Epäreilua, että työttämällä Yh:lla on enemmän rahaa kuin
suurituloisella työssäkäyvällä ydinperheellä.
Meillä on iso lainaa isosta talosta, kesämökistä, kahdesta autosta, lasten harrastuksista ( jääkiekko ja taitoluistelu), perheeseen tulee 3 kotimaista sanomalehteä ja pari ulkomaista, meillä on koira, kissa ja marsu, joiden eläinlääkärikuluihin uppoa iso summa. ruoat, vaatteet, sisustustarvikkeet yms. ostetaan luottokortilla, joten tili on aikkasen tyhjä kun maksettu palkan jälkeen laskut, lainat ja luottokorttimaksut.
Eli siellä tilillä on noin 300 euroa. Ihan epäreilua, että työttämällä kahden lapsen yh:lla on käyttörahaa noin 1100 euroa!!!!!!
Tämä vain kommenttina ns. Viivi-tapaukseen.
Kommentit (20)
Niin, me ollaan aika pienituloisia, mä olen äitiyslomalla ja oon kyllä monesti miettinyt kun kuuntelee tuttujen yh-äitien rahan menoa että onko tää nyt ihan reilua..
Ap, eroa ja jää työttömäksi, pääset viettämään parempaa elämää!
Joo, siis minustakin on ihan törkeää, että vaikka ostettiin tämä puolen miljoonan euron kartano, niin ei saada tähän asumistukea! Vaikka tuttu yh saa asumistukea kaksioonsa! Tosi epäreilua, eikö tässä maailmassa olekaan ihmiset tasavertaisia?
Mutta ette ota huomioon parisuhteen statusta yksinhuoltajaan verrattuna. Eikö sen eteen kannata uhrata isompikin summa euroja?
Eipä taida yh:n rahoilla saada kaikkia noita mainitsemiasi juttuja. (Jääkiekko, taitoluistelu, kolme kotimaista ja pari ulkomaista sanomalehteä ?!) Niistä sen "isoista" rahoistahan maksetaan justiinsa ne ruuat, vaatteet, etc. normaali eläminen. Ei se ole mitään ylimääräistä karkkirahaa.
[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 11:03"]
Eipä taida yh:n rahoilla saada kaikkia noita mainitsemiasi juttuja. (Jääkiekko, taitoluistelu, kolme kotimaista ja pari ulkomaista sanomalehteä ?!) Niistä sen "isoista" rahoistahan maksetaan justiinsa ne ruuat, vaatteet, etc. normaali eläminen. Ei se ole mitään ylimääräistä karkkirahaa.
[/quote]
Ei yh:t tuollaisia tarvitsekaan. ydinperheelisillä, erityisesti koulutetuilla ja hyvätuloisilla, täytyy jo statuksensa vuoksi asua isosti, harrastaa voittajien harrastuksissa (vrt. luuserit seurakunnan kerhoissa).
Yh:t eivät tarvitse edes vaatteita. kukaan ei kuitenkaan seurustele sellaisen pohjasakan kanssa,j oten voisivat pukeutua vaikka käytettyy jätesäkkiin, joita saa ihan ilmaiseksi roskiksesta, kun vaaan viitsisi nähdä edes pikkaisen sitä vaivaa. Mutta ei, kotna vain röhnötetään ja tyytyväisenä mussutetaan kalllista veronmaksajien varoilla ( minä maksanut) ostamaa suklaata...
Joo, mää en kans käsitä tätä ettei yhteiskunta tasapuolisesti tue kaikkia. Yh-kaverin lapsi saa tukea kansalaisopiston jumppaan, mut meidän Markku ei saanut mitään tukea golf-harrastukseen vaikka haettiin! Siis kuvitelkaa! Golf on hyvä harrastus, siinä saa liikuntaa ja Espanjassa golfaaminen on muutenkin terveellistä, lämpimässä ilmanalassa häviää sellaiset ikävät näppylät sääristä ja muualta, mitä Markku joutuu muuten hautomaan Black Horsen kalsareissa Suomen pakkasissa. Sääliksihän sellaista miestä käy.
Siis se mukula vois aivan hyvin jättää ne jumpat käymättä ja vaikka kävellä joka paikkaan, niin pysyis kunto hyvänä, samaa raajojen ojenteluahan se on, mut milläs korvaat meidän Markun golfkäynnit jos niihin ei olekaan varaa? En kyllä kestä katsoa Markun kyyneleitä jos ei tänä vuonna pääsekään Espanjaan. :(
Mutta hei! Yh voi hankkia ihan mitä tahansa muuta, mutta tietokone on ihan ehdoton nou-nou!
[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 10:53"]
suurituloisella työssäkäyvällä ydinperheellä.
Meillä on iso lainaa isosta talosta, kesämökistä, kahdesta autosta, lasten harrastuksista ( jääkiekko ja taitoluistelu), perheeseen tulee 3 kotimaista sanomalehteä ja pari ulkomaista, meillä on koira, kissa ja marsu, joiden eläinlääkärikuluihin uppoa iso summa. ruoat, vaatteet, sisustustarvikkeet yms. ostetaan luottokortilla, joten tili on aikkasen tyhjä kun maksettu palkan jälkeen laskut, lainat ja luottokorttimaksut.
Eli siellä tilillä on noin 300 euroa. Ihan epäreilua, että työttämällä kahden lapsen yh:lla on käyttörahaa noin 1100 euroa!!!!!!
