"Sä et ole mun äiti!"
Uusperheessä tätä lapset viljelevät, saa ainakin Laura Malmivaaran hiljaiseksi IS:n jutun mukaan. Mites teillä?
Mulle on se ja sama mitkä perheenjäsenten biologiset suhteet ovat, meillä aikuinen on aikuinen, lapsi on lapsi. Eli ei ainakaan tuo lause hiljennä. :)
Kommentit (10)
Ei hiljennä, olisinkohan kerran vuosien varrella kuullut kys kommentin. Nykyään parikymppinen poikapuoli toteaa virnuillen että "kyllä äiti", kun paapatan jostain ;)
Olen kuullut. Ei toimi meillä. Olen tuohon jopa joskus täräyttänyt "ihan sama, oot mulle silti tärkeä ja rakas ja siksi minä ne toppahousut sun jalkaan vaadin. Housut jalkaan ja kouluun. Nyt."
[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 08:53"]No ei hiljennä ei... tuo lausehan on TOTTA!
[/quote]
Apua vahingossa alapeukutin vaikka piti yläpeukuttaa!
Jokaisen pitää tehdä selväksi pelisäännöt joilla eletään olipa uuspehe tai muu. Mutta ei isän uusi puoliso ole lasten äiti, se on selvää. Mutta jokainen päättää pelisäännöistään ja elää niiden mukaan.
Perhekodilla ne yritti saada meitä kutsuun niitä ''isäks'' ja ''äidiks'''... Ei_niikuin_ikinä. En myöskään kutsu perhekotia mun kodiks, koska sitä se ei ole. Se on vain paikka, missä mun pitää olla, ja sit kun pääsen helvettiin sieltä, niin en taakseni katso lähtiessäni. Enkä palaa enää koskaan sinne, enää koskaan... t. teini
Vetäis mut kyllä hiljaiseksi, olis aika kamala loukkaus. Vaikkakin täysin totta, mutta mä olenkin varmaan herkempi tapaus kuin te muut :)
Saattaisin sanoa että en olekaan ja siksipä juuri. Mitä sun äiti sanoisikaan jos kuulisi että oon lähettänyt sut kouluun ilman toppahousuja.
En käsitä miksi tuollaisesta pitäisi loukkaantua. Meillä uusperhe elämää takana viisi vuotta ja minä (ja myös isä) pidän lapsille tiukempaa kuria lähes kaikessa, kuin heidän oma äitinsä. Lapset eivät ole vielä kertaakaan sanoneet minulle tuota kommenttia. Mutta tosiaan miksi sanoisivatkaan, koska lasten äiti ei lapsia komenna eikä heillä ole juurikaan mitään sääntöjä, mutta meillä taas on. Alusta asti on tehty selväksi mitkä ovat meidän perheen säännöt, jotta homma toimii tasapuolisesti ja koti pysyy edes jotenkin järjestyksessä. En ole miehen lasten äiti, mutta olen vanhempi, jonka tehtävä on kasvattaa ja huolehtia meidän perheen kaikista lapsista siinä missä isäkin ja lapset tietävät tämän.
No ei hiljennä ei... tuo lausehan on TOTTA!