Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Että minä inhoan aamuihmisiä

Vierailija
17.09.2021 |

Noustaan kukonlaulun aikaan ja paasataan muille että kuinka päivä on pilalla jos nukkuu aamulla pitempään.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen iltavirkku, joka tykkää aamuista. Harmi vain, että olen aamuisin ihan pihalla, väsynyt ja uninen. Aamujen tunnelma maailmassa on ihan paras, ja tykkään siitä jos on saanut ittensä hereille. Vapaapäivinä nukun puoleenpäivään, koska en halua herätä aina kellon kanssa. En vain herää aikaisin, jos en pakota itseäni. Nukun koko aamun ohi. Sitten ärsyttäisi, jos siihen tulisi joku heristelemään sormea, että minun päivä on pilalla. Eikä ole! Minä tykkään aamuista, mutta tykkään myös nukkumisesta. Illalla en tunne itseäni väsyneeksi, joten unirytmini ei käänny aamuvoittoiseksi herätyskelloa käyttämällä. Olen siis viikolla jatkuvasti univelassa. Viikonloppujen "päivän pilaamiset" pitävät minut järjissäni.

Vierailija
22/48 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väsynyt provo. Älkää ruokkiko näitä.

Mene sinä väsynyt - kaikkea provoiksi epäilevä - nukkumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

~ mummo ~ kirjoitti:

Samoin. Onneksi nykyään asun yksin. Aikoinaan suorastaan v#tutti, jos joku oli heti aamusta hymy naamalla toivottelemassa hyvää huomenta. 😖

Jep, ihan hirveää että joku hymyilee ja toivottaa huomenet. /s

Ystävällisyys on pahinta, mitä aamuihmiset voivat tehdä! Mikseivät kaikki voi olla naama norsunvitulka ja suu persereijällä, kuten kunnon iltaihmiset, kun he heräävät joskus iltapäivästä.

Vierailija
24/48 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku sanoo että hänen päivänsä on melkein kuin olisi pilalla jos nukkuu puoleenpäivään, niin ei hän tarkoita sillä että kaikkien niidenkin päivät ovat menevät pilalle jos tykkäävät nukkua myöhään. Hän puhuu vain omasta elämästään. Tuntuu että iltavirkut ovat tosi herkkiä ottamaan arvosteluna jos joku sanoo pitävänsä aamuista ja saavansa eniten aikaan aamulla.

Vierailija
25/48 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo työttömällä helppoa.

Kansa vihaa aamuihmisiä ja virkailija kysyy että lähdetkö kuntouttavaan ettet jää sänkyyn aamuisin.

Iltavirkkuus on nykyään ok jos henkilö ei ole työtön. Työttömän täytyy todistella että hänellä on "päivärytmi kunnossa" eikä nuku pitkään.

Vierailija
26/48 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä ap vihaa aamuihmisiä, vaan ihmisiä, jotka ei anna sun olla iltaihminen❤️Musta on parasta herätä aamulla ensin ja sipsuttelen villasukissa ettei muut herää, yleensä teen jo illalla aamupalan valmiiks kaappiin etten rapistele ketään hereille. Istuskelen ja katselen lintuja.

Joskus jopa harmittaa, kun aamutorkku siippa herääkin ennen aikojaan!😄

Oma-aika on parasta aamuisin, naapurissa ei metelöidä ja mistään ei kuulu mitään.

Ex-anoppi sen sijaan räväytti kammarin oven auki kukon pieraisun aikaan ja aloitti väkivaltaisen tiskikoneen täytön yms.säätämisen. 😵‍💫

Ei tehnyt mieli yöpyä siellä, kun heti aamusta aloitetaan kotityöt...siitä tuli itsellekin levoton olo.

Vierailija
27/48 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on jatkuvasti aloituksia tästä, kuinka aamuvirkut on suorastaan pahoja ihmisiä. Kuka siis paasaa ja kenelle? Yleisesti muutenkin aamu-unisuus on iltaunisuutta yleisempää.  

