Tyhmä kysymys mutta mistä erottaa supistuksen?
Kohtu tuntuu välillä kivikovalta ja hetken päästä taas pehmeältä, mutta sellaisia supistustuntemuksia ei ole kuin edellisessä raskaudessa. Silloin tiesi heti että nyt supistaa mutta nyt en huomaa mitään ellei koeta kädellä mahan päältä. Onko tämmöinen supistus vai ei?
Kommentit (4)
jumalattomasta kivusta!
t. mami 2 lasta
Mutta minullakin oli toisessa raskaudessa supistuksia pari kuukautta enkä tajunnut että ne on niitä. Kunnes menin lääkärille todella pahojen liitoskipujen vuoksi ja hän sanoi että sinullahan supistelee vähän väliä... Sairaslomaa siitä iski sitten samantien.
Sen erottaa juuri siitä mahan kovettumisesta, kipua ei välttämättä ole. Tai sitten se kipu tuntuu liitoskipuina kuten minulla.
makasin synnytysvastaanotolla ja pistivät sen käyrän piirtymään... Hoitaja siinä sanoi, että sinullahan supistelee jo ihan kunnolla, ja itse olin vaan että AIJAA, niinkö. Ei ne alkuun tuntuneet oikein missään, salissa sitten kun laittoivat oksitosiinin, alkoi tuntumaan. :)
En ajatellut niitä sen enempää ja aina vaan vastailin neuvolantädille "ei oo supistellut" kunnes kerran tuli tuollainen kivuton, oireeton mahan kovettuminen kun täti tunnusteli vauvan asentoa ja th tuumasi, että sehän oli supistus!
Tässä nykyisessäkin aluksi oli juuri tuollaisia (ja välillä vieläkin) supistuksia, nyt niihin liittyy myös sellainen kiristävä tunne sekä paineen tuntua. (Rv 33+)