin.
Keittiöön se saareke tai ns arkiruokapöytä. Vieraille tarjotaan sitten olohuoneen isossa pöydässä. Jos on iso olohuone niin ei se mun mielestä ongelma ole. Tietysti olohuoneen muodolla on myös merkitystä.
Mikä siinä saarekkeessa on kivaa? Keskelle lattiaan kiinnitetty kaluste, jota joutuu koko ajan kiertämään.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä saarekkeessa on kivaa? Keskelle lattiaan kiinnitetty kaluste, jota joutuu koko ajan kiertämään.
Se on kaunis ja käytännöllinen. Ei haittaa kiertäminen, keittiössä on sellainen pohja että sen ”ohi” mennään kuitenkin, ei olisi siis sen läpi suorinta kulkureittiä minnekään. Vähän vaikea selittää, mutta toimii meillä hyvin tuo järjestys. Ap
Vanhemmillani oli aikoinaan keittiössä arkipöytä ja olkkarissa ns vieraspöytä. Ei sitä vieraspöytää koskaan kyllä kukaan käyttänyt.
Työntäisin sen p*lluuni.