Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Akkavaltainen työpaikka ja ainainen märinä.

Vierailija
30.10.2014 |

Jokainen muutos on pahasta, vaikka ne miten perusteltaisiin. Jatkuva kyttäys siitä, että kaikki menee tasan. Jumalauta perjantaipullostakin väännetään viikko toisensa jälkeen, että onko oikein, että samat voittavat aina.

Jos joku on sairaana, niin mikään todiste maailmassa ei saa osaa väkeä uskomaan, että tyyppi on oikeasti sairas. Ja vaikka uskottaisiinkin, niin kadehditaan silti. Olisihan se nyt kivempi olla himassa neljänkymmenen asteen kuumeessa kuin siellä hirveällä työpaikalla.

Asiakkaat on kauheita, väärässä ja epämiellyttäviä. Naaman edessä ollaan kaveria, mutta kun selkäsi käännät, sinussa on jotain peruuttamattomasti pielessä. Jos joku joutuu lössin hampaisiin, päädytään valitusringissä kymmenessä minuutissa siitä, että joku on unohtanut yhden työtehtävänsä siihen, että tyyppi on vaarallinen, hirveä epäihminen, joka oikeastaan kyllä muistuttaa mielipuolista joukkomurhaajaa. AAAARGH!!!

MIKSI ON NIIN SAATANAN VAIKEA OLLA AMMATILLINEN, PITÄÄ MÖLYT MAHASSAAN JA VAIN TEHDÄ TYÖNSÄ?!

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luin ekaks et akavalainen...

Vierailija
2/36 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko lähihoitaja/sh? Lähihoitaja siskoni kertoo aina samanlaisia tarinoita. Mulla on kiva työ kun olen yksinyrittäjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 17:50"]

Oletko lähihoitaja/sh? Lähihoitaja siskoni kertoo aina samanlaisia tarinoita. Mulla on kiva työ kun olen yksinyrittäjä.

[/quote]En ole lähihoitaja, hoitoalalla kylläkin. ap

Vierailija
4/36 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmät naiset.

Vierailija
5/36 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen juuri viettänyt kolme päivää ainoana naisena (ulkopuolisena asiantuntijana) miesten suuressa joukossa. Kyllä muuten jaksavat valittaa sekä kasvokkain että muiden selän takana, pomo(i)sta riittää juttua ja aina on suurin osa ideoista ja päätöksistä ihan vääriä, mutta ei sitä ääneen sanota, kun sitten saattaisi joutua itsekin kehittämishommiin. Eikä juoruilu lopu ennen kuin jokaisella sattuu olemaan suu täynnä lounasta yhtaikaa. Jotkut ovat hiljaa suurimman osan ajasta, mutta niillä ei sitten olekaan kanttiinissa seuraa. Ei se kuule ole sukupuolikysymys. Yhtään.

Vierailija
6/36 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 17:55"]

Minä olen juuri viettänyt kolme päivää ainoana naisena (ulkopuolisena asiantuntijana) miesten suuressa joukossa. Kyllä muuten jaksavat valittaa sekä kasvokkain että muiden selän takana, pomo(i)sta riittää juttua ja aina on suurin osa ideoista ja päätöksistä ihan vääriä, mutta ei sitä ääneen sanota, kun sitten saattaisi joutua itsekin kehittämishommiin. Eikä juoruilu lopu ennen kuin jokaisella sattuu olemaan suu täynnä lounasta yhtaikaa. Jotkut ovat hiljaa suurimman osan ajasta, mutta niillä ei sitten olekaan kanttiinissa seuraa. Ei se kuule ole sukupuolikysymys. Yhtään.

[/quote]Olen eri mieltä. Kyllä se näyttää olevan sukupuolikysymys. Eniten työpaikkakiusaamista tapahtuu seurakunnassa, hoitoalalla ja yleensäkin kunnan tehtävissä. Kaikki naisvaltaisia aloja. Ja näin femakkona se hävettää minua aivan helvetisti. Nyt ammatillisuutta peliin ja juoruringit helvettiin!!!! Ette kai tahdo olla paskempia kuin miehet?