Itse olen myös aamuihiminen, mutta en minä kellekään puhu rytmistäni, mitä se kenenkään persettä pitäisi liikuttaa. Hoidan hommani ja sillä selvä, se pitäisi muille olla ihan sama koska nukun ja koska herään. Töissäkin kaikki on paikalla silloin kun on syytä olla, joten ei ole syytä paasata sielläkään. 

Vierailija
28/48 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuorempana ilta- ja yöihminen, mutta nelikymppisten jälkeen rytmi on muuttunut aamupainotteiseksi. No mikäpäs siinä, erityisesti kevät- ja kesäaamut ovat vallan upeita elämyksiä. Reipas aamulenkki aloittaa päivän säällä kuin säällä, ja antaa virtaa koti- ja työhommien setvimiseen. 

Vierailija
29/48 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni oli aamuäreänä ihan parasta aikoinaan, kun tein jo vuosia sitten etätöitä. Kotonani koodailin ja vain joskus kävin toimistolla.

Vierailija
30/48 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarissa oli hetki sitten juttu, kuinka maailma on luotu aamuihmisille. Mutta kuitenkin jutun mukaan yli puolet suomalaisista on iltaihmisiä. Miten asialle ei ole saatu tehtyä mitään vuosikymmenten saatossa? Ei ne lehmät meistä suurinta osaa ole hallinneet pitkiin aikoihin?

Vai onko niin, että aamuihmiset on jotenkin parempia ja pääsevät päättäviin elimiin ja virkoihin ominaisuuksiensa perusteella ja jatkavat aamuihmisille soveliaita olosuhteita? Eihän mikään kai periaatteessa estäisi tekemästä päätöksiä, että esimerkiksi terveyskeskukset aukeaisivatkin yhdeksältä kahdeksan sijaan, rakennustyömailla käynnistettäisiin koneet kahdeksalta, jne. Osa palveluista on kuitenkin auki kellon ympäri.

Vierailija
31/48 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä yhteiskunta pyörii aamuihmisen rytmin mukaan. Ärsyttää tosiaan, että iltaihmiset leimataan laiskoiksi, vaikka kyse ei ole siitä, vain eri rytmistä. Aamuihmisten ihannointi ärsyttää. Voin valvoa yleensä kevyesti vaikka puoleen yöhön asti ja myöhemminkin, mutta en yleensä voi työn takia. Yötkin ovat mielenkiintoista aikaa, maailma on yhtä aikaa jotenkin hieman pelottavakin ja turvallinen (en tarkoita tässä mitään baarielämää). Tähdet näkyvät taivaalla. Tykkään pimeistä öistä, valoisat yöt vaan sotkevat unirytmiä mulla, jollei ole paksuja pimennysverhoja ikkunassa.

Vierailija
32/48 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhoatko ap muissakin asioissa ihmisiä, jotka toimivat eri tavoin kuin sinä itse?

En ole ap, mutta omaa kantaansa julistavat ihmiset ovat rasittavia. Esimerkiksi tämä unirytmi.

Vierailija
33/48 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle luontaisin rytmi olisi valvoa 2 ja herätä 10 aikaan. Ennen lasta tämä luonasi koska tein töissä iltavuoroksi, nyt kun iltavuoron jälkeen pääsen puolenyön aikoihin kotiin ja vaikka 1 aikaan uni tulisi, tuo lapsi herää viimeistään klo 6. Lapsi on niin pieni että mun tarttee herätä myös. Odotan että vanhenisi et voin itse nukkua ja lapsi katsoa telkkaria :)

