Olen Facebookissa toisella nimellä. Siitä onkin tullut ongelma.
Lähdin Facebookista keväällä, kun kyllästyin kaikkien pinnallisiin päivityksiin ja älytöntä onnea hehkuttaviin kuviin. Facebookia seuratessa tuli vain sellainen olo, ettei kenelläkään mene koskaan huonosti. Siihen kyllästyi.
No, poistin tilin ja avasin toisella nimellä profiilin kirpputoreja varten. Alueella on tosi kiva ja toimiva FB-kirpputori ja moni asia nyt vain hoituu helposti Facebookissa. Kavereita tällä profiililla ei ole, eikä tule.
Nyt olenkin huomannut, että kun olen väärällä nimellä Facebookissa, joudun aina esittelemäänkin itseni väärällä nimellä näitä kirpputorijuttuja hakiessani. Soittelen, että "Hei täällä on Maija (vaikka oma nimi olisi Liisa)". Tuntuu jotenkin skitsolta.
Mietin, että mitä ihmiset ajattelevat, jos saavatkin jostain tietää oikean nimeni? Onko se tosi hämäräperäisen oloista, vai ei mitään väliä? Ihmettelisitkö itse, jos Maija Mäkelä olisikin oikeassa elämässä Liisa Koivisto?
Kommentit (24)
sakke kirjoitti:
Olen facebookissa toisella nimelläni ja juuri äsken tuli viesti,että minun pitää todistaa henkilösyyteni,pitää ottaa kopio henkkareista,no siinä henkkarissa on etu,sekä toinen nimeni ja sukunimeni,nyt he sitten huomaavat,että olen toisellanimelläni siellä muiden sekopoltsi keksittyjen ihmisten seassa,saas nähdä miten käy,kun lähetin henkkareista kopion niiden tutkittavaksi.luultavasti joudun rekistöröitymään uusiksi,siin onkin sitten etsiminen 137o kaveria uudelleen,ehkä parempi jättää koko paska facebook
Ettei tuo vain ollut joku huijaus?? Siis että fb muka pyytäisi lähettään kopion henkkareista...? Sillähän voi sitten näppärästi kopioida sun henkkarit tai otella vaikka mitä pikavippejä sun nimiin! Älkää missään nimessä lähetelkö niitä minnekään.
Ei kai se nyt mitenkään laitonta ole olla siellä väärällä nimellä, kunhan ei esiinny kenään toisena? Vaikka ehkä sääntöjen vastaista onkin.
Mun oikea nimi olkoon vaikka tyyliä Kristiina Virta (keksin päästäni) ja mulla on feikkitili kaikkia ryhmiä varten nimellä Krisse Virtanen (lempinimi kun voi viitata moneen eri ihmiseen ja sukunimi tyttönimestä väännetty), kun en halua, että mut tunnistetaan tyyliin jostain Äityleistä tai löydetään mut mun pariin sairauteen kuuluvasta ryhmästä. Tykkäisin enemmän vanhanajan foorumeista, mut minkäs teet. Kaikki on nykyään fb:ssä. En halua, että esim. työnantajani saisi tietää sairauksistani jotain kautta, kun ne ei kuitenkaan vaikuta mun työhön nyt, tai löytäisi mut jostain "vauvakuumeilijat 2017"-ryhmästä...Seuraavissa yt:issä en välttämättä olisi enää niin kovaa valuuttaa...
Nuo kirppisjutut on tosin jääneet harmittamaan juuri tuosta syystä, että sukunimi on nyt väärä enkä kehtaisi tehdä mitään treffejä. Tulee vielä joku tuttu ostaja/myyjä kohdalle, niin kiva... :-D Oon miettinyyt, josko muuttaisin sukunimen pelkäksi alkukirjaimeksi, mutta sekin taitaa olla kiellettyä? Ja hyväksytäänkö sit enää mihinkään ryhmiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos kävisi selväksi että joku myy jotain väärällä nimellä niin väistämättä tulee mieleen että onko kyseessä varastettua tavaraa jota myy. Tai myykö jotain muuta laitonta oikeesti ja kirpputoritoiminta on peitteenä.
No miten sitä vanha kansa sanoo. Tyhmä pää ja niin edelleen......Mä en ikinä tee kauppaa, jos profiili on feikin oloinen, ei kavereita tms.
Sama juttu, jos niitä tulee vastaan niin ilmiannan ja pistän eston. Enimmäkseen feikkiprofiilit ovat rikollisia ja rasisteja. Rasisteilla on usein kymmeniä profiileja.
No voi nyt hemmetti teitä yli-innokkaita ilmiantajia! :-) Nyt jotain rajaa...
Mulla on ihan oikealla nimelläni ihan oikea profiili enkä ole mikään huijari tms. Mulla ei ole edes kuvaa siinä, koska en ole saanut aikaiseksi laittaa sellaista sinne, enkä toisaalta halua pärstäänikään jakoon eikä ole tullut vielä napattua mitään muuta niin kivaa kuvaa, minkä sinne voisin kuvitella laittavani. Kuvattomuus toimii myös hyvänä sanattomana viestinä, että en ole mikään aktiivinen fb-ihminen. Muutamaan ryhmään kuulun olosuhteiden pakosta tiedon saannin takia ja etten ihan tippuisi kelkasta ko. ryhmiin liittyvissä asioissa.
Kavereita en halua sinne haalia yhtäkään, koska en käytä sitä aktiivisesti enkä jaksa selitellä jatkuvasti mitään ja vastailla loukkaantuneille tutuille, että miksen ole vastannut heille, kun he jo viikko sit pistivät viestiä. Oikeasti tärkeiden ihmisten kanssa ollaan kyllä muutoin yhteyksissä ja se riittää. Historiassani on myös ollut sellaisia ikäviä asioita ja ihmisiä, joiden takia yksityisyydestä nyt vain on vähän pakko pitää hyvin tiukasti kiinni...
Siksi, etten halua yhtään kaveripyyntöjä. Kavereille olen sanonut, etten ole enää Facebookissa. He eivät tiedä, että pyörin samoilla kirppiksillä eri nimellä.
ap
Asetuksista saa valittua, ettei sulle pysty lähettämään kaveripyyntöjä.