Vierailija
7/36 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua. Esimies tunnistaa ongelman ja on koettanut siihen puuttua, mutta selän takana valitus ei ota loppuakseen. Lisäksi kiusataan "epäsuosioon" joutuneita esim. jättämällä pois työporukan virkistystoiminnasta, ei kerrota työn kannalta merkityksellisiä tietoja, kieltäydytään auttamasta tilanteissa jotka vaativat yhteistyötä jne. Aina on oltava joku sylkykuppi.

Mutta mitä tuolle voi tehdä?

Vierailija
8/36 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 18:00"]

[/quote]Olen eri mieltä. Kyllä se näyttää olevan sukupuolikysymys. Eniten työpaikkakiusaamista tapahtuu seurakunnassa, hoitoalalla ja yleensäkin kunnan tehtävissä. Kaikki naisvaltaisia aloja. Ja näin femakkona se hävettää minua aivan helvetisti. Nyt ammatillisuutta peliin ja juoruringit helvettiin!!!! Ette kai tahdo olla paskempia kuin miehet?

[/quote]

Sinä siis väität, että minä valehtelen? Oletko sinä ollut takarivissä tarkastelemassa sitä, mitä minä olen tarkastellut muun muassa viimeiset kolme päivää oikein urakalla?

Vierailija
9/36 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaipullo arvonta? Kumman kaa...

Vierailija
10/36 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 18:25"]

[/quote]

Sinä siis väität, että minä valehtelen? Oletko sinä ollut takarivissä tarkastelemassa sitä, mitä minä olen tarkastellut muun muassa viimeiset kolme päivää oikein urakalla?

[/quote]Omasta subjektiivisesta vinkkelistäsi puhuit varmasti totta. Minä puhuin tutkimuksista.

Vierailija
11/36 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 18:10"]

Tuttua. Esimies tunnistaa ongelman ja on koettanut siihen puuttua, mutta selän takana valitus ei ota loppuakseen. Lisäksi kiusataan "epäsuosioon" joutuneita esim. jättämällä pois työporukan virkistystoiminnasta, ei kerrota työn kannalta merkityksellisiä tietoja, kieltäydytään auttamasta tilanteissa jotka vaativat yhteistyötä jne. Aina on oltava joku sylkykuppi.

Mutta mitä tuolle voi tehdä?

[/quote]

Pahimmassa tapauksessa esimies (itsekin nainen) osallistuu tuohon touhuun!

Vierailija
13/36 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 18:52"]

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 18:25"]

[/quote]

[/quote]Omasta subjektiivisesta vinkkelistäsi puhuit varmasti totta. Minä puhuin tutkimuksista.

[/quote]

Minä osaan tarkastella asioita ihan objektiivisestikin. Annapa nyt linkit niihin tutkimuksiin, joihin viittaat. Onhan tästäkin tutkimuksia tehty, mutta tuloksia saadaan ja luetaan aika monella tavalla; etenkin iltapäivälehdissä ja keskustelupalstoilla viittaillaan innokkaasti ja esitellään makupaloja, mutta lähdekritiikin lisäksi kovin usein unohtuu se puoli, jota ei haluta olevan olemassa - tässä asiassa se, että miehet juoruilevat aika helvetisti sekä keskenään että naisten seurassa.

Vierailija
15/36 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosin ole suora linkki tutkimukseen, mutta uutiseen jossa tutkimusta on käytetty. Googlaa itse, taatusti löytyy.

