Hei vaihdevuosi-ikäiset, millainen olisi hyvä satula polkupyörään?
Suosittele mallia tai merkkiä. Tuhannesti kiitoksia!
Kommentit (13)
Olen vaihdevuosi-ikäinen, mutta en osaa vastata tuohon kysymykseen. Haluaisitko tietää, mihin ruokalajeihin kannattaa laittaa roseepippuria, mikä Sibeliuksen sinfonia on hienoin, tai milloin kannattaa viedä kissa eläinlääkäriin?
pyörän satula valitaan anatomian ja käyttötarkoituksen mukaan, ei vaihdevuosien mukaan.
Satulassa leveä täti-malli, ja ajoasento pysty, ainakin Inseralla ollut 3-vaihteisissa, mutta eiköhän perus kaupunkipyöristä olle jokaisella valmistajalla.
Sellainen vedä kahvasta ja heittoistuin tyyppinen joka lennättää kauas, sitten laskuvarjo avautuu. Saa vauhtia elämään.
vaipallinen satula? virtsankeräimellä?
Hanki sellainen geelisatula. satulanpäällistä ei kannata ostaa ne varastetaan kaupan edestä.
No sen ikäisille naisille kaikkein levein mitä kaupasta löytyy 🤣😂😅
Vierailija kirjoitti:
Olen vaihdevuosi-ikäinen, mutta en osaa vastata tuohon kysymykseen. Haluaisitko tietää, mihin ruokalajeihin kannattaa laittaa roseepippuria, mikä Sibeliuksen sinfonia on hienoin, tai milloin kannattaa viedä kissa eläinlääkäriin?
Sibeliuksen sinfonioista hienoin on 7. Sen jälkeen 4. ja 5. Tämä on lähes kaikkien asiantuntijoidenkin mielipide.
Olettepas te jotkut onnekkaita kun ei ole satulan mallilla väliä. Enpä olisi itsekään arvannut että se mikä toimi aiemmin ei toimi enää. No, testattava vaan nyt eri malleja.
Mittaa istuinluidesi etäisyys toisistaan ja lisää kaksi senttiä, niin saat oikean leveyden. Minulla 13+2 = 15 cm. Mieti ajoasentoasi. Pysty, makaava vaiko siltä väliltä? Minulla siltä väliltä. Mieti satulan nokan asentoa ajoasennon mukaan. Jos ajat kovin etäkumarassa nokan on kaarruttava alemmaksi, sillä paino tulee enemmän eteen. Pystympi on mukavampi asento ja paino jakautuu silloin paremmin satulan takaosalle ja siellä istuinkyhmyille. Tarkista, että reitesi eivät painu ja puudu eli että satulan sivut laskevat riittävässä määrin. Katso netistä tarkemmin ohjeet satulan valintaan esim youtubesta Velogi-kanavalta.
Osta kova satula ja hanki pehmustetut pyöräilyhousut, jos ajat yhtään enempää. Lyhyille ajoille voit ostaa pehmeänkin satulan, jos tahdot. Se hiertää sitten ainakin pidempään ajettassa.
Valitse tyköistuva housumalli, jossa pehmike on yli satulan mittoja vastaavan kokoinen. Pehmeimmät kohdat säämiskässä eli pehmusteessa tulevat istuinluiden kyhmyjen kohdille. Eli minulla 13 cm etäisyydelle tosistaan. Älä pue pehmustettujen ajohousujen alle alushousuja, mutta siivettömän siteen voit laittaa. Housut hankaisivat. Tee alapesu ennen ja jälkeen ajon ja tarvittaessa käytä vahamaista voidetta esim. karite- eli sheavoita suojaamaan ihoa rasitukselta. Näillä neuvoilla ajat vaikka 100 km.
Suosittelen Brooks-merkkistä satulaa kokeiltavaksi, mutta itse löydät parhaan merkkisen ja mallisen satulan juuri sinulle.
Paljon kiitoksia numero 11 ja oikein hyviä pyöräilyjä sinulle syksyyn!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sibeliuksen sinfonioista hienoin on 7. Sen jälkeen 4. ja 5. Tämä on lähes kaikkien asiantuntijoidenkin mielipide.
Noin minäkin olisin sanonut, vaikka vitosen tilalle olisin laittanut kakkosen.
miten vaihdevuodet vaikuttavat pyörän satulan valintaan?