Hoitajat eivät tahdo lisää palkkaa vaan arvostusta!
Hoitajat pärjäävät palkallaan siinä missä kaikki muutkin keskituloiset. Hoitajat kaipaavat työllensä yleistä arvostusta.
Hoitajille kirjoitetut kiitoskortit saivat pääosin varsin myönteisen vastaanoton. Tämänkaltainen hoitajien työn arvostaminen on erittäin kaunista ja huomaavaista, toki pitää huolehtia siitä myös, että hoitajien palkat pysyisivät ainakin ennallaan, tai eivät ainakaan laskisi kovinkaan paljon. Hoitajat ovat palkkansa ansainneet ja
yhteiskunnan on hyvä muistaa heitä kiitoksella ja kannustamisella.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/palkankorotuksia-toivoville-hoitaji…
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin haluan ennemmin lisää palkkaa!
Kuinka paljon pitäisi saada lisää, 500 eur kuukaudessa ?
Mielestäni kokemuslisien pitäisi olla isompia eli aikaa myöten satoja euroja. N. 2500 euroa on hyvä aloituspalkka hoitajille. Hoitajana vaikka kuinka kokemus ja osaaminen karttuu, vaikka kuinka paljon otat vastuuta työpaikalla, ei nämä näy juuri mitenkään palkassa.
Riittävän kokemuksen hankkimiseen voi mennä muutamia vuosia, joten kyllä sillekin pitäisi rahallinen arvo laskea. Vastavalmistunut hoitaja ei ole työntekijänä yhtä tehokas ja osaava.
Minä olen sitä mieltä, että palkka on ihan ok. Työkavereista on pula. Vaikka kuinka maksaisitte enemmän, niin hoidon laatu ei sillä parane.
Raha on kiva. Mutta vaikka maksaisitte kolmen henkilön edestä, pystyn tekemään vain yhden henkilön työt.
Ei tarvitse olla edes ennustaja, sanoakseen että tulevaisuudessa Suomessa on entistä suurempi pula hoitajista.
Arvostuksella ei makseta laskuja tai osteta uutta pesukonetta.
Minua ei kiinnosta työnantajan arvostus tai kenekään muun. Lisää rahaa, kiitos!
Pahin hoitajien kyykyttäjä on tehy sekä toinen hoitaja.
Vierailija kirjoitti:
Arvostuksella ei makseta laskuja tai osteta uutta pesukonetta.
No minä pärjään huomattavasti tuota pienemmällä palkalla?
Vierailija kirjoitti:
Palkka ei vastaa työn vaativuutta, kuormittavuutta ja ammattiosaamista sekä yhteiskunnallista tärkeyttä. Haluan lisää palkkaa, ihan sama mitä te muut ajattelette ammatistani. Saan päivittäin kuulla miten hienoa ja tärkeäö työtä teen, ei kiinnosta. Vaihdan alaa ravintola-alalle heti kun korona on ohi. Suomi menettää taas yhden hyvän hoitajan. Ei hätää, tilatkaa filippiineiltä lisää.
Sama ongelma on kaikilla naisvaltaisilla aloilla julkisella puolella. Miksi ainoastaan hoitajat olisivat oikeutettuja muita suurempiin korotuksiin?
Toivon, että hoitajat saisivat lisää palkkaa. Julkinen terveydenhuolto on jo vaikeuksissa, koska monet hoitajat hakeutuvat muihin töihin.
Hoitajana työ ja alalla pysyminen olisi toki motivoivampaa, jos esimerkiksi 20 työvuoden kokemuksella palkka olisi noussut enemmän kuin 200 euroa.
Rahaa enemmän toivoisin silti, että saisin tehdä työni potilasturvallisesti, mitä en nykyään usein saa. Eli käytännössä pitäisi olla osaavia ja perehdytettyjä työntekijöitä riittävästi. Tarvitaan enemmän aikaa lääkehoitoon, potilaiden perushoitoon ja kuntouttamiseen. Työvuoroissa on todella vähän joustoa, jokainen osastotyötä tehnyt hoitaja tietää miten yksi MET- tai elvytystilanne voi suistaa koko vuoron raiteiltaan ja moni muu asia jää hoitamatta. Omat lyhyetkin ruokatauotkin jää usein pitämättä, jos tulee mitään yllättävää potilaiden voinnissa.
Lisäksi olen järkyttynyt siitä, miten huonosti pystymme hoitamaan muistisairaita tai muita herkästi itselleen vaaraksi olevia potilaita sairaaloissa. (Riippuu aivan työyksiköstä.) Käytännössä heitä joutuu sitomaan ja lääkitsemään, mitkä nekään ei aina auta. Silti he repivät piuhoja ja letkuja miten sattuu, heitä on mahdotonta valvoa koko ajan, eikä vierihoitajia hankita.
Potilasturvallisuus ei ole Suomessa turvattua ja se on henkisesti raskasta todeta joka viikko työssään.
Jos ei itse itseään arvosta niin sitä arvostusta on muilta turha vaatimalla vaatia. En ymmärrä tätä aloitusta ja kukahan heitä ei arvostaisi?
Eihän hoitaja millään kiitollisuudella elä. Hoitajilla vaativa työ joten se pitäisi näkyä palkassa. Mielestäni hoitajat tarvitsee reilun palkan korotuksen koskee myös lähihoitaja ja muita matala palkkaisia työntekijöitä hoitoalalla.
Tehy pitäisi lakkauttaa, propaganda hoitajien huonosta palkasta alkaa olla jo vaaraksi koko terveydenhoitojärjestelmälle. Ei se ole huono, vaan keskiverto. Joukkopsykoosissa suuri osa hoitajista.
Hoitajia arvostetaan. Lisää arvostusta saa tekemällä, ei vaatimalla. Itse asiassa aggressiivinen uhriutuminen ja jatkuva kitinä on omiaan vähentämään sitä arvostusta.
Vierailija kirjoitti:
Eihän hoitaja millään kiitollisuudella elä. Hoitajilla vaativa työ joten se pitäisi näkyä palkassa. Mielestäni hoitajat tarvitsee reilun palkan korotuksen koskee myös lähihoitaja ja muita matala palkkaisia työntekijöitä hoitoalalla.
Kuka elää kiitollisuudella?
Vierailija kirjoitti:
Hoitajia arvostetaan. Lisää arvostusta saa tekemällä, ei vaatimalla. Itse asiassa aggressiivinen uhriutuminen ja jatkuva kitinä on omiaan vähentämään sitä arvostusta.
Miksi lääkärien kitinä tuo heille lisää rahaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitajan palkka on 3474 € kuukaudessa, joillekin se on vähän.
Niin, valtiolla tuon jutun mukaan. Suurin osa ei kuitenkaan työskentele valtiolle. Tuo 3000-3200 on realistinen palkka, kun tekee öitä ja sunnuntaita joka listassa.
Jos tekee arkisin 8-16 niin ei se hoitajan työ silloin niin vaativaa ole että siitä sietäisikään saada noin paljoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitajan palkka on 3474 € kuukaudessa, joillekin se on vähän.
Niin, valtiolla tuon jutun mukaan. Suurin osa ei kuitenkaan työskentele valtiolle. Tuo 3000-3200 on realistinen palkka, kun tekee öitä ja sunnuntaita joka listassa.
Jos tekee arkisin 8-16 niin ei se hoitajan työ silloin niin vaativaa ole että siitä sietäisikään saada noin paljoa.
Riippuu sekin taas täysin työyksiköstä ja työnkuvasta.