Vierailija
16/36 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko näin naisena sanoa että kyllä naiset on tässä(kin) asiassa aivan omaa luokkaansa ja tämä perustuu nyt täysin omaan kokemukseeni eikä mihinkään tieteellisiin tutkimuksiin. Joo kyllä juoruilevat varmaan miehetkin mutta naisilla on aivan käsittämätön pätemisen ja nokittelemisen tarve enkä ole vastaavaan törmännyt ikinä missään työyhteisössä jossa on myös miehiä tasapainottamassa tilannetta. Minulla on vuosien kokemus toimistotyöstä jossa oli töissä vain yksi mies (esimies) sekä erikoisliikkeestä jossa töissä pelkkiä naisia ja olihan se touhu aivan käsittämätöntä välillä, juuri ap:n kuvailemaa. MIKÄÄN uudistus ei onnistunut niin etteikö sen takia joku olisi heittäytynyt marttyyriksi ja dramaattisesti suurinpiirtein itkua pusertanut ja osoittanut mieltä, naisten kesken oli koko ajan käsittämätöntä valtataistelua täysin jonninjoutavista asioista jotka aina joku tekee paremmin kuin joku toinen ja sitten tietysti sitä toimiston miespuolista esimiestä vuoroin haukuttiin vuoroin nuoleskeltiin kieli ruskeana, mikä nyt sattui kellekin juuri sillä hetkellä edullisinta olemaan.Sen sijaan että hommaa olisi kehitetty aika meni täysin epäolennaiseen jaastamiseen ja jatkuviin kriisikeskusteluihin kun joku nyt oli siirtänyt jonkun helkkarin nitojan väärään paikkaan, ja tietysti aina ihan ilkeyttään ja tahallaan,  ja ainahan se on siinä ylälaatikossa ollut ja pitää nämä pelisäännöt sopia blaa blaa blaa. Voi jessus. Parhaiten on mieleen jäänyt eräät keväiset virkistyspäivät toisessa kaupungissa jossa sitten pikku nousuissa rouvat pisti parastaan, yksi istui ahdistuneen ja suorastaan pelokkaan esimiehen sylissä vaikka väkisin, yksi oli TULOSTANUT sähköposteja joissa joku toinen arvosteli kolmatta ja neljättä ja leväytti ne sitten kaikkien nähtäväksi jne.jne. Lopulta meno yltyi niin järjettömäksi tappeluksi että olin varma ettei kaikki porukasta edes selviä hengissä näiltä varsin rentouttavilta ja yhteishenkeä nostattavilta tyky-päiviltä. Kyllä sai se työpaikka minun puolestani jäädä eikä se ainoa mieskään sinne enää kauaksi aikaa jäänyt. Liekkö toipunut täysin vieläkään, reppana.

Vierailija
17/36 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

17 tulipa hyvät naurut tuosta. Joku nappaa tuon ja näät sen pian telkkarissa.

Vierailija
18/36 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä myös kokemus aivan naurettavasta valtataistelusta töissä ( miehiä kyllä sillä työpaikalla myös). Eli itse asia unohtuu kun pelätään, että joku muu saa kunnian kun keksii jotain tai on vain hyvä jossain.

Vierailija
19/36 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 19:36"]Itsellä myös kokemus aivan naurettavasta valtataistelusta töissä ( miehiä kyllä sillä työpaikalla myös). Eli itse asia unohtuu kun pelätään, että joku muu saa kunnian kun keksii jotain tai on vain hyvä jossain.
[/quote]

Mutta onneksi valtaosa porukasta oli sellaisia jotka pitivät oleellisena sitä, että homma onnistuu. Mutta jos on kaksikin ihmistä jotka vaanivat vain toisia ja yrittävä pönkittää itseään niin se myrkyttää työpaikan.

Vierailija
20/36 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaa, kuulostaa aivan liian tutulta! 

Ja esimiehen ammattitaito on samalla tasolla, osallistuu osapuolena juurikin samaiseen touhuun, koska ammattitaito ei riitä tajuamaan omaa rooliaan tässä vähä-älyisten piirileikissä.

Hurjinta on tilanne jossa kohtaa normaalin ihmisjoukon kanssakäymistilanteen, kun on vuosikausia tottunut tuohon kieroutuneeseen ympäristöön. Kaikki on niin hyväkäytöksisiä, empaattisia eivätkä hypi yli selkeiden kanssakäymisrajojen. Oikeasti liikutuin eräässä koulutustilanteessa, kun näin mitä se oikeasti on ja mitä sen tulisi olla.

Suurin vaara siinä on, että ne jotka kieltävät itseään lähtemästä tuollaiseen perseilyyn mukaan, joutuvat usein suljetuksi ryhmän ulkopuolelle. Joten jos olet tuollaisessa työpaikassa, niin irtisanoudu HETI.