Tämä vain kommenttina ns. Viivi-tapaukseen.
[/quote]
No ihan äkkiseltään voisit tehdä laskelman että paljon sillä yh:lla jäisi sitten elämiseen kun hän tuosta 1100€ summasta maksaa itse ruuat, sanomalehdet, luottokorttimaksut, eläinkulut, kesämökit, autot, lainat... Nuo ovat kaikki menoja joita sossulainen joutuisi maksamaan sitten siitä perusosastaan monella ei tuollaisia laskuja ole kun yksinkertaisesti niihin ei ole varaa tai sitten ei jäisi mitään rahaa enää ruokaan... provohan tuo oli mutta hyvä jos pitää ajattelemaan muitakin.
Ja mihin ihnmeessä työtön yh tarvitsee sitä rahaa muutenkaan. Aumistuki kun pitää huolen asunnosta, niin senkin ajan mitä siellä kotona istuu ja kirjoitta provoja av:lle, voisi käydä dyykkaamassa roskiksia. Lapsetkin kun ottaa mukaansa, niin kyllähän siinä menestyy.
Yh:n lapsienhan kun ei kannta siellä koulussakaan olla, koska kaikkihan tietää, että he ovat niitä häirikköjä ja saavat vain nelosvaroituksia, kun geenit on mitä on. parasta olisi kaikille että ihan alusta asti tietäisivät paikkansa siellä roskiksia penkomassa.
Näin olisi niistä yh: na lapsistakin ehkä jotain hyötyä....
Juu, kyllä yh:n lapset tulisi jo pienestä pitäen totuttaa siihen, että maailmassa on selkeä luokkajako ja alaluokasta ei ole ylöspäin asiaa. Täytyyhän maailmassa jokin järjestys olla.
terveisin kokoomuslainen
Muo ottaa niin päähän. Mies saa vain 4500€ brutto ja itse 2800€ brutto€. Nettona saamme 5100€ ja siihen kahden lapsen lapsilisät 200€ joten nettona tulee tilille 5300€. Emme saa mitään tukia vaan maksamme kaikki itse. Maksamme itse asuntolainaa ja muista asumiskuluja isosta omakotitalosta joka oli "pakko" hankkia 2000€ samalla maksamma itse lasten harrastuksen jotka tekee n. 300€/kk. Työmatkoihin menee 200€/kk. Eli elämiseen jää näiden menojen jälkeen n. 2800€.
Ei hemmetti jos olisimme työttömiä niin saisimme vaikka mitä tukia. Ensinnäkin sossu maksaisi asumisen kaupungin vuokra-asunnossa, (johon ihan mielellämme muuttaisimme tästä omakotitalosta. Eihän sillä ole mitään merkitystä maksaako omaa vai vuokraa) maksaisi lasten harrastukset ja saisimme vielä rahaa elämiseen n. 1500€. Ei hemmetti miksi tässä käydään töissä. Eihän meille nyt jää nyt. kun 1300€ enemmän elämiseen kun sossun asukeille ja asumme vain "hieman" paremmin omistusasunnossa ja kartutamme varallisuuttamme. Pitäisi varmaan heittäytyä työttömäksi. Ehkä joku ulkomaanmatka jäisi väliin mutta muutenhan eihän tuollaisen summan takia kannata töissä edes käydä.
Parisuhteessa asuu kaksi aikuista ja lapset yhdessä asunnossa. Yksihuoltajienkin pitäisi pystyä asumaan niin. Eikö sossu voisi laittaa aina kaksi yksinhuoltajaa samaan asuntoon? Saisi asumistukea vähän kuin vastikkeellisesti.
Jos maksatte isoa taloa, kesämökkiä, autoja, niin se tavarahan on omaisuutta teille itsellenne. Ei se lainanlyhennys ole teiltä pois, vaan päinvastoin, teette töitä ja saatte palkkaa ja kartutatte sillä rahalla omaisuuttanne. Eläkkeellä myytte pois ja elätte herroiksi, tai jätätte lapsille perinnöksi.
mulla jää ferrarin huoltokulujen ja vakuutuksien jälkeen vain 15000€/kk käteen?
luulen että mun pitäis saada jotain toimeentulotukea!!!
Kuka käski ottaa lainaa ja elää yli varojensa?
[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 11:31"]
[/quote]
Juuri näin! Onko pakko ottaa niin paljon velkaa, ettei rahaa jää enää elämiseen kun makselee velkojaan?
Ei muuta kun ero vireilke ja yh:ksi jos se sinun muelestäsi on onnela.
Ei jaksa näitä ap kaltaisia marisijoita jos työttömillä ja yh;llä on asiat muka niin paljon paremmin niin mikä estää järkkäämästä itseään samaan tilanteeseen?
olisiko se kuitenkin niin että se onni rakentuu jostain muusta kuin rahasta. Vai mikä on teidän ap:n kaltaisten selitys sille että jajsatte maukua mutta ette tee asian eteen mitään jotta olisitte itse samassa tilanteessa .
[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 11:31"]
[/quote]
Aihän me yli varojen eletä. Tuo 300 euroa menee joka kuukausi säästöön, sen jälkeen kun on maksettu kaikki kulut ( harrastukset, vaatteet, huvit, ruoka, bensa, ulkomaan matkat jne)
Se on vaan väärin, että meillä on siell käyttötilillä paljo vähemmän kuin Viivi- ykkinhuoltajalla.
t. ap
:D