Vierailija
34/48 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen iltavirkku, joka tykkää aamuista. Harmi vain, että olen aamuisin ihan pihalla, väsynyt ja uninen. Aamujen tunnelma maailmassa on ihan paras, ja tykkään siitä jos on saanut ittensä hereille. Vapaapäivinä nukun puoleenpäivään, koska en halua herätä aina kellon kanssa. En vain herää aikaisin, jos en pakota itseäni. Nukun koko aamun ohi. Sitten ärsyttäisi, jos siihen tulisi joku heristelemään sormea, että minun päivä on pilalla. Eikä ole! Minä tykkään aamuista, mutta tykkään myös nukkumisesta. Illalla en tunne itseäni väsyneeksi, joten unirytmini ei käänny aamuvoittoiseksi herätyskelloa käyttämällä. Olen siis viikolla jatkuvasti univelassa. Viikonloppujen "päivän pilaamiset" pitävät minut järjissäni.

Sama juttu täällä. Kun viikonloppuna saan nukkua pitkään, niin se aivosumu häviää ja taas tunnen oloni aikaansaavaksi. Lomalla olen suorastaan eri ihminen. Tästä syystä silloin tällöin herää ajatus, että pitäisikö vaan lopettaa työnteko?

Vierailija
35/48 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo työttömällä helppoa.

Kansa vihaa aamuihmisiä ja virkailija kysyy että lähdetkö kuntouttavaan ettet jää sänkyyn aamuisin.

Iltavirkkuus on nykyään ok jos henkilö ei ole työtön. Työttömän täytyy todistella että hänellä on "päivärytmi kunnossa" eikä nuku pitkään.

Kiitos tuonne "yläkertaan", että olen päässyt eroon TE-toimistosta lopullisesti. Toivottivat oikein tekstiviestillä hyviä eläkepäiviä. 🙏

Vierailija
36/48 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän pimennys verhon auki kamarissa että herään viimeistään auringon nousuun. Näkee suoraan sarastuksen.

Eläkeläisen kiireitä pukkaa.

Vierailija
37/48 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aamuihmisilläkään aina helppoa ole. Kuvittele mökkibileet nuorten aikuisten kesken. Olet ainut aamuihminen koko porukasta. Kaikki ovat valvoneet ja juoneet myöhään. Heräät aamulla ainoana katselemaan sotkua ja raivaamaan keittiöön tilaa aamupalalle. Ehdit olla monta tuntia hereillä, ennen kun muut ovat nukkuneet krapulansa pois. Nämä ajat ovat jo minulta ohi ja perheellisenä on helpompaa olla aamuihminen. Nuorena se oli rasite.

Vierailija
38/48 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vihaan ylipäätään ihmisiä kun olen selvinpäin

Vierailija
39/48 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vihaan ylipäätään ihmisiä kun olen selvinpäin

Joo kyllä niitä kännissä jotenkin jaksaa.

Vierailija
40/48 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei aamuihmisilläkään aina helppoa ole. Kuvittele mökkibileet nuorten aikuisten kesken. Olet ainut aamuihminen koko porukasta. Kaikki ovat valvoneet ja juoneet myöhään. Heräät aamulla ainoana katselemaan sotkua ja raivaamaan keittiöön tilaa aamupalalle. Ehdit olla monta tuntia hereillä, ennen kun muut ovat nukkuneet krapulansa pois. Nämä ajat ovat jo minulta ohi ja perheellisenä on helpompaa olla aamuihminen. Nuorena se oli rasite.

Tosin vanhempanakin saa kuraa niskaan jos on aamuihminen. Mä herään luonnostaan vähän ennen 6, hoidan pakolliset ja olen töissä viimeistään klo 7. Tämä taas tarkoittaa, että mulla on päivä pulkassa klo 15.

Toimistolla on ihana olla klo 7,koska siinä on melkein 2h aikaa, että muut valuvat töihin. Sitten siinä kolmen aikaan lähden ja kauhea marina alkaa, kun jotkut pääsee niin aikaisin aina viettämään vapaata.

Saman 8h minä tein. Oma valinta tulla töihin vasta 9 aikoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan