Miten elää 150€/kk?
Jäin hiljattain työttömäksi. Nyt katsoin, että ensimmäiset rahat kelalta tulleet, vaikka päätöstä ei ole tillat tai en sitä pääse kelan sivuilta katsomaan, koska siellä on jotain häikkää. Alle 400€ rahaa tullut. Asumistuki alle 200. Vuokra 460€. Miten näin voi elää? Mietin vaan.
Kommentit (11)
Toimeentulotukea?
Miten ihmiset eivät tajua tänäpäivänä liittyä työttömyyskassaan?
Suunnittele -tiukkaa on mutta selviydyt.
Hernekeitto porisemaan.
Kuulun työttömyyskassaan, en vaan ole ollut töissä tarpeeksi pitkään :) ja syksyllä olin töissä, eli sossu katsoo ne rahat tuloksi
[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 10:17"]
Kuulun työttömyyskassaan, en vaan ole ollut töissä tarpeeksi pitkään :) ja syksyllä olin töissä, eli sossu katsoo ne rahat tuloksi
[/quote]
No, ehkä äitis vois auttaa?
Miten voi saada noin vähän kelalta rahaa? Itse oon kuullut, että opiskelijat on köyhimpiä. Sillon eleli vuokran jälkeen 300€/kk ja sekin oli lainarahaa.
Myy tori.fi kaikki tarpeeton. Kävele reitit joihin muuten joutuisit maksamaan, paitsi pitkät matkat. Siirrä laskut. Sähkö lasku,terveydenhoitomenot, bussikortin yms. Maksaa sossu. Ja kerro sossussa tilanteesi. Netistä löytyy hae apua sivusto josta voit hakea ruoka apua.
Lihaisa hernekeitto, 13 annosta, yhden hinta 50 centtiä.
sossuun. Tosin ei ne bussilippuja maksa.
[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 10:21"]Miten voi saada noin vähän kelalta rahaa? Itse oon kuullut, että opiskelijat on köyhimpiä. Sillon eleli vuokran jälkeen 300€/kk ja sekin oli lainarahaa.
[/quote]
Mietin ihan samaa. Olen työtön ja laskin, että saisin kelalta n.600e/kk..mutta kuulun työttömyyskassaan, joten saan sieltä sitten vähän enemmän. Kannattaa selvittää onko tuossa joku virhe tms. Aika pieneltä summalta kuulostaa..
Vuokran jälkeen 150? Satanen riittää ruokaan. Pakollisia ovat varmaan puhelin ja bussilippu? Miten sähkö? Saat varmaan toimeentulotukea